Kan inte ta emot sms från iphone *HJÄLP*

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Kan inte ta emot sms från iphone *HJÄLP*

Hej har suttit hela kvällen och försökt få löst detta otroligt störiga problem. Jag o min vän har skickat sms till varandra utan problem den senaste veckan och idag men sen helt plötsligt så slutade hon ta emot sms från mig runt halv 3 tiden..

jag har en samsung s6 och hon iphone 5s. det har inget att göra med imessage har testat att stänga av och avregga med mera.

Det konstiga är att jag kan ta emot hennes sms men hon får inte något av mina sms det spelar ingen roll. vi kan snacka på sociala medier men när man ska sms kommer inte mina sms fram...

Hjälp uppskattas..

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

@fille412

Vilken operatör har ni? Bl.a. Tele2 och Telia har ju/har haft driftstörningar.
http://www.tele2.se/driftstorning-mobilnat/

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av fille412:

Hej har suttit hela kvällen och försökt få löst detta otroligt störiga problem. Jag o min vän har skickat sms till varandra utan problem den senaste veckan och idag men sen helt plötsligt så slutade hon ta emot sms från mig runt halv 3 tiden..

jag har en samsung s6 och hon iphone 5s. det har inget att göra med imessage har testat att stänga av och avregga med mera.

Det konstiga är att jag kan ta emot hennes sms men hon får inte något av mina sms det spelar ingen roll. vi kan snacka på sociala medier men när man ska sms kommer inte mina sms fram...

Hjälp uppskattas..

har hon testat att stänga av imessage helt i inställningar på iphone? har märkt att jag ibland har problem att ta emot sms från mobiler som inte är iphones.

Lia här ^-^/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Jag har exakt samma problem, Iphone 5s. ibland kan jag få sms flera timmar efter och ibland ett dygn.
Det gäller inte bara en person utan från flera. Det spelar ingen roll om det är genom imessage eller vanliga sms. Be hennne testa att dra på flygplans läge en stund, samt att kolla om de funkar bättre när hon är ansluten till wifi. Det har funkat för mig i vissa fall! Mvh.