Permalänk

Klassiskt pyramidspel. Otroligt att folk fortfarande går på sådant lurendrejeri. Onecoin tycks dock växt sig ovanligt stort men nu rasar det.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Det är ju olagligt så det verkar dumt att gå med.
Dina "polare" försöker blåsa dig på pengar dessutom, inte så schysst.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Grejen är ju den att själva "onecoinet" egentligen inte existerar. Allt handlar om "bonussystemet" som används av grundarna för att lura till sig nya investerare till sitt företag.

Grundarna sitter på en större summa pengar. De vill att sina pengar ska växa.
Grundarna värvar de första investerarna som betalar 1000kr var till grundarna, grundarna betalar efter ett tag tillbaka till investerarna och säger att det är pengar som "genererats", i detta fall minade onecoins.
Investerarna värvar sedan nya investerare som betalar in 1000kr till grundarna.
Grundarna får nu sin andel (i riktiga pengar) och "gör om" en liten del till "onecoins", som de sedan betalar ut till de första investerarna genom "bonussystemet".
Sen så fortsätter det sådär hela vägen ner. Bluff och båg.

Du tjänar pengar på detta, det gör du, men inte av onecoinsen i sig, utan från dom som du värvat och från dom som dom i sin tur värvat.
Bonussystemet är alltså vad detta handlar om, dvs MLM, pyramidspel.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify Skärm: LG C2 oled GPU: 6950XT CPU: 5800X3D SSD: 480GB, M2 3TB PSU: Dark Power Pro 1,5KW Mobo: TUF GAMING X570-PLUS RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy Tbord: Logitech MX Mech Mini Lurar: DT1990 Pro OS: Win10Pro AI: Tascam 20x20 Monitorer: Yamaha HS7 Router: Wyse 5070 @ opnsense WIFI: Ubiquiti U7 Pro Switch: Zyxel 2.5Gbit. Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

När väl onecoin valutan är klar för marknaden, ska man nog vara glad att man kanske satsade 140euro på ett startpaket. Eller inte? det är ju en risk som i allt annat, trisslotter csgo lådor, poker?.

Valutan har i sig ökat väldigt mycket. Pyramid spel är det ju inte direkt, du tjänar ju inte en krona om du inte arbetar på båda din sidor i nätverket, om man nu orkar det. Annars är det bara att hoppas det blir en valuta för alla! och se sina pengar växa! om man nu har tur.

Hittade denna sidan för mer info http://internetvaluta.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragos:

När väl onecoin valutan är klar för marknaden, ska man nog vara glad att man kanske satsade 140euro på ett startpaket. Eller inte? det är ju en risk som i allt annat, trisslotter csgo lådor, poker?.

Valutan har i sig ökat väldigt mycket. Pyramid spel är det ju inte direkt, du tjänar ju inte en krona om du inte arbetar på båda din sidor i nätverket, om man nu orkar det. Annars är det bara att hoppas det blir en valuta för alla! och se sina pengar växa! om man nu har tur.

Om du ser trisslotter som en investering... well...
Det kommer bli en 130 Euro dyr läxa, men det kanske det är värt för framtiden.

Permalänk
Medlem

@dragos:
Onecoin går varken att växla till annan valuta, eller handla med. Så det gör dess "kurs" helt orelevant. Handlar bara om ett pyramidspel som är maskerat som en crypto currency.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragos:

Jo pyramidspel är EXAKT vad det är, tragiskt att du är så naiv när varningsklockorna fullkomligt exploderar överallt.
Men jag kan ju ha fel och du blir miljonär...

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk

Skulle aldrig satsa några pengar i OneCoin för det är ett pyramidspel. Finns många som tjänat rätt bra genom att värva nya deltagre under sig. Mest av allt har de i toppen tjänat genom alla nya deltagare. OneCoin valutan anses vara en stor bluff som bara använts för att inge förhoppningar och förtroende. För att vara ett pyramidspel verkar det dock växt sig ovanligt stort men alla pengar som tjänas är bara genom värvning av nya deltagare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 870 EVO 1TB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Kanske jag som är lite hård men bör inte de medlemmar här på swec som helt uppenbart försökt/lyckats lura in andra (kolla första sidan) få en varning eller kanske till och med bli bannade? Man kan inte ta dem seriöst i fortsättningen på forumet.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragos:

Du kommer bli blåst, eller blåsa några av dna nära o kära för att tjäna pengar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Om du ser trisslotter som en investering... well...

Bättre investering är att vara i sista ledet av ett pyramidspel iaf ;P

Permalänk
Medlem

Från: http://onecoinsverige.se/hur-fungerar-onecoin/

Citat:

Vilka olika betalningsalternativ finns för att betala paket?

Man kan betala med banköverföring, kreditkort, Onepay, THB, Perfect Money, Rocket Pays. OBS: kortbetalning är för tillfället avstängt. Vi rekommenderar Banköverföring som fungerar smidigt.

Om "[Lägg in valfri hemsida, internetbutik eller scam här]" inte tar emot kortbetalningar och/eller om enda betalningssättet du känner igen är "banköverföring" så är det med 110% säkerhet en scam/bluff/lurendrejeri.
(Förrutom om det gäller Swebus, för med dom vet man aldrig om det är bluff eller att de bara går emot vanligt vett. )

Hela iden med cryptovalutor och bitcoin är att du själv "tillverkar" valutan på din dator (eller specialbyggd miner-rigg).
Det är inte aktier vi pratar om här, så tänk efter

Skrivet av dragos:

Pyramid spel är det ju inte direkt, du tjänar ju inte en krona om du inte arbetar på båda din sidor i nätverket, om man nu orkar det.

Men varför ska du behöva "arbeta", om detta nu inte är ett pyramidspel, när valutan är så magisk? Du behöver ju inte mine:a själv....
Så varför måste du då rekrytera "nya investerare" ?

Visa signatur

Main> Amd Fx-8120 , 16gb ram, Geforce gtx 960 2gb, 2x Asus PB287Q
FW-01> Intel Atom CPU D2500 2x1.86GHz 4gb ram
Raspberry PI 2 för labb
Raspberry Pi 2 B en som Fil-server och en för Kodi
Qnap TS-451 Backup station

Permalänk
Medlem

Dogecoin och bitcoins är typ de enda man kan köpa nått för irl. Resten måste man sälja till andra användare för fiat pengar.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Dogecoin och bitcoins är typ de enda man kan köpa nått för irl. Resten måste man sälja till andra användare för fiat pengar.

Riktiga kryptovalutor går dock att handla med och skicka fritt som man vill, onecoin är bara en centraliserad scam utan något användningsområde.

Permalänk
Medlem

Skulle undvika alla coins som pesten förutom Bitcoin...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kylspray:

Jag hade turen att ha vänner och bekanta som jobbar med onecoin, ska jag va HELT ärlig så hade jag nog inte vågat hoppat på den investeringen själv om jag inte haft dom. Eller ja ingen större investering då, men 1000:- lägsta insatsen är inte mkt.
Och kan man inte lägga 1000:- och känna att det kan jag avvara, då ska man inte satsa på NÅT alls här i världen.
Men regga dig gratis och kolla läget först, ett bra tips.

Man tjänar inte massor på alla kryptovalutor, absolut inte.
Bitcoin har redan haft sin uppåt trend, det va 2013 den bästa och säkraste investeringen, och visade sig bli 75 ggr mer värt.
Idag ligger bitcoin just nu idag i 201:- euro per mynt, och jag tror inte den kommer göra nåt jättekliv.

Experter tror att onecoin kommer att bli 10ggr större än bitcoin, värdet går bara att gissa.

HAHAHA fyfan guld att man hitta detta nu när bitcoin ligger på över 600€. GL HF M8 med dina *Host*scamcoins*Host*!

Permalänk

Vad är status i diskussionen numera? Vad händer?

Köpte mig 1000kr paket om en idé att jag inte har mer att förlora än 1000 kronor anyways do man spenderar det på snus och annat skit på en månad.

Någon av er som är mer insatta? Vad händer?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlbinLoan:

Vad är status i diskussionen numera? Vad händer?

Köpte mig 1000kr paket om en idé att jag inte har mer att förlora än 1000 kronor anyways do man spenderar det på snus och annat skit på en månad.

Någon av er som är mer insatta? Vad händer?

Jag kan ju gratulera dig till att ha bränt 1000 kr på absolut ingenting. Ingen kommer någonsin att vilja ge dig någonting alls för dina Onecoin om du inte har listat ut det ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pyramidspel är väl alltid kul om man hinner ut i tid

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns något bra svar på frågan.

De som säger scam kan ju vara avis på de som påstår att de tjänat pengar, och de som säger köp kan ha köpt själva och vill ha upp intresset och värdet på mynten.

Personligen tycker jag det verkar mysko att det inte är Open source. Jag vet inte vad i helvete man skulle ha för legitim anledning att ha en stängd källkod till en kryptovaluta.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

@Sir. Haxalot:

Fast det vet vi ju inte än, eller sitter du på information jag inte känner till?

@Ozzed:

Ok, nej jag förstår.

Jag utgick från början att jag inte räknar med någonting utan mest en skoj grej oavsett utfall. Vi får la se då.

Dom är kvar och dom uppgraderar hela backend för tillfälligt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ursäkta necro, men vad tänker ni idag, ni som "investerade" i detta? Hur ser relationerna ut med människorna ni haft kontakt med i avseendet onecoin?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

big scam

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=aGdXyugJ6go
Finns om detta också, de hypar DogeCoin och hoppas på att de går upp när tusentals människor köper, du tillsammans med din kompis ser +% hela tiden för fler och fler köper, sen drar alla stora rävar ur sig och valutan dör

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Sapphire 7900 GRE | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

https://www.youtube.com/watch?v=aGdXyugJ6go
Finns om detta också, de hypar DogeCoin och hoppas på att de går upp när tusentals människor köper, du tillsammans med din kompis ser +% hela tiden för fler och fler köper, sen drar alla stora rävar ur sig och valutan dör

Lite som när bitcoin var på väg upp till sin peak och man såg alla möjliga kreti och pleti med noll datorvana som investerade i "det nya heta". Då borde man insett att det var en bubbla som var på väg att spricka.