Trådlös handkontroll till PC lämplig för barn.

Permalänk
Medlem

Trådlös handkontroll till PC lämplig för barn.

Hejsan.

Vilka handkontroller för PC kan ni rekommendera till barn i sexårsåldern? Jag har själv noll koll på gaming även om jag är en teknik och datornörd😉

Permalänk
Lego Master

Är det ingen som haft svar på detta på nästan fem år?!
Jag behöver ersätta min åldrande F710 så grabben kan lira!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@Shudnawz
Hur hitta du ens den här tråden?, man hittar ju knappt trådar från förra veckan.

Jag hoppas att TS har hitta en handkontroll vid det här laget, annars skulle jag säga xbox 360 eller one kontroll.
Sen finns även den här smygaren, har själv denna och toppen är nöjd och funkar kalas bra.

https://www.ebay.com/itm/EasySMX-Wireless-2-4g-Game-Controlle...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Småtjejerna använder xbox 360 trådlösa till htpcn, jättebra stöd i spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Är det ingen som haft svar på detta på nästan fem år?!
Jag behöver ersätta min åldrande F710 så grabben kan lira!

Xbox handkontroller har det absolut bästa stödet. Xbox 360 är kanon, men den kräver extern dongel. Nya Xbox V2 kör över blåtand.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av tBiorrith:

Xbox handkontroller har det absolut bästa stödet. Xbox 360 är kanon, men den kräver extern dongel. Nya Xbox V2 kör över blåtand.

Okej...har ju två st 360-kontroller till min gamla 360, kanske enklast att skaffa en sticka till datorn då?

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Okej...har ju två st 360-kontroller till min gamla 360, kanske enklast att skaffa en sticka till datorn då?

Ja det tycker jag. Förr så kostade de runt 50kr på eBay för piratkopior som fungerade utmärkt. Men nu när jag kolla så verkar de gå på 150kr, och så Postnords obskyra avgift på det. Lika bra att köpa den från svensk sida alltså.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av tBiorrith:

Ja det tycker jag. Förr så kostade de runt 50kr på eBay för piratkopior som fungerade utmärkt. Men nu när jag kolla så verkar de gå på 150kr, och så Postnords obskyra avgift på det. Lika bra att köpa den från svensk sida alltså.

Je, well..
Tog en titt på mina kontroller och de är rätt räliga från många timmars svettigt användande.
Det blir faktiskt så att grabben får en helt egen One-kontroller istället, så har han anledning att vara rädd om den med.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield