AMD:s intäkter mot ny bottennivå – avvecklar serverleverantören Seamicro

Permalänk
Melding Plague

AMD:s intäkter mot ny bottennivå – avvecklar serverleverantören Seamicro

I väntan på nya produkter för konsumentmarknaden faller AMD:s intäkter till en sedan länge icke skådad bottennivå. Samtidigt aviseras att satsningen på Seamicro och mikroservrar upphör.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Dags för uppköp. Vilka mer än Samsung skulle vara möjliga köpare?

Permalänk
Medlem

Får hoppas dom lyckas nu med sina satsningar. Trägen vinner, sägs det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Konsolgrävare

Förvånad mig faktiskt inte
Ska bli intressant att få se hur försäljningen kommer gå för 300 serien

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om Intel kunde ge lite pengar för att inte bli själva på marknaden (om inte 300-serien/Zen fixar allt), men drömmar kommer stanna som drömmar.

Visa signatur

En dator

Permalänk

Tråkigt, hoppas på att de kan banta ner och leva på ett litet sortiment med bra produkter. Köpte AMD till min HTPC nu och det blir perfekt! Intel när prestandan krävs, AMD när det bara ska fungera! Onödigt att köpa Intel när man kan hjälpa ett företag för marknadens skull!

Skrivet av 14ccKemiskt:

Dags för uppköp. Vilka mer än Samsung skulle vara möjliga köpare?

Är lite emot Samsung då de börjar få stora marknadsandelar på många fronter och är inte säker på att ett företag som samsung skulle spela bra med en egen processorutveckling. Jag ser hellre att exempelvis Lenovo gör det.

Skrivet av Daark:

Skulle vara kul om Intel kunde ge lite pengar för att inte bli själva på marknaden (om inte 300-serien/Zen fixar allt), men drömmar kommer stanna som drömmar.

AMD är för stolta för att ta emot pengar från ett företag som Intel!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Kom igen nu AMD. Kör på för faan

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Man blir inte ens förvånad längre. Och man har inte blivit förvånad på ett tag nu när det kommer till AMD.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Det är bara en tidsfråga innan AMD blir uppköpta, man inväntar bara tills kursen är riktigt låg sedan så blir det ett bud.
Man kan inte fortsätta att blöda ekonomiskt på detta viset, där blir inget kvar till innovation.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Är lite emot Samsung då de börjar få stora marknadsandelar på många fronter och är inte säker på att ett företag som samsung skulle spela bra med en egen processorutveckling. Jag ser hellre att exempelvis Lenovo gör det.

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av phoenixdisciple:

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Tycker det motsatta faktiskt. För dyra telefoner med onödiga gadgets. Mjukvaran är väl inget att hurra över. Deras SSD 840 EVO är ju kaputt, med 850 pro är grym. Deras TV är väl rätt så okej jämfört med andra, inget speciellt direkt. Prestanda/kvalite är rätt låg tycker jag. Skulle vilja säga att de är Asiens version av Apple. Det är inget hat mot samsung och jag är ingen fanboy av någt slag, det är bara åsikter och intryck jag fått av samsung.

Permalänk
Medlem

Sitter man på röven medan motståndarna erbjuder bättre produkter on a consistent basis så får man betala.

Skrivet av Alibaba123:

Tycker det motsatta faktiskt. För dyra telefoner med onödiga gadgets. Mjukvaran är väl inget att hurra över. Deras SSD 840 EVO är ju kaputt, med 850 pro är grym. Deras TV är väl rätt så okej jämfört med andra, inget speciellt direkt. Prestanda/kvalite är rätt låg tycker jag. Skulle vilja säga att de är Asiens version av Apple. Det är inget hat mot samsung och jag är ingen fanboy av någt slag, det är bara åsikter och intryck jag fått av samsung.

Samsungs nya JU/JS (SUHD) serie inom TV är inte precis vad jag skulle kalla låg kvalité. Kombinera detta med Galaxy S6/S6 Edge så får man en klar bild över att Samsung har förbättrat sig rejält.

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Snusfri

Inte direkt oväntat faktiskt.

Tror som många att AMD kommer att bli uppköpta av någon aktör, förmodligen Samsung men även Sony tror jag skulle kunna tänka sig att köpa AMD.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Ni vet väl att Samsung gör lite mer än några telefoner och TVapparater.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att deras nya arkitektur blir en hit på enterprisemarknaden, det är ju där pengarna finns.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D per-core CO + 2133 MHz FCLK GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 Hynix BZ subtimings MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB Ljud Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x NAS Synology DS423+

Permalänk
Medlem

Verkar dom konsolerna inte har hjälpt AMD.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Dom är väldigt hårt trängda i från 2 håll.
För att rädda dom så hade Zen behövt komma ut senast 2015 q4 och med en prestanda som minst matchar core i5.

Permalänk
Medlem

Om AMD säljs...
Här kommer ett osannolikt förslag.
Vad tror ni om att Nvidia köper AMD:s X86 licens och att Intel köper Grafik avdelningen? Då kanske vi skulle få bättre konkurrens på processorerna och Intel skulle få vettig grafik...
Men det lär väl aldrig hända...

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Avstängd

det bästa hade varit om microsoft hade köpt amd.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jacozz:

Om AMD säljs...
Här kommer ett osannolikt förslag.
Vad tror ni om att Nvidia köper AMD:s X86 licens och att Intel köper Grafik avdelningen? Då kanske vi skulle få bättre konkurrens på processorerna och Intel skulle få vettig grafik...
Men det lär väl aldrig hända...

Ush, sämsta tänkbara scenario.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

AMD måste vara kvar på marknaden inom båda områdena, annars så kommer priserna att stiga rejält och hur kommer det bli med innovationen när det inte längre finns någon konkurrens.

Permalänk
Datavetare

Avveckling av Seamicro skulle man faktiskt tolka som något positivt, AMD kanske börjar se att Zen är så pass energieffektiv att det blir meningslöst att köra en ARM-baserad microserver serie.

Sedan har microservers har ju visat sig bättre i teorin än i praktiken där energieffektiva servers med starkare kärnor är i princip lika bra på det microservers är optimerade för + de starkare kärnorna är bättre på en lång rad andra uppgifter. Är redan en del offer i detta segment, Calxeda är borta, HP-Moonshot är ingen succé och tvivlar på att Intel sålt speciellt många Avotons (Silvermont baserad microservers). Ur det perspektivet är det kanske lite väl stor risk för AMD, bättre då att dra sig ur innan man har produkter ute och med det kontrakt som kanske måste uppfyllas under många år framåt.

Frågan är också hur AMD tänkt sig att de på något sätt ska kunna vara konkurrenskraftiga både på x86 och ARM, givet de resurser man har. På ARM finns ju en lång rad tillverkare nu, Samsung/Qualcomm jobbar båda på egna 64-bitars ARM-designer och båda dessa företag har klart mer resurser för R&D. Vidare lägger ARM själva allt mer av sina vinster på R&D, vilket syns i att deras Cortex-serie blir allt bättre, man lägger också allt mer resurser på att optimera Linux-kärnan samt GCC för ARM genom att egna anställda som jobbar heltid på dessa projekt. Ser inte hur AMD ska kunna matcha detta och tror inte tanken med deras ARM-satsning var att konkurrera med lågt pris (där finns väldigt många konkurrenter).

Så även ur den synvinkeln är det positivt, bättre att lägga de R&D-resurser man har på x86 och GPU då det är områden man har en realistisk chans att göra något som är konkurrenskraftigt. x86 kommer vara väldigt viktigt så länge som Windows är ett dominerade OS och rent krasst för AMD är det en fördel att man i praktiken är en av två företag som kan leverera CPUer som fungerar med Windows. Även på Linux så är x86 mycket mer moget men här händer det väldigt mycket för ARM just nu så gapet minskas.

Står i.o.f.s. inget om man fortsätter med sin ARM CPU för konsumenter, K12, som ska vara pin-kompatibel med low-end x86. Men även här undrar jag hur de inom överskådlig tid tänkt tjäna pengar på ARM, de skulle behöva massor med folk som jobbar på Linux/Android för att denna satsning ska vara vettig.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Tycka vad man vill om Kina, men Samsung anses väl mer eller mindre vara ett av världens mest korrupta företag. Är ju knappast nåt positivt.

Sen är min personliga upplevelse att Samsungs kvalité inte är mycket att hurra för.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Orici:

Verkar dom konsolerna inte har hjälpt AMD.

Har inte gått igenom siffrorna själv, men läst på flera håll att försöker man separera ut konsolerna så är dessa faktiskt lönsamma för AMD. Det är inte stora pengar, det är trots allt ett väldigt prispressat segment, men det kommer in mer än man lägger ut. Så det är ett (litet) ljus i AMDs finansiella tunnel.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

AMD fortsätter gång på gång att visa katastrofala resultat... Hur länge orkar aktieägarna med detta?

Vore bra om Samsung eller något annat vettigt företag skulle köpa upp AMD så det kommer någon bra konkurrent på marknaden. Det skulle gynna oss konsumenter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Usch, sämsta tänkbara scenario.

Precis vad jag också tänkte, det vore det sista vi ville.
Någon nämnde Sony men dom liksom AMD blöder tyvärr pengar, vilket är synd då deras produkter är totalt klockrena.
Nej personligen tror jag på Samsung, dom är inte bara mobiltelefoner och TV-apparater. Utan så otroligt mycket mer.
Lenovo vill jag absolut INTE se som ägare till AMD, Kina är rättare sagt en kommuniststat som borde bearbetas istället för att gödas just nu.
Kineserna är inte så trevliga som många tror (däribland blåögda biltillverkare)((Volvo))
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

AMD är för stolta för att ta emot pengar från ett företag som Intel!

Jajo, man har ju nåt att vara stolt över när de håller på att gå åt helvete... (Y)

Permalänk
Skrivet av Daark:

Skulle vara kul om Intel kunde ge lite pengar för att inte bli själva på marknaden (om inte 300-serien/Zen fixar allt), men drömmar kommer stanna som drömmar.

Skrivet av phoenixdisciple:

Varför Lenovo över Samsung?

Samsung leverar ju på alla plan; Deras TV's är bra, top-of-the-line telefoner i alla prisklasser och deras nya Exynos chip presterar lika eller bättre än Snapdragon 810 som är Qualcomms top chip för high-end mobiler.
Sedan är Lenovo i en gråzon när det kommer till prestanda vs kvalité, av personliga erfarenheter med deras prylar.

Nu äger jag själv Lenovo, men att en diktatur som Kina får mer global marknadsmakt än de redan har bådar inte gott (alla stora internationella kinesiska företag "styrs" av staten mer eller mindre). Ser hellre att Samsung får uppköp på AMD, och låter AMD stå som ett självständigt företag fortfarande - Sedan om Samsung väljer att intergrera AMD's chips i deras egna produkter är väl om något också en positiv utgång då det innebär mer forskningspengar för AMD från Samsung.

Samsung är som skrivits innan lite av ett asiatiskt Apple, de har fått stora marknadsandelar på TV- och mobiltelefonsidan. Jag skulle kalla det ett storhetsvansinne, de har i flera år tummat på kvalitet och prioriterat vinst över produkt. Telefonerna har varit plastiga och mjukvaran bristande, alltså inte alls vad den borde vara från ett företag på den nivån. Du påstår att Samsung har blivit bättre, visst telefonerna kanske har blivit bättre men de har inte blivit billigare. På TV-sidan har Samsung slagit på bredfront och för mig är det lite av en gåta varför detta har hänt. Deras TV-apparater är sällan bättre än konkurrenterna och de använder mjukvara för att få det att se bättre ut när hårdvaran är bristande.

Jag vet inte om de har vunnit mitt förtroende för att förvärva AMD men den dagen kanske kommer.

Lenovo är för visso kinesiskt, men bara för att AMD skulle bli kinesiskt och kinas regering skulle få kontroll så innebär det knappast att vi svävar i någon risk. AMD ligger långt efter Intel och det som krävs från AMD är mer än pengar och marknadsandelar. Om det nu blir en affär och vem som än köper AMD så tror jag knappast att marknadsandelarna ökar till mer än 33% om inte ett mirakel sker!

Skrivet av GRlP3n:

Jajo, man har ju nåt att vara stolt över när de håller på att gå åt helvete... (Y)

Snarare stoltheten att ta emot pengar från sin största konkurrent!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Själv är jag inget fan av Samsung då jag sitter med en Galaxy S4 som egentligen bara gett mig bekymmer i lite över ett år. USB-kontakter som lossnar, batterier som måste laddas två gånger dagligen, 3,5mm-jack som slutar fungera mystiskt samt en kamera som själv bestämmer när blixt får användas tills man startar om telefonen. Så på mobila marknaden är jag väldigt emot Samsung nu för tiden. Sen är jag inte alls fascinerad av fingertrycksavläsning. Förstår inte alls poängen med det hela. Man vinner inget på tid och det är en funktion som enkelt kan missbrukas av tredje parter. För att inte nämna den urusla sensorn som satt i S5:orna. Verkar väl som att den är bättre i S6, men i alla fall. Stöder helst inte den tekniken.

Vet flera som har skumma problem med skärmar och TV-apparater från dem också.

Nej, jag hoppas inte att Samsung är först ut att attackera. Dock vet jag inte vilka andra företag som kan ha något större intresse egentligen. På CPU-sidan är Intel den enda egentliga konkurrenten när det kommer till stationära datorer och bärbara datorer. När det kommer till handhållna enheter måste jag säga att jag inte alls är inkommne. Såg här ovan också att konsollfösäljningen ska ha gått bra för AMD:s del så det är ju kul för dem. På GPU-marknaden är det väl främst nVidia då som är konkurrenten. Jag kan liksom inte se att AMD skulle sälja sin andel till varken Intel eller nVidia. Även om bägge företagen ligger en hel del före rent tekniskt. Åtminstone på marknaden för stationära enheter.

Man vill ju hoppas att någon sveper in och gör det bästa av AMD. Det lär ju knappast bli kul med ett monopol varken på CPU- eller GPU-fronten. Då ska ni få se på priser som heter duga.

Tyvärr är ju det här AMD:s egna fel då de expanderat ut på marknader som inte alls är så lönsamma som de kanske först trodde. Jag pratar givetvis då om konsoller och APU. APU-principen är ju väldigt intressant och så, men intresset är inte hett nog för att det ska vara lönt att pumpa in alla tillgångar i den marknaden. Det är än idag CPU:er som dominerar, men AMD verkar i det stora hela lämnat den marknaden hän i dagsläget och där tror jag att deras misstag kom. Visst har de utvecklat schyssta GPU:er också, men det är svårt när referenskylare drar upp enheterna i 100°C+ och konkurrentens går väldigt mycket svalare och tystare. Prisskillnaden är inte stor nog globalt sett för att det ska löna sig att försöka pumpa ut så mycket effekt ur gammal teknik som möjligt. Då ser vi sådana här resultat. Det behövs innovation ibland.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Snarare stoltheten att ta emot pengar från sin största konkurrent!

Vilken logik.. Bättre att ta emot pengar, kvittar vilket företag de är. Så folk kan fortsätta att köpa de.... Så du tycker de är bättre att skiten går åt helvete?