Permalänk
Medlem

Problem med skärmar

Så jag har ett GTX 690 och har kört 2 skärmar, en genom DVi och en genom VGA till DVI adapter utan problem. Huvud skärmen är en 27 tums Qnix, alltså en korea skärm som jag klockat till 96hz, hade lite problem med 120 men läste att en ny kabel kunde fixa det och fixade en DVI till displayport och en adapter till minidisplay då mitt 690 bara har 3 dvi och en minidisplay. Dock så får jag ingen bild, som bäst så går den igenom massor med färger och sen flimrar det lite men ingen bild. Dvi till minidisplay kabeln fungerar på en annan skärm och Korea skärmen fungerar utan problem med dvi till dvi. Alltså det är inget fel på skärmen, inget fel på kabeln, inget fel på DVI uttaget på GPUn men det blir fel när jag kombinerar just skärmen med kabeln och kortet. Någon som vet vad som kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Det känns som att du har fel riktning på minst hälften av alla anslutningar och adaptrar du nämner. Förtydliga och komplettera med båda skärmarnas namn.

Varför kör du inte båda skärmarna på DVI rakt av?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

@LemonIllusion:
Ok

Så jag har en Qnix 27 tum korea skärm med en DVI utgång och i datorn har jag ett GTX 690 med 3 DVI ingångar och en minidisplayport.
De 2 andra skärmarna jag testar mer är 2 enklare med en VGA och en DVI ingång.
Systemet jag har kört länge är 2 skärmar kopplade till datorn, En genom DVI och en genom VGA -> DVI och detta har funkat utan problem.
Den nya kopplingen är helt enkelt DVI -> Minidisplayport, detta är då Qnix skärmen och den andra genom DVI dock så får jag inte Qnix att fungera genom DVI -> minidisplayport.
Om jag kör en annan skärm genom DVI -> minidisplayport fungerar det utan problem och Qnix skärmen fungerar utan problem med DVI. Det är jus Qnix med DVI till minidisplay som inte fungerar

Jag har inte 2 DVI kablar tillgängligt dock så får jag köpa en om jag inte får detta att fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

@LemonIllusion:
Ok

Så jag har en Qnix 27 tum korea skärm med en DVI utgång och i datorn har jag ett GTX 690 med 3 DVI ingångar och en minidisplayport.
De 2 andra skärmarna jag testar mer är 2 enklare med en VGA och en DVI ingång.
Systemet jag har kört länge är 2 skärmar kopplade till datorn, En genom DVI och en genom VGA -> DVI och detta har funkat utan problem.
Den nya kopplingen är helt enkelt DVI -> Minidisplayport, detta är då Qnix skärmen och den andra genom DVI dock så får jag inte Qnix att fungera genom DVI -> minidisplayport.
Om jag kör en annan skärm genom DVI -> minidisplayport fungerar det utan problem och Qnix skärmen fungerar utan problem med DVI. Det är jus Qnix med DVI till minidisplay som inte fungerar

Jag har inte 2 DVI kablar tillgängligt dock så får jag köpa en om jag inte får detta att fungera

Jag efterfrågade specifikt namn för att jag inte ville sitta och gissa specifikationer för samtliga skärmar, men nu får jag tydligen göra det ändå... Dessutom har du fortfarande fel riktning på adaptrarna du beskriver. Bildsignalerna går ut från grafikkortet och in i skärmen, därför har grafikkort utgångar och skärmar ingångar. Adaptrarna beskrivs likadant. Går signalerna från DP-kontakt till DVI-kontakt är det en DP till DVI-adapter, inte en DVI till DP-adapter.

Om din Qnix har upplösningen 2560x1440 räcker inte bandbredden från en passiv DP till DVI-adapter till då max pixelklocka för DVI/HDMI-signaler över DP Dual Mode 1.0 är 165 MHz. För 2560x1440@60 Hz krävs drygt 240 MHz enligt Thomas Ytterbergs beräkningar. Eftersom alla dina skärmar har DVI bör du koppla varje till en DVI-utgång på grafikkortet. Om ingen av dina andra ospecificerade skärmar har en upplösning över 1920x1080 eller uppdateringsfrekvens över 60 Hz kan du koppla en av dem med din mDP till DVI-adapter.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är förmodligen en DVI Dual Link kabel du ska prova med snarare än den där DVI->DP combon. Som LemonIllusion säger så funkar det inte med en enkel adapter.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!