Permalänk
Inaktiv

Kompispris...

Jag har reagerat lite över det här med vad det som i folkmun heter kompispris.

Om jag säljer en vara till en utav mina polare ska jag alltså sälja den till ett lägre pris än vad jag skulle sålt den för till en helt okänd människa.Detta för att han är min kompis och för att man är snäll mot sina kompisar...

Men om min kompis vore snäll mot mig så skulle ju han betala mer till mig eftersom han är min kompis, och man ska vara snäll mot sina kompisar...

Alltså, om båda är varandras kompisar och snälla mot varandra kommer priset att hamna på det pris som gäller för okända personer.

Permalänk
Medlem

Hehe, sant sant

Permalänk
Medlem

Nja, där tycker jag att du har fel..

Man säljer ju för kompispris ifall det är en grej som man vill bli av med, eller det är en sak som man inte behöver... om en kompis vill köpa en sak, så gäller ju inget kompispris egentligen..

Man behöver ju inte sälja för kompispris till en kompis heller.. det beror ju helt på situationen..

Visa signatur

"Jag kommer aldrig att glömma det här... öh, vänta lite..." - NalleN

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog snarare säga såhär.. när man säljer till "okända" personer kan man ta ut mera pris än den är värd om man lyckas bra :p. När man säljer till en kompis så tar man ut "rätt" pris så att säga, så resonerar jag iaf

Permalänk
Avstängd

CoRe_85, precis som jag då

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Japp, lura inte polare

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Medlem

Kompispriset är hur mycket man kan ta betalt av sin kompis utan att få dåligt samvete.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o³w¹
Japp, lura inte polare

Word

Permalänk
Inaktiv

vad ni har sagt nu är alltså att ni blåser okända människor på pengar...
*Plitar ner era namn i listan över folk jag aldrig ska handla av*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz

Har jag? Jag sa bara att man inte skulle lura kompisarar, sa aldrig att man skulle lura folk man inte känner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raniz

Nja.. Ofta är det väl så, att man sätter ett överpris på grejen man vill ha sålt när man annonserar... Sen brukar det dock prutas på priset man satt.. men ofta kommer man över sitt lägsta tänkbara pris ändå (det man skulle sålt det för till en kompis t.ex. )

Visa signatur

Permalänk
Medlem

men om man säger ett lågt pris å han betalar mer än det priset då? har man inte gjort kompispris då?

Visa signatur

One man. One desire.

Permalänk
Inaktiv

ElDiablo: inte du, inte heller marquzz, men orka skriva det

r0bber: Mao så blåser du okända människor

Elysion: Då är det ju han som är snäll mot dig, och det är fortfarande helt enligt mitt första inläg...

Permalänk
Medlem

Nja, det skulle jag inte vilja kalla det..
Möjligen ifall man tar ut ett väldigt stort överpris.. men det handlar ju lite om efterfrågan också..

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

kompispris är då man säljer det lite billigare och sen ångrar att man inte sålde det till någon annan för högre pris

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal