Hur många kilo kan jag tappa från 1juni till 15juni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Okej. Sådan tejp kan jag prova. Se om det hjälper.

2 veckor tog det från några hundra meter till 8km. Sprang 5 dagar förra veckan och har sprungit 4 dagar denna vecka. Har som sagt bra grund och är på benen största delen av dagarna. Spelar mycket bandy, fotboll och basket på jobbet. Blir mycket springa omkring bara där.

Är lite orolig över att ta i för mycket och skada mig men hittills har det gått bra. Kan inte mycket om det här med löpning. Gick på ren vilja idag när jag sprang långt.

48timmars muskelvila är väl ganska lagom om du anstränger dig hårt, dvs varannan dag.
Det kan dröja upp till 3-4veckor innan det smäller på grund av överansträngning, och då kanske du blir "stillasittande" 3-4månader för att saker ska läka ihop.
Ta inte i för mycket i början.

Men annars bra kämpat! Keep up the good work ( i lagom mängd)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

48timmars muskelvila är väl ganska lagom om du anstränger dig hårt, dvs varannan dag.
Det kan dröja upp till 3-4veckor innan det smäller på grund av överansträngning, och då kanske du blir "stillasittande" 3-4månader för att saker ska läka ihop.
Ta inte i för mycket i början.

Men annars bra kämpat! Keep up the good work ( i lagom mängd)

Okej, borde kanske vila mera när det gäller löpningen då. Har en kortare runda på 4km som jag springer på vardagar. Den är inte så tuff längre.

Ska bara köra vikter imorgon och vila helt på måndag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

30kg är extremt mycket. Själv ska jag bara gå ner 5-10kg. Bra jobbat!

Tack men då min startvikt var 130 kilo så räknas det inte lika mycket, man går ju ner lättare i vikt när man är så överviktig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

48timmars muskelvila är väl ganska lagom om du anstränger dig hårt, dvs varannan dag.
Det kan dröja upp till 3-4veckor innan det smäller på grund av överansträngning, och då kanske du blir "stillasittande" 3-4månader för att saker ska läka ihop.
Ta inte i för mycket i början.

Men annars bra kämpat! Keep up the good work ( i lagom mängd)

Ungefär det här jag försökte förmedla.

Skrivet av chipw00t:

Okej, borde kanske vila mera när det gäller löpningen då. Har en kortare runda på 4km som jag springer på vardagar. Den är inte så tuff längre.

Ska bara köra vikter imorgon och vila helt på måndag.

I det här läget bör du inte pressa dig värst hårt. Utan bara låta kroppen vänja sig vid volymen av träning.
Håll intensiteten ganska låg, och tänk på hur många kilometer du gör per vecka. Den siffran ska öka långsamt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chromatic:

Tack men då min startvikt var 130 kilo så räknas det inte lika mycket, man går ju ner lättare i vikt när man är så överviktig.

Det är ju ändå väldigt mycket. Vet inte varför det skulle räknas som mindre? Är nog jobbigare att gå ner 30 när man väger 130 än att gå ner 10 när man vägde 95kg. Vet inte ens vad jag väger nu. Har ingen våg. Ser dock slankare ut.

Skrivet av lorgix:

Ungefär det här jag försökte förmedla.
I det här läget bör du inte pressa dig värst hårt. Utan bara låta kroppen vänja sig vid volymen av träning.
Håll intensiteten ganska låg, och tänk på hur många kilometer du gör per vecka. Den siffran ska öka långsamt.

Ska mest göra bänkpress, shrugs, hantelrodd och lite annat imorgon. Inget med ben.

Har hållit på sedan maj och promenerade nästan hela den månaden. Ska hålla mig till 4km rundan varannan dag ett tag då och öka långsamt. Vill ju inte bli stillasittande hela sommaren. Det är ju det jag försöker komma bort ifrån.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk

hur mycket du kan gå ned på så kort tid beror lite på hur du ställer dig till att gå upp lika fort igen.
du kan köra med en jojjo bantning och då kan du ju gå ned rätt så mycket, med nackdelen att du går upp svinlätt när du väl börjar äta normalt igen.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av henkiii:

Finns det på riktigt folk som "tittar på mat" och går upp i vikt?

De enda jag sett som hävdar detta är gottegrisar som småäter godis konstant och förbrukar stora mängder läsk.
Det känns inte direkt som raketforskning varför de går upp i vikt...

Edit: Sötningsmedel i "light"/"zero" produkter bör i övrigt undvikas.
http://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-sotningsmede...
http://www.nature.com/nature/journal/v514/n7521/full/nature13...
Drick istället vatten om det är svårt att normalförbruka läsk.

Du läste inte och fattade vad jag skrev? Frågan är inte om de äter utan varför. Det var det jag försökte förklara. Det hela handlar om insulin-nivåer, hungerkänslor, mättnadskänslor. Hur kroppen kan lagra socker. Och sedan även ta fram dessa sockerdepåer igen. Det är där som det skiljer. Sedan är det även bevisat, att vissa smala människor inte tar upp all näring från tarmen, utan energin och mat passerar helt enkelt kroppen utan att tas upp.
Orsaken till varför det snaskas på socker är att socker är en form av drog. Precis som nikotin och alkohol eller kokain.
Därför ska människor som tål vitt-socker, (eller all form av socker), dåligt tidigt i sitt liv, hållas borta från socker. Annars blir det en ond cirkel, där kroppen börjar kräva mer och mer socker för att vara nöjd.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

"Dieter är påhitt, här följ den här dieten!" *facepalm*
Dieten i tallriksmodellen kräver en hel del träning i många fall för att man ska kompensera upp dess brister.

"Dieter är tragiska, jag följde en diet och det gick bra!" *facepalm 2X*

Jag bytte livsstil helt och hållet, ingen "diet". Vill jag köpa godis och munkar gör jag det. Ser bara till att väga upp kalorierna i slutändan och så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Tips är kanske att vid måltider - sluta äta INNAN man blir mätt.

Gör isglass av fun light och njut av lite kalorifritt (i princip).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lafa:

Tips är kanske att vid måltider - sluta äta INNAN man blir mätt.

Gör isglass av fun light och njut av lite kalorifritt (i princip).

Orange smaken är den godaste enligt mig. Skulle man kolsyra den så skulle den smaka precis som Fanta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Jag gick ner från 91.5kg till 86,2kg med termogen diet i denna månad.

http://www.viktminskning.dk/Den-termogena-dieten.php