Laggar UT2003 för dig?

Permalänk
Medlem

Laggar UT2003 för dig?

Är grymt nöjd med min burk!!!

Innstalerade ut2003 för ett tag sen på burken och har gamiat en del och det är otrolig graffe i det spelet (tycker jag iaf).

Har TOTAL maxat graffen i spelet. Hört från flera håll att max graffen i spel inte skall kunna gå och annvända på någon av dagens datorer/grafik kort.
Då jag trodde jag missat och maxa på någe så frågade jag brochans poare om hjälp (spel galning). Men inte heller han kunde finna någe mer i spelet och maxa på. Bana 2 (den då de snörar) flyter på även den.

Specen på burken är:
P4 2,53ghz
Kingston 2*256 rimm pc1066
Hercules 9700pro 128mb

Tråkit nog sitter man på en otroligt suddig 17" skärm. Det för at jag inte har kommit fram till vilken skärma jag ska ha.

Polaren sitter även han vid en snarlik dator men med ett gf ti4600 128mb. De går inte och köra me max graffe, det laggar apa.

Laggar ut2003 för dig? va har du för sysstem? vad är det som gör att hans burk laggar me max graffe? Har laddat hem alla de senaste driversen och allt. Men inget värkar hjälpa. Är det värklige så enorm skillad på gf4 ti4600 och radeon 9700pro?

Visa signatur

Dator = Ja

Permalänk
Medlem

Nej det laggar inte. Min radiolänk ger hyffsad ping. Jag kör det dessutom oftast med grannen via en TP i backen.

Däremot så kan det hacka ibland då jag bara har ett GF2Ti. Jag är dessutom tvungen att köra 1024 så min skärms bildyta inte går att sträcka ut i lägre upplösningar. Jag får alltså narrow screen...

Visa signatur

*Intel i7 3820, ASUS Sabertooth X79, 32GB RAM, Nvidia GTX660 & GTX660, Samsung SSD 840 Pro & 2 Barracuda 7200.10 i RAID1, ESI Audio ESP1010e
*Amiga 4000D i Elbox Tower. 16 MB FAST Mem & 2 MB Chip Mem. Indivision AGA MK2, FastATA 4000 MK-VI, 16 GB CF & 40 GB IDE

Permalänk
Medlem

[Ontopic]
Nej det laggar inget, fast ibland hackar det om jag har högsta på.
[Offtopic]
Vilka har tillverkat GF2Ti? Menar du inte GeForce 2 Ultra?

trode dom började med Titaium versionerna i på GeForce 3.. är den bättre än geforce 2 ultra?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux

Permalänk
Medlem

Geforce 2 titanium finns. Hade ett sådant själv för ett tag sedan, skillnaden var att coren låg på 250 ist. för 200 som vanliga Geforce 2. Dock gav detta inte särskilt stor pretandaökning då Gf2aorna var begränsade av sin minnenbandbredd. Ultra modellerna var nog bättre...

Permalänk

laggar inte för mig, än mindre hackar det, kör på ganska höga inställningar @ 1024 .
system:
celeron tualatin 1400@1600
256MB pc100@115
GF3 ti200 klockat en del.

Tycker om grafikmotorn där, det ser väldigt snyggt ut och flyter bra,

Visa signatur

Hellre död än röd

Permalänk
Medlem

Laggar inte

XP2000+
768MB DDR333
GF4 Ti4400

Däremot gillar jag inte spelet. Äger det inte, lånade det av en kompis och kunde sedan håna honom för hans otroligt dåliga köp.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

går fint för mig.

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk

hackar inte det misnta för mig, kör på max på allt, plus 16 st botar på öppna banor.

2,8ghz
512rdram
ati 9700pro

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk
Medlem

När ska ni lära er att "lag" betyder fördröjning, och ursprungligen INTE har något med nätverk att göra?
Hackar det laggar det, eftersom det blir fördröjningar.

Punkt.

Visa signatur

hmm

Permalänk

radeon 9500 np...

allt maxat inget laggar för mig.. se dator nere i signen

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

De flesta FPS lir laggar för mej när jag lirar online. Men jag har kass lina också.

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

hmm...
Hade det inte varit på sin plats att skriva med benchmark värden?

Det Hackar inte för mig på Ultra high, men jag tycker inte att man ska köra på max inställningar eftersom man tjänar MASSOR utav frames på att dra ned inställningarna...och dessutom så försvårar den snyggare grafiken sikten och gör att bot's och vapen blir svåra att urskilja från bakgrunden.
Själv kör jag med Highest textures och resten på low eller normal, det går aldrig under 90 fps och ibland toppar jag på 250fps!
Jag är extremt kräsen nr det gäller fps och vill helst kunna köra på stabila 125 fps(q3 flyt...mmmumma) men det finns nog ingen burk i dagsläget som får de hastigheterna med max inställningar...
Fast vill man få ut mest av UT2k3 ska man definitivt köra radeon...Geforce 4 ti suger fett om man jämför med Radeon 9700Pro!!!
En annan fet flaskhals i Ut2k3 är ljudet...ljudet snor åt sig massor med frames, och ändå låter det inte specielt märkvärdigt..

Ultra High - Flyby: 181fps/Botmatch: 67fps

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

nej det laggar kör allt på high ligger på 50 fps för utom när jag precis startat ett game..för då ligger det på typ 5fps och det varar för länge dör alltid en gång då..jobbigt
men jag har ett skumt problem när jag kör banor dä man kan va "inomhus" och "utomhus" så när jag är "inomhus" så blir det helt svart en stund sen så försvinner det en stund sen tillbaka igen asjobbigt

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk

När man hör en röst säga "Holy Shit!!" då har man allt på max.

Edit: som jag har

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
När ska ni lära er att "lag" betyder fördröjning, och ursprungligen INTE har något med nätverk att göra?
Hackar det laggar det, eftersom det blir fördröjningar.

Punkt.

Då får vi hitta på ett nytt ord då, bara för att vi har 2 ord som betyder att det hackar. Har du något förslag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
När ska ni lära er att "lag" betyder fördröjning, och ursprungligen INTE har något med nätverk att göra?
Hackar det laggar det, eftersom det blir fördröjningar.

Punkt.

Att den inte ritar lika många bilder per sekund är inte födröjning ju

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt

Att den inte ritar lika många bilder per sekund är inte födröjning ju

Håller med. det är ju inte en fördröjning som sker utan man missar ju snarare den biten

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

nej nej, jag har BBB, pingar bra och har ingen pl till de flesta servar. Funkar prima på min halvgamla burk. Dock så hackar det säkert på min burk. Tyvärr men jag kände att jag var tunigen att skriva dette elka inlägg mer men hör det varje dag hur allt lagagr idag... men de tser ut som du redan fått en lektion i vad lagg ärtackar för mej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blahhzt

Att den inte ritar lika många bilder per sekund är inte födröjning ju

Jo...
Låt oss säga att vi vill att den ska rita upp 100 bilder per sekund (då flyter det bra), men det blir bara 30 uppritningar...
Då blir det en fördröjning/eftersläpning i uppritningen av bilder

Dessutom behöver inte "hacka" betyda bara dålig FPS, det hackar ju med många ATi-drivisar (stuttering) trots att FPSen är hög...
Och där kan vi verkligen tala om lag.

Jag säger inte att man ska sluta använda ordet lag/lagg inom nätverk eller att alla ska börja använda det som en beskrivning av att det hackar, bara att folk borde sluta förlöjliga de som använder sig av ordet.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

när ni säger MAXADE inställningar? fundera lite på fsaa/af också kanske?...
flyter perfa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
När ska ni lära er att "lag" betyder fördröjning, och ursprungligen INTE har något med nätverk att göra?
Hackar det laggar det, eftersom det blir fördröjningar.

Punkt.

Jaja herr språkforskare, men för att skilja de olika sakerna åt så använder man vanligtvis "lag" för fördröjningar vid nätverksspel som uppstår vid förlorade paket med dåligt anslutningshastighet. Ordet "hack" dvs. "Det hackar när jag spelar" syftar på att bilden kontinuerligt "hackar" dvs. skärmkortet klarar ej att rita upp tillräckligt många bilder per sekund för att det ska upplevas som "hackfritt". Den stora skillnaden mellan "lag" eller mer svenska, "lagg", och "hack" är att "lagg" insträffar oregelbundet mellan partier med "ohack" eller "flyt" genom att bilder ender en kort period stannar upp. Medans "hack" är något som pågår mer eller mindre hela tiden när du spelar beroende på hur grafisk tungt det är för tillfället. Så nu är det utrett.

Permalänk
Medlem

Mediumdetalj i 800x600 - flyter alldeles utmärkt på mitt bajskort.
Fast jag vill inte köra det maxat heller, inte ens om det gick, kanske för att flasha men inte till seriöst spelande, det blir så satans rörigt om man maxar allt.

Visa signatur

Asus P5VD2-VM - Intel Core 2 Duo 1.86GHz 1066MHz FSB, 4MB Cache - 1xCorsair 1024MB PC5300 - Albatron GeForce 8600GT 256MB PCIex 16x - Samsung Spinpoint 80GB ATA/133 -
Samsung 16x DVDRW

Permalänk

Jag kör max allt förutom på upplösningen där jag kör... minns inte nu.. allt flyter perfekt.

Efter att ha spelat spelet i en vecka upptäckte jag till min fasa att det inte flöt lika bra och det hackade rejält när jag kom ut på stora öppna ytor i spelet. Jag defragmenterade hårddisken och vips flöt allt bättre än någonsin. Nu defragmenterar jag regelbundet, minst en gång i veckan gör hårddisken glad.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majestic XII

Då får vi hitta på ett nytt ord då, bara för att vi har 2 ord som betyder att det hackar. Har du något förslag?

Därför att det är så.

Lagg = uppkoppling

Hack= Hårdvara

Jag kör förövrigt maxxat på allt utan hack på en:

2.4 533 @ 2.880mhz
512mb Kingston Pc2700
Gf Ti4200 8x @ "Ti4500" 128mb Versionen

Edit: Kör med 2xFSAA & 2xAF

Visa signatur

Vad???????

Permalänk
Medlem

en liten tanke, kan väll börja med att säga att jag är old scholl och tror på att lag beror på uppkopplingen och hack på ens sketna dator.

men ett nytt begrepp som börjar komma är ju "hd lagg" dvs när diksken swapar ihjälsig, visst den behöver inte swapa men tänker så mycket att det hackar. Jag har aldrig hört nån säga "Hd hack" som term.

en liten tanke bara

Permalänk
Medlem

Laggar gör det aldrig
Hackar gör det inte heller, men det beror ju för fan på vilka inställningar man har.
Ding ding!

Permalänk

Maxxat med:
Amd Atholn XP 1800+@1900+
DDR 2*256mb PC2100
Sapphire Radeon 9700np @351/317 Mhz

Hackar ingenting

Visa signatur

Jag har inte längre en Opel..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty

Jo...
Låt oss säga att vi vill att den ska rita upp 100 bilder per sekund (då flyter det bra), men det blir bara 30 uppritningar...
Då blir det en fördröjning/eftersläpning i uppritningen av bilder

Håller fortfarande inte med, det blir en sämre uppdateringsfrekvens, inte fördröjning. Visseligen blir det väl 1/30s(c.a. 0.03333s) fördröjning/eftersläpning men det är inte den man syftar på.

Det är inte fördröjda bilder, det är färre bilder. Jäjä, tams diskussion

Permalänk
Medlem

Ja hackar i 640x480 med lägsta på allt...

Har radeon 9700 NP och Athlon XP 1900 FPS ligger på 70-80 vilket är förjävla kasst... Vet inte vad som kan va fel.

Visa signatur

“Our enemies are innovative and resourceful, and so are we. They never stop thinking about new ways to harm our country and our people, and neither do we.” - President Bush - August 5, 2004

Permalänk
Hedersmedlem

MAAAAAAAAX ( - Holy shiiiiiittt! )
1280x1024 *see above*

8xAF, 2xFSAA

trevligt flyt...=)

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.