Bra grafikkort till csgo

Permalänk

Bra grafikkort till csgo

Skulle vilja ha ny grafikkort för att få bättre fps på csgo. Jag köpte min dator från http://greattech.se/ De stod att AMD Radeon R7 250 skulle vara grafikkortet, men jag är inte helt säker på om det är helt rätt. När man tex kör spel som Minecraft så ska man ha typ 400-600 fps med liksom high settings på. Men det som är konstigt att om jag har låga settings på så måste jag använda all min ram (4gb) då når jag kanske 200 fps. På csgo måste jag köra allt på låga settings och bara på en speciell map att det inte ska lagga så mycket. Har ni några tips på en ny grafikkort. Har kollat på Asus GTX 750, men får man bättre med samma pris typ. Min budget är nåt med 1000-2000 kr. Jag lägger till ett par specs på min dator:

Ram: 4gb
Proccessor: Nån AMD med två kärnor och 3ghz nåt sånt var det
Grafikkort: AMD Radeon nåt som ni vet är inte helt säker

Permalänk
Medlem

@JohannesHarju:

För att ta reda på dina specs så skriv "Dxdiag" i startmenyn och tryck enter, skriv upp allt som står på System samt på bildskärm i nästa flik

Efter detta är det lättare att hjälpa dig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem

Köp ett begagnat R9 290. Sett att dom är snorbilliga för prestandan.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Skrivet av Jays_swe:

Köp ett begagnat R9 290. Sett att dom är snorbilliga för prestandan.

Det finns inga begagnade på blocket i alla fall :\

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag skulle investera i ett par nya ramminnen, 4gb räcker inte långt med dagens standard.

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk

skaffa mer ramminne samt ny processor skulle jag tro. svårt å veta vad du har.

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

skaffa mer ramminne samt ny processor skulle jag tro. svårt å veta vad du har.

Mmmm måste fundera lite :\

Skickades från m.sweclockers.com