Första intrycken av Fallout 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweets589:

Spelet du tänker på heter Rage.

Har du stängt av TAA? Smetar allt på skärmen ganska mycket för att få bort hårda kanter men många tycker det blir allt för suddigt.

Skrivet av Noobenu:

Jag ska prova detta när jag kommer hem. Tack för tipset! (kanske redan har provat men kommer ej ihåg).

Jag provade detta och det funkade bra. Nu ser dock spelet ut som skit eftersom kantutjämningen är riktigt kass.

Permalänk
Medlem

Så, nu har jag plötsligt blivit sugen på att köpa mig och spela fallout 4. Jag lirar i 4k, hörde något om att man behöver ändra i .ini filerna för att få det att fungera?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Gustav.Henrik:

Så, nu har jag plötsligt blivit sugen på att köpa mig och spela fallout 4. Jag lirar i 4k, hörde något om att man behöver ändra i .ini filerna för att få det att fungera?

Verkar så:
http://www.pcgamer.com/how-to-tweak-fallout-4s-hidden-graphic...
Men den artikeln skrevs i november, möjligt att det är patchat sedan dess. Lirar inte 4K själv så har inte 100% koll.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Åh, äntligen "klar" (har säkert en drös sidequests kvar som jag inte aktiverat) efter ganska precis 100h. Så döless på Super Mutans, Ghouls, Synths, Raiders, Gunners osv. Snacka om att spelet hela tiden slänger på dig "åk till X och döda en massa Y", gärna på samma ställe då och då. Vågade inte ha på den där Minuteman-radiokanalen till slut för att slippa få deras uppdrag.

+ Fin omgivning, inte bajsbrunt längre utan att för den sakens skull bli FÖR pastellfärgat heller.
+ Roliga strider. Först hatade jag att VATS blivit slow-mo, men sen tyckte jag det blev en ganska skön stressfaktor.
+ Stundtals medryckande uppdrag. Körde Brotherhood of Steel, gillade "klankänslan" man fick med dem.
+ Grym musik! Jag är lite harig av mig, och musiken hjälpte till att skrämma upp mig. Stämningsfull!

- Sjukt monotona sidouppdrag. Jag sätter inte min fot i en tunnelbanestation eller ett sjukhus och röjer 15-25 stycken Super Mutants, Ghouls osv. en gång till. Det är redan gjort, säkert 50 stycken gånger.
- Röriga fraktioner. Känns som en del logiska luckor, framför allt mellan Railroad och Institute. Det sjuka var att jag mot slutet (innan man valde en de facto fraktion att satsa på) antingen var ledare, kommande ledare eller högt uppsatt rank hos SAMTLIGA fraktioner. Blev en del schizofreni i vissa konversationer.
- Basbyggandet. Riktigt, riktigt tråkig. Jag trodde i förväg att jag skulle sätta upp ett eget litet hus med försvar, inte att jag skulle mikromanagera egna små samhällen.
- Vissa landmärken påminner en om det riktiga Boston, men FO4-Boston är långt ifrån IRL-Boston i igenkänningsfaktor (trots The Great War i åtanke).
- Forcerande konversationer. Jag vet inte hur många gånger jag missat vad som sagts till mig i viktiga lägen för att min companion helt plötsligt början kommentera omgivningens utseende eller dylikt. Kommer man nära en NPC så känner den sig tvungen att häva ur sig en oneliner, trots att jag samtidigt lyssnar på det kommande uppdragets viktiga genomgång.
- Ingen "stad i staden" kändes som hemma. Diamond City var ok, men den blev aldrig riktigt den naturliga platsen att åka till mellan uppdrag osv.

6 av 10.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮