Återställa till tidigare tidpunkt?

Permalänk
Medlem

Återställa till tidigare tidpunkt?

Hej!
Jag har ett problem och är inte den bästa när det kommer till datorer, så jag ska försöka vara så tydlig jag kan.

Jag har sen några dagar tillbaka fått upp en ruta där det står "ursprunglig värd för skriptad diagnostik har slutat fungera". Jag kan inte förstå varför den uppstår då jag inte installerat något nytt program eller gjort något annorlunda med datorn.
Jag har skannat efter virus med avast och även med malwarebytes utan att hitta något problem.

Min tanke är då att återställa till en tidigare tidpunkt då jag inte hade detta problem men är lite osäker på hur det går till. De återställningspunkter jag kan använda är de som skapats automatiskt.
För att göra detta går jag till kontrollpanelen - system och säkerhet - åtgärdscenter - återställning - öppna systemåterställning.

Om jag istället går genom start - datorinställningar - uppdatera/återställa - återställning - återställ datorn utan att dina filer påverkas, så får jag upp en ruta som säger "Det går inte att hitta återställningsmiljön." Vad betyder detta? Denna väg borde vara samma som den genom kontrollpanelen?

Det jag undrar är ifall jag kommer stöta på samma problem om jag väljer att återställa genom åtgärdscenter?

Min dator kör windows 8.1, vilket kom förinstallerat då jag köpte den från Komplett. Jag har inga skivor för windows, endast produktnyckel.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Consone:

Hej!
Om jag istället går genom start - datorinställningar - uppdatera/återställa - återställning - återställ datorn utan att dina filer påverkas, så får jag upp en ruta som säger "Det går inte att hitta återställningsmiljön." Vad betyder detta? Denna väg borde vara samma som den genom kontrollpanelen?

Det där är inte systemåterställning till en tidigare tidpunkt utan en sorts ominstallation av Windows utan att filerna i Mina dokument och liknande rörs.
Läs om skillnaderna: http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/restore-refresh-...