Cyber Monday 2015 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, Metro-annonsen är en butiksannons och 6590 gäller enbart i butik.
På nätet har vi fler erbjudanden än vad som är med i Metro. (Dock inte på något sätt i paritet med Black Friday, det är vi väldigt medvetna om.)

Kan ni inte fixa ett fint pris på epson tw6600 så man kan få handla något roligt under dessa kaotiska dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Produkt: Dell UltraSharp U2713H 27" 16:9 2560 x 1440
Länk: https://www.dustinhome.se/product/5010663786/ultrasharp-u2713...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1578515
Pris: 6690kr

Rena rånet. När man istället kan köpa en nyare?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981197

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Ajaj...
Det var synd, hade varit sugen om det varit ett 960

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Godta det ej.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 | Vive Focus 3 | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Skulle kräva att få motsvarande produkt, eller produkten reparerad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Om du hade frågat efter en likvärdig produkt så hade du fått det. Alt. pengarna tillbaka. De kan inte tvinga på dig ett tillgodokvitto som ersättning.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiski:

Vilka blev det? Funderar själv på dessa http://www.siba.se/ljud/horlurar/sennheiser-momentum-in-ear-a... då jag har saknat ett par in-ear i några år nu.

Köpte billiga Jays One+, som sagt, inget speciellt utan mest för att premiera SIBA för att åtminstone ha rabatter på CM. Själv har jag redan lurar så jag klarar mig. Momentum In-ear verkar finfina, men kika på Prisjakt först, SIBA har överlag dyrare grundpriser än konkurrenterna. Räkna dessutom med 3-5 dagars leverans med deras fraktfria alternativ.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

CDON: "Vid 10-tiden" jovisst..

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Zingoman:

Rena rånet. När man istället kan köpa en nyare?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2981197

Om jag inte minns helt fel är det en 10-bitarspanel i den äldre.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Du borde får pengar tillbaka, hade du inte ett kvitto?

Visa signatur

H440 | RM750X | Z97 Pro AC | 4790K | H80i GT | HyperX 32GB | Asus GTX1070 OC | 850 Evo 1TB | Asus G20CB/i5 6400/16GB/850Evo 500GB/GTX950 | Dell U3415W UWQHD | B&W MM1 | QPad MK-85 | Mionix Naos 7000 | MacBook Pro 15 Retina i7/16GB/512GB/GT750M | Thinkpad X1 Yoga | Canon 1DX | Sony RX100V | Sony A7RII

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Så får det inte gå till.
Eller vad säger ni @Webhallen

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Det var väldigt fult gjort, dom vet ju själva att marknadsvärdet inte överensstämmer med den summan som du får på tillgodokvitto.

@Webhallen tycker ni detta är fin marknadsföring av eran verksamhet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Skrivet av andra94:

Godta det ej.

Skrivet av BrottOchStraff:

Skulle kräva att få motsvarande produkt, eller produkten reparerad.

Skrivet av Flygman:

Om du hade frågat efter en likvärdig produkt så hade du fått det. Alt. pengarna tillbaka. De kan inte tvinga på dig ett tillgodokvitto som ersättning.

Jag bad om en likvärdig produkt men det fick jag inte, killen bakom disken sa att de kunde få problemet åtgårdat men det kunde ta upp till 6 veckor. Jag bad om pengarna tillbaka men han vägrade.
Tyckte detta var pinsamt av webhallen, har haft mycket goda erfarenheter av dem tidigare...

Permalänk
Medlem
Fel namn
Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Det var väldigt fult gjort, dom vet ju själva att marknadsvärdet inte överensstämmer med den summan som du får på tillgodokvitto.

@Webhallen tycker ni detta är fin marknadsföring av eran verksamhet?

Jo, inte nog med det. Nu har jag ju pengar bundet i webhallen som jag inte är säker på att jag vill använda under julhandeln när det kommer andra utgifter...

Permalänk
Medlem

Scandinavian Photo har 10% CM-rabatt på kameror, objektiv, skrivare, scanners och skärmar samt 20% rabatt på övriga sortimentet. www.scandinavianphoto.se

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Skrivet av Mikeybikey:

Du borde får pengar tillbaka, hade du inte ett kvitto?

Självklart hade jag med kvittot!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Jag bad om en likvärdig produkt men det fick jag inte, killen bakom disken sa att de kunde få problemet åtgårdat men det kunde ta upp till 6 veckor. Jag bad om pengarna tillbaka men han vägrade.
Tyckte detta var pinsamt av webhallen, har haft mycket goda erfarenheter av dem tidigare...

Så där jobbar en oseriös källarfirma.
Webhallen får se över sin personal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Jag bad om en likvärdig produkt men det fick jag inte, killen bakom disken sa att de kunde få problemet åtgårdat men det kunde ta upp till 6 veckor. Jag bad om pengarna tillbaka men han vägrade.
Tyckte detta var pinsamt av webhallen, har haft mycket goda erfarenheter av dem tidigare...

Det låter väldigt märkligt i min mening. Du köpte en produkt. Nu har de ingen likvärdig produkt för samma belopp som de kan ersätta dig med. Pengarna tillbaka är det minsta de kan göra tycker jag. Till-godo kvitto för en sån produkt är helt värdelöst, kommer inte komma ett 970 för samma pengar på länge.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Du kan i princip kräva reparation enligt lagen men det kräver att du sätter ner foten. Tillgodokvitto däremot ska du verkligen inte acceptera. Krånglar dom är det bara att kontakta din lokala konsumentvägledare, det är gratis om du inte bor i nån fattig kommun.

Permalänk
Medlem

Om CDON startar vid 12 blir jag fan less. Måste ju iväg kring 12-snåret.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Moderator
Moderator

Även om det nu hade varit lite fina CM-erbjudanden hade de drunknat i all offtopicspam här i tråden...
*tillför lite själv*

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av PetterPonken:

Hej alla goa! Vet inte om detta är rätt ställe att skriva.
Köpte ett Asus Gtx 970 Turbo OC hos Webbhallen i torsdags redan (black friday priset 2499kr)
Detta var defekt till viss del och jag åkte tillbaka med det i fredags efter det suttit i min dator i 10 min. Efter de konstaterat att det var defekt hos Webhallen så fick jag inte ett nytt Gtx 970 eftersom de var slut, och jag fick inte heller tillbaka pengarna utan jag fick ett tillgodokvitto?!? Wtf?
Jag tyckte det var märkligt.... vad tycker ni?

Låter inte riktigt likt Webhallen, aldrig haft problem med dem när något gått sönder.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Även om det nu hade varit lite fina CM-erbjudanden hade de drunknat i all offtopicspam här i tråden...
*tillför lite själv*

"i brist på annat"

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt sugen på att beställa Sennheiser RS185 från Siba. Landar på 2512kr efter rabatten. Men nu blev det ett par Peak Performance Frost Down Jacket vinterjackor till mig och tjejen från sportamore.se istället. De landade på ca 1980kr/st vilket är grymt bra pris. Får se om man luskar fram lite mer pengar till lurar också.

Permalänk
Skrivet av merdique:

Du kan i princip kräva reparation enligt lagen men det kräver att du sätter ner foten. Tillgodokvitto däremot ska du verkligen inte acceptera. Krånglar dom är det bara att kontakta din lokala konsumentvägledare, det är gratis om du inte bor i nån fattig kommun.

Jo Självklart! Men jag är brutalt osugen på att få en produkt reparerad som jag knappt använt mer än några minuter. Få den ivägskickad i veckor/månader

Permalänk
Medlem

@twit: Äsch, jag gillar det! Följt tråden sen imorse med en del kaffe till hands.

Visa signatur

"Mitt system är sämre än ditt"