Min dator tvångsinstallerar Windows 10 hela tiden. :-(

Permalänk

Min dator tvångsinstallerar Windows 10 hela tiden. :-(

Har 22 viktiga uppdateringar. Varje gång jag försöker sätta igång det så börjar installeringen av Windows 10 (som jag inte vill ha).
Tog bort markeringen i valfria uppdateringar men problemet kvarstod.
Chattade med microsoft som sa att jag skulle ta bort två uppdateringar så jag gjorde det, datorn startades om och...inget.
Fortfarande windows 10 som gäller. Så jag chattade med microsoft igen som sa att jag ska ringa deras support istället. (??)
Har inte råd att sitta i telefonkö så jag frågar er experter istället -
Hur f-n får jag bort det så jag kan uppdatera de 22 viktiga uppdateringarna utan att få med windows 10??

Permalänk
Medlem

På min dator kommer det alltid upp att "Windows 10 installeras" när jag installerar uppdateringar, men det verkar inte stämma med vad som faktiskt händer. Är du säker på att Update installerar nya Windows eller om det bara står att den gör det när du försöker uppdatera?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bosselarsson:

Har 22 viktiga uppdateringar. Varje gång jag försöker sätta igång det så börjar installeringen av Windows 10 (som jag inte vill ha).
Tog bort markeringen i valfria uppdateringar men problemet kvarstod.
Chattade med microsoft som sa att jag skulle ta bort två uppdateringar så jag gjorde det, datorn startades om och...inget.
Fortfarande windows 10 som gäller. Så jag chattade med microsoft igen som sa att jag ska ringa deras support istället. (??)
Har inte råd att sitta i telefonkö så jag frågar er experter istället -
Hur f-n får jag bort det så jag kan uppdatera de 22 viktiga uppdateringarna utan att få med windows 10??

Windows 10 installeras aldrig utan ditt godkännande så du kan lugnt köra Windows Update utan att få Windows 10.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men hur ser du att den försöker installera Windows 10? Jag fick någon udda uppdatering för ett tag sedan där Windows Update sade sig installera Windows 10, men egentligen inte gjorde det utan jag har kvar 8.1. Dock säger Windows Update fortfarande efter varje körning att min uppdatering till Windows 10 är klar trots att jag har 8.1.

Har du provat köra in de 22 viktiga uppdateringarna en och en? Säger den då alltid att den installerar Windows 10?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Windows 10 installeras aldrig utan ditt godkännande så du kan lugnt köra Windows Update utan att få Windows 10.

Jag körde en windovs update i 7:an. Lämnade datorn så den skulle kunna köra sina uppdateringar. Efter ett bra tag när jag tittade för att se hur det gått så höll windovs 10 på att installeras.

(Hade tidigare valt att få 10:an men ville ha den installerad nån vecka senare för månadens betalningar tyckte jag var viktigare men inte microsoft.)