Fråga om program för digitala möten

Permalänk
Medlem

Fråga om program för digitala möten

Hej!

Jag ska anordna ett digitalt möte med en massa olika människor till hösten. Eftersom att det inte är arbetsrelaterat finns inga program att använda. Därför behöver jag tips på program från er!

Det jag vill kunna göra är som följer:

  • Skicka ut en länk till mötet via e-post som deltagarna klickar på för att ansluta (så enkelt som möjligt)

  • Ha en presentatör i mötet som kan prata och visa upp en powerpoint

  • Eventuellt att det ska gå att "räcka upp handen" som åhörare för att ställa en fråga (alternativt chatt)

Deltagarna i mötet är allt från 20-70 år och vi blir nog ganska många - därför är det viktigt att programmet kräver så lite förkunskaper som möjligt.

Jag har kollat på följande, men det finns förhoppningsvis fler program: Google Hangouts, Skype, (Teamspeak, Ventrilo), Twiddla

Tack så mycket på förhand

MVH
Fredric

Permalänk
Medlem

Vet inte om det går eller vad som krävs eller liknande men Adobe Connect? Skolan använder det både för muntliga tester och virtuella klassrum.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

I detta läget är det bra om ni själva kan avgöra vilka som får tala eller ej. Du vill inte ha personer som ej har stängt av microfonen och gör massa ljud ifrån sig och inte har en aning om hur de skall gå tillväga för att sluta.

Permalänk
Medlem

WebEx är väldigt populärt för att köra denna typen av möten professionellt.
Mvh Z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Vet inte om det går eller vad som krävs eller liknande men Adobe Connect? Skolan använder det både för muntliga tester och virtuella klassrum.

Tack för bra tips!

Det är ett av verktygen som jag har kollat på och det ser bra ut. Anledningen till att jag inte skrev ned var att det verkar kosta stålar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vexxan:

Tack för bra tips!

Det är ett av verktygen som jag har kollat på och det ser bra ut. Anledningen till att jag inte skrev ned var att det verkar kosta stålar

Jo, antog det jag också men det är allt jag vet om.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Om du ska ha den funktionen du pratar om och det antalet personer, så kommer det tyvärr att kosta. Du skulle kunna testa något live streaming verktyg, t.ex. Livestream (som kostar men man kan säga upp det inom 7 dagar). Finns annat också, sök stream desktop på google. Även VLC funkar, med lite mixtrande.

Permalänk
Medlem

Vi använder Teamviewer på jobbet, men där är en gräns på 25 deltagare. Det ska vara "free for personal use" vilket jag antar att ditt användande hamnar under

https://meeting.teamviewer.com/en/

Har allt du efterfrågar and then some, det jag är osäker på är om alla funktioner "ingår" vid gratisanvändande men jag hittar inget som säger något annat.

Deltagarna får en länk och man kan själv välja om man vill ladda ner Teamviewer och ansluta via det eller om man vill gå via en webbsida.

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullen:

Vi använder Teamviewer på jobbet, men där är en gräns på 25 deltagare. Det ska vara "free for personal use" vilket jag antar att ditt användande hamnar under

https://meeting.teamviewer.com/en/

Har allt du efterfrågar and then some, det jag är osäker på är om alla funktioner "ingår" vid gratisanvändande men jag hittar inget som säger något annat.

Deltagarna får en länk och man kan själv välja om man vill ladda ner Teamviewer och ansluta via det eller om man vill gå via en webbsida.

Ohhh, spännande, tack för tipset - detta ska testas!

Permalänk
Medlem

Webex använder vi på jobbet, fungerar bra. Kan användas på alla olika slags plattformar. Jag tror att nya PPT har en sådan funktion också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

Webex använder vi på jobbet, fungerar bra. Kan användas på alla olika slags plattformar. Jag tror att nya PPT har en sådan funktion också...

Kanon, tack för tipset - roligt med så många bra inspel

Skickades från m.sweclockers.com