Oculus Rift DK2+Elite Dangerous+Windows 10?

Permalänk
Medlem

Oculus Rift DK2+Elite Dangerous+Windows 10?

Hej,

Min Oculus Rift DK2 har sammlat damm oöppnad (ny) tillräckligt länge nu och det är dagst att ta den i användning. Har skaffat Elite Dangerous (ej Horizon) för en tid sedan och vill nu pröva spelet med min oinstallerade Oculus. Kör just nu Windows 8.1 men hade tänkt uppdatera till WIndows 10 i helgen och då slog det mej att denna kombination kanske inte fungerar.

Har snabbt kolla runt lite på Doktor Google och får en hel del varierande svar, för en del fungerar det inte alls, för andra fungerar det sådär medans några tycker det fungerar kanon under Windows 10.

Har någon här erfarenhet av Windows 10+Oculus DK2+Elite Dangerous som kanske kan vägleda mej lite

Tack på förhand,

Jan

Permalänk
Medlem

För mig funkade det bra så länge jag körde genom Steam VR.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Blev aldrig att installera Win 10 förra helgen, annat dök upp. Ny fart nästa vecka och då skall jag pröva detta och återkomma med info om jag fick igång det.

Permalänk
Medlem

Har nu fått igång DK2 med Elite via Steam VR, fungerar bra men bör nog tweaka lie innan jag är nöjd. Gillade skarpt att spela med VR, definitivt annorlunda.

Skall även försöka få igång Elite med Oculus eget SDK för att jämföra med Steam VR.