Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Bästa stället för en .se domän? era erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Bästa stället för en .se domän? era erfarenheter?

Tjena!

Har tänkt köpa mig en ".se" domän och har då frågan till er vart jag ska köpa den för billigaste peng men också självklart med bäst förutsättningar med DNS inställningar och supporten.
MVH! tack i förhand!

Permalänk
Medlem

du menar webbhotell? köpa domän tror jag att du får göra på https://www.svenskadomaner.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

du menar webbhotell? köpa domän tror jag att du får göra på https://www.svenskadomaner.se/

Ne jag menar inte webbhotell. Det finns flera ställen än bara svenskadomaner.se, någon här lär väl köpt från någon annanstans än svenskadomaner.se?

Permalänk
Medlem

Vi kör loopia på jobbet. Har fungerat bra dom senaste 2 åren.
Kolla in www.loopia.se

Sen finns ju https://misshosting.se/sweclockers/
Vet dock ingenting om det.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Jag kör också loopia, de har klockren support om det är något som går snett och man får DNSa precis som man vill.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master 690 II Advanced Black and White | Moderkort: Asus P8Z77-V | CPU: i5-3570k @ 3,4GHz | Kylning: Antec kühler 620 2x 120mm PnP | GPU: Gigabyte HD7970 GHz OC | Nätagg: Corsair GS 600W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP Blue @ 1600MHz | Lagring: 120GB Intel 330 SSD, 3x 250GB Western Digital Caviar Black @ RAID5, 320GB Western Digital Caviar Black, 500GB Western Digital Caviar Blue | Skärm: Benq G2420HD

Permalänk
Medlem

Har kört med fsdata. Har väl fungerat OK. Inte haft några problem ännu i alla fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Noctua NH-U14S | MSI Z97-S02 | GTX 970

Permalänk
Skrivet av Mhimili:

... man får DNSa precis som man vill.

Värt att notera är att Loopia tar ut en avgift (99 SEK?) för att få DNSa som man vill

Jag kör Binero och är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwittenx:

Har kört med fsdata. Har väl fungerat OK. Inte haft några problem ännu i alla fall.

Det där var ju väldigt billigt. Sitter just och ska köpa mig en domän och undrar hur det är möjligt. Blir misstänksam när det bara kostar hälften så mycket som hos alla andra...

EDIT: Jaha, det var bara år ett. Vilken tur att jag inte ska ha domänen så länge.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av thu3n:

Ne jag menar inte webbhotell. Det finns flera ställen än bara svenskadomaner.se, någon här lär väl köpt från någon annanstans än svenskadomaner.se?

39 kr/månad är ju rena rånet för domän, jag har reggat via Citynetwork, 119 kr för ett år med domänpaket.
https://www.citynetwork.se/domanregistrering/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Miss hosting har .se domän för 10kr första året köpte där för några månader sen

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Kör Loopia för för .se och Hover för .com

Visa signatur

Desktop/Spel 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, NR200P, SF1000, W10 LTSC
Laptop/Jobb MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM
Skärm PG32UCDP OLED Mus Superlight Tangentbord Keychron V4 60% (Gateron Smoothie)

Permalänk
Medlem

Jag har haft min domän hos Citynetwork i några år och det har aldrig varit några problem. Trevlig och snabb support när man väl behövt vara i kontakt. Däremot så använder jag mig inte av deras namnservrar, så där får någon gärna fylla i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Vi kör loopia på jobbet. Har fungerat bra dom senaste 2 åren.
Kolla in www.loopia.se

Sen finns ju https://misshosting.se/sweclockers/
Vet dock ingenting om det.

Skrivet av Mhimili:

Jag kör också loopia, de har klockren support om det är något som går snett och man får DNSa precis som man vill.

Skrivet av dwittenx:

Skrivet av splitfile:

Värt att notera är att Loopia tar ut en avgift (99 SEK?) för att få DNSa som man vill

Jag kör Binero och är nöjd.

Skrivet av LemonIllusion:

Det där var ju väldigt billigt. Sitter just och ska köpa mig en domän och undrar hur det är möjligt. Blir misstänksam när det bara kostar hälften så mycket som hos alla andra...

EDIT: Jaha, det var bara år ett. Vilken tur att jag inte ska ha domänen så länge.

Skrivet av mrqaffe:

39 kr/månad är ju rena rånet för domän, jag har reggat via Citynetwork, 119 kr för ett år med domänpaket.
https://www.citynetwork.se/domanregistrering/

Skrivet av ShatteredXs:

Miss hosting har .se domän för 10kr första året köpte där för några månader sen

Skrivet av lambdan:

Kör Loopia för för .se och Hover för .com

Skrivet av jagardaniel:

Jag har haft min domän hos Citynetwork i några år och det har aldrig varit några problem. Trevlig och snabb support när man väl behövt vara i kontakt. Däremot så använder jag mig inte av deras namnservrar, så där får någon gärna fylla i.

Vill tacka så mycket för alla svar!
Jag är ute efter att kunna peka domänen till min IP-adress, men tror jag kör på loopia eller citynetwork. Det känns vettigt. Tack återigen för alla svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thu3n:

Vill tacka så mycket för alla svar!
Jag är ute efter att kunna peka domänen till min IP-adress, men tror jag kör på loopia eller citynetwork. Det känns vettigt. Tack återigen för alla svar!

Jag skulle vilja tillägga att Loopias kontrollpanel är allt annat än rolig att vara i. Den är klumpig, långsam och rörig. Har man bara några få pekare som sällan förändras (som man ofta har som privatperson) så fungerar det okej. Men jag skulle personligen smälla av internt om jag behövde spendera mer tid än så. Jag vet förvisso inte hur kontrollpanelerna ser ut hos andra registrarer, men det är nog svårt att göra något som skulle vara mer klumpigt.

Jag tror alla kan leverera en stabil tjänst. Support och kontrollpanel är någonting som jag skulle gå på. Och pris då givetvis.

Permalänk
Medlem

Gillar inte loopias domänhanterare, citynetwork är bättre. Har inte erfarenhet av andra leverantörer

Permalänk
Avstängd

Här har vi en rea just nu men på com-adress
https://se.godaddy.com/deals2/default.aspx?gclid=CjwKEAjwpPCu...
8 kr för första året.
Går att få se-domäner också och 1 år 120 kr, 10 år 230 kr. 1.54 kan tillkomma per år för avgifter till icann.

Finns fler intressanta alternativ också där man kan ha fria webbhotell men blir det mer avancerad programvara (PHP, SQL, Java mm) så får man betala en del. Namnmöjligheterna blir lite mer begränsade också men det går att ha egna domännamn.

Permalänk
Inaktiv

Kör loopia till alla mina domännamn. Grym support om man undrar något och bra webbgränssnitt. Fungerat klockrent i 3-4år.

Permalänk
Medlem

I tidernas begynnelse så använde jag mig utav Loopia.se när jag köpte mina domäner.

Sen gick jag mer och mer över till Citynetwork.se .
För att jag sen gick vidare till Miss Miss Domain.se. Där jag i dag har mina webhotell och köper mina domäner.

Miss Domain.se tar 99 kr för .se för ett år. Citynetwork.se tar 129 kr för ett år. Vilket även Loopia.se gör.

Så jag kan rekommendera Miss Domain när det kommer till att köpa, registrera och flytta domäner. Ja, för köp utav webhotell med för den delen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 samt en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
• GreeniX 800 G4 SFF i5 | Intel Core i5-8500 | 16GB | GeForce RTX 3050 6GB | 500 GB NVMe SSD | Windows 11 Home
• ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10