Permalänk
Medlem

Bra vattenkylning + chassi

Hej jag tänker bygga en dator med skylake i7 och 980 ti hydro copper, och jag ska vatten kyla det(custom). Men jag vet inte några bra stora chassin eller så mycket om vattenkylning och vad som passar m.m. Så jag frågar er om ni kan sätta ihop ett paket med ett chassi och sakerna nedan för.

https://www.komplett.se/product/850626/datorutrustning/grafik...

Kortet har redan ett block på sig så jag måste ha
pump
resevoar
slang
vätska
fittings
CPU Block

Jag har inte direkt någon budget på det men jag gissar på runt 5000 skulle man kunna få fram något bra, och chassit har inget budget jag får bara anpassa det sedan

Datorn:
Gtx 980 Ti hydro Copper
2x8gb DDR 4
i7 6700
Z170 asus deluxe
Nättaget vet jag inte riktigt ännu...

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem

föreslår att du väljer chassit först och planerar loop efter vad chassit klarar av. du kan göra som jag och överdriva rejält för ett grafikkort i ett stort chassi för mycket låg ljudnivå men egentligen ganska onödigt. annars kanske ett vanligt midi- eller fulltower.

några chassin som dyker upp i huvudet:
phanteks enthoo pro/luxe
fractal design define s
phanteks enthoo primo
corsair obsidian 900d

hur tänker du rent estetiskt? med det moderkortet antar jag att du planerar ett vitt bygge? svart och vitt? svart, vitt och något till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

föreslår att du väljer chassit först och planerar loop efter vad chassit klarar av. du kan göra som jag och överdriva rejält för ett grafikkort i ett stort chassi för mycket låg ljudnivå men egentligen ganska onödigt. annars kanske ett vanligt midi- eller fulltower.

några chassin som dyker upp i huvudet:
phanteks enthoo pro/luxe
fractal design define s
phanteks enthoo primo
corsair obsidian 900d

hur tänker du rent estetiskt? med det moderkortet antar jag att du planerar ett vitt bygge? svart och vitt? svart, vitt och något till?

Jag Tänkte först att jag vill ha ett svart/rött tema bl.a vattenkylningen. Men jag vet inte riktigt vad som är skillnaden mellan asus deluxe och EVGA classified förutom atx och e-atx.

Visa signatur

intel i7 5960X - MSI X99A Godlike Gaming - 32GB Trident Z DDR4 - EVGA 1070ti - AX1500i - intel 750 ssd 1.2tb - Enthoo Primo SE Red - Bitspower & EKWB cooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagusen:

Jag Tänkte först att jag vill ha ett svart/rött tema bl.a vattenkylningen. Men jag vet inte riktigt vad som är skillnaden mellan asus deluxe och EVGA classified förutom atx och e-atx.

svart och rött kanske inte fungerar så bra med ett z170-deluxe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

svart och rött kanske inte fungerar så bra med ett z170-deluxe.

Nä men går det med svart vitt och blå vatten kylning

EDIT:
Jag har kolllat på det har chassit lite men jag är inte helt säker på hur många och stora radiatorer jag kan sätta i den http://gaming.coolermaster.com/en/products/cases/stryker/
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur