Samsung presenterar Galaxy S7 med stöd för Vulkan-grafik på MWC

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Samsung presenterar Galaxy S7 med stöd för Vulkan-grafik på MWC

Under MWC presenterar Samsung nya Galaxy S7-familjen, som i mångt och mycket påminner om Galaxy S6. En av de mer oväntade nyheterna är stöd för rendering via ramverket Vulkan.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av Nyhet:

Galaxy S7 och S7 Edge har dessutom större batterikapaciteter än tidigare – 3 000 respektive 3 600 milliamperetimmar, upp från omkring 2 600 för Galaxy S6-modellerna. Båda har stöd för trådlös laddning.

Yes just sånt här man vill se. Mer fokus på batteri ja tack.

Ryzen R5 1600 | 1060 Gaming X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söderköping
Registrerad
Jun 2005

Denna serie verkar rätt maffig. Undrar vad vikten och tjockleken blir dock.

http://www.swedroid.se/wp-content/uploads/2016/02/s7-vs-s6-1-... där hade vi det.

@RobCar Tack!

GA-Z68AP-D3 | i2500k @ 4.5GHz, Hyper 212 Plus | 340GB SSD | 8GB ram | EVGA GTX 770 | XFX Pro 650w, bytt fläkt | Asus MG279Q | Creative Xtremegamer | Dynavoice S-61, Challenger M-65 EX, Challenger C-5 EX, XTZ 99 W8.16, Yamaha RX-V375 | Sony MDR-1A | S8

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av lossah:

Denna serie verkar rätt maffig. Undrar vad vikten och tjockleken blir dock.

157g / 7.7mm för S7 Edge
152g / 7.9mm för S7

Med tanke på material, och storleken på batteriet är det imponerade siffror.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Herregud. 8300 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Threadripper 1950X@4Ghz Enermax TR4 360 - Asus ROG Zenith - G.Skill Trident Z 4x8GB@3200Mhz - Vega 64 8GB Ref - 960 Pro 1TB M.2 - Seasonic Platinum 1200W - 34" CF791 Curved@100Hz

Intel i9 7900X@4.5Ghz Celsius S36 - ROG VI Apex - Asus 1080 Ti Strix - 2x8GB@3000Mhz - Kingston 480GB M.2 - Evga 1000W G3
BenQ W1700 4K Projektor
ASUS-304T 4x3TB WD RED RAID5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Rätt sugen på s7 Edge! men får se vad iphone 7 har att bjuda på först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Cryptodamus:

Herregud. 8300 kr.

"Smakar det så kostar det"!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010

7300Kr för en rätt nice telefon med Samsungs skitiga UI, Nej tack. Hoppas att Oneplus levererar i år.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Boden
Registrerad
Jul 2011

ja det blir nog en. hoppas man inte behöver köpa ett nytt vr headset utan att det funkar med den gamla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

YES! Så rätt att stödet för minneskort är tillbaka! Nu blir jag riktigt myslycklig.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013

Kan bara spontant känna att 8300 känns ganska mycket för en mobil som man använder 1-2 år. Var verkligen tidigare topp modeller från Samsung såhär dyra? Har för mig att dom var betydligt billigare...

2x Xeon E5-2670 | Asus Z9PE-D8 WS | 16 GB | Samsung 860 evo 250gb + diverse hårddiskar | GTX 780 6GB | Evga G2 750 | Phanteks Enthoo Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Redan beställt. Haft S5 i 2 år så det var dags. Inte för att man behöver men det är kul med nya prylar!! Eller är det bara jag som resonerar så?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Rasse12345:

Kan bara spontant känna att 8300 känns ganska mycket för en mobil som man använder 1-2 år. Var verkligen tidigare topp modeller från Samsung såhär dyra? Har för mig att dom var betydligt billigare...

Folket har visat att de är beredda på att betala den summan. Mycket är väl också pga svenska/nordiska marknaden?
Min S3 pröjsade jag ca 6-7k för??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Hur kommer det sig att S7 är såpass "tjock"?? behåller min S6 ett bra tag till.

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av tcntad:

Folket har visat att de är beredda på att betala den summan. Mycket är väl också pga svenska/nordiska marknaden?
Min S3 pröjsade jag ca 6-7k för??

Kanske är så, själv så brukar jag lägga mig vid 3000 kronors sträcket, då behöver man inte få lika ont i magen första gången man tappar den

2x Xeon E5-2670 | Asus Z9PE-D8 WS | 16 GB | Samsung 860 evo 250gb + diverse hårddiskar | GTX 780 6GB | Evga G2 750 | Phanteks Enthoo Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollebygd
Registrerad
Dec 2003

Bra att Samsung lyssnade på kritiken. Nu blev de väl så illa tvungna när jag och många med mig flydde märket för LG/OnePlus/Sony m.fl.
Men bra att de är tillbaka på banan igen för ingen (bortsett trollen då) kan påstå att de inte vet hur man bygger en bra mobil.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Beställde en vit S7 så blir Samsung för första gången nu. Enda som var lite dåligt att vi fick Exynos ist för Snapdragon här i Europa.

Skrivet av Kevlarheart:

25% större batteri och vattentäthet skulle jag gissa på som gav lite tjocklek.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg/Umeå
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Kevlarheart:

Har en S6 idag och vill gärna ha en tjockare telefon med ett större batteri.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

Tjockleken är ju inget problem på dagens mobiltelefoner, däremot är batteritiden det. Större batteri är rätt val av Samsung.

Btw så har jag haft min S6 i nio månader och det var inte förrän i förra veckan som jag fattade att den faktiskt har en pulsmätare. Dessa moderniteter alltså.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Seddzi:

Redan beställt. Haft S5 i 2 år så det var dags. Inte för att man behöver men det är kul med nya prylar!! Eller är det bara jag som resonerar så?

Nej jag resonerar också så men tyvärr så resonerar min plånbok annorlunda just nu

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2015

@simon253: Tyvärr Oneplus har ju floppat totalt med sin "flagship killer" Oneplus 2 som har en SD 810. Tror varken de kommer kunna lansera en till "flagship killer" nu när S6, G5 och Xiaomi lanserar med SD820.

Skulle också inte kalla nu TouchWiz för dåligt, det är relativt bra med behöver bara lite optimeringar men överlags så är det ett bra system. Bara butthurts som vill hitta något med Samsung att gråta över.

Och på tal om priset ingen här grinar över Apples telefoner för det är ju så jävla pk i Sverige. 6s:an 16 gb kostar lika mycket som S7 (när den släpptes) och med tanke på 32 gb + SD kort plats. Så snälla vill man ha en bra telefon får man betala för det. Går inte att få en telefon som är marknadens bästa för 3000 kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2007

"Enligt Samsung har både processordel och grafikdel i Galaxy S7 uppgraderats rejält, så pass att kretsarna behöver vattenkylas."
Heatpipen innehåller troligtvis vatten men att kalla heatpipe för vattenkylning är väl att ta i?

FD Define R4 | Fractal Design Edison M 750W | Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700K | 16Gb Crucial Ballistix Tactical DDR4 2x8Gb | Asus GeForce GTX 1080 Ti Strix Gaming OC 11Gb | Seagate 600 Series 480Gb | Seagate Archive 8Tb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Teicaus:

@simon253: Tyvärr Oneplus har ju floppat totalt med sin "flagship killer" Oneplus 2 som har en SD 810. Tror varken de kommer kunna lansera en till "flagship killer" nu när S6, G5 och Xiaomi lanserar med SD820.

Skulle också inte kalla nu TouchWiz för dåligt, det är relativt bra med behöver bara lite optimeringar men överlags så är det ett bra system. Bara butthurts som vill hitta något med Samsung att gråta över.

Och på tal om priset ingen här grinar över Apples telefoner för det är ju så jävla pk i Sverige. 6s:an 16 gb kostar lika mycket som S7 (när den släpptes) och med tanke på 32 gb + SD kort plats. Så snälla vill man ha en bra telefon får man betala för det. Går inte att få en telefon som är marknadens bästa för 3000 kr.

tack. +1

Dator: CPU: Intel core I7 6700K @4.4GHz | Kylare: CM Seidon 240m | Moderkort: Asus Z170i Pro Gaming | GPU: MSI GTX 1080ti FE | RAM: Corsair 16GB 3000MHz | Chassi: Ncase M1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 1TB | PSU: Corsair sf600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Cryptodamus:

Herregud. 8300 kr.

och det är bara 32GB. Vet att den har SD kort plats men ändå. Nexus 6P 128GB kostade 7200kr vid lasering. Samsung S6 128GB kostade 11k vid lasering. Galna priser :/

Laptop: Microsoft Surface Book 2 | Intel i7 8650U | Nvidia GeForce GTX 1060 | 16GB RAM | 256 GB SSD |

HTPC: Intel i7 6700k | Noctua NH-U9S | Samsung 950 PRO 512GB | ASRock Fatal1ty Z170 Gaming-ITX/ac | Ncase M1 | Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB | Corsair SF600 600W | LG OLED55B6V | PlayStation 4 Pro | Nintendo Switch | Panasonic DMP-UB900 |

Ljud: Dynaudio Contour S 3.4 LE | Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Pro-Ject Debut Carbon Esprit | Pro-Ject Phono Box S | Astell & Kern AK70 | Shure SE535 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorden
Registrerad
Feb 2002

Tycker LG G5 är mycket mer intressantare än S7/S7 Edge. Inga större förändringar jämfört med S6/S6 Edge.

1:i5-4670K|ASUS Z87 Pro|Corsair DDR3 16GB|CM 212 EVO|EVGA GTX1080 FTW|Samsung SH-203B|Samsung 850 EVO 500GB + Seagate 7200.10 2x320GB + Samsung T166 2x500GB + F2 1,5TB|Corsair AX760|Fractal Design Define R4|Dell 24" 2408WFP|

Trädvy Permalänk
Teknikorakel 🎮
Andreas Eklöv
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2015

@tcg: Samsung använder en form av vätskekylning i Galaxy S7-telefonerna, så det är inte fel att kalla det just det. Oavsett som det är vätska som leds i ett värmerör eller om det är en maffig vattenkylningsanordning i en pc så är det två olika former av vätskekylning det handlar om till syvende och sist

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2009

Större batteri, minneskort och vattentät. Allt som jag saknar på min s6 edge. Om några månader har den nog sjunkit nån tusenlapp i pris också.

Dator: Intel i5 4670k @ 4,4 Ghz | Asus Z87 pro | 16 GB ram | MSI 390 | Corsair HX 850w | Samsung 840 Pro 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sala
Registrerad
Aug 2008

Då är HP Elite X3 betydligt mer intressant. Tyvärr verkar den inte bli så inriktad mot konsumenter.
http://mspoweruser.com/hp-announces-the-windows-10-mobile-pow...

||Intel 4670K, Asus Z87-A, Crucial BallistiX Sport 16GB, Asus GTX 970 Strix, 480GB SSD, 2x 3TB HDD|| Surface Pro 2017 || Samsung S8|| Volvo V60 D3 Automat || Raspberry PI m.m.
http://www.minhembio.com/SonicSyndicateSM4Ever
http://www.garaget.org/Nonameswayne

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
192.168.1.253
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Teicaus:

Okej. Så för att ett företag misslyckades en gång kan de inte lyckas igen? Förövrigt sa jag att jag hoppades på att Oneplus skulle göra en bra telefon i år även om de inte gjorde det förra året. Nu är ju dock Oneplus X rätt nice men det är ingen "flaggskepps-dödare".
Förresten lanserades bara ett par månader före Oneplus 2 och efter som Oneplus inte är en jättestor tillverkare så att telefonen i princip var klar när processorerna lanserades och fanns tillgängliga är rätt troligt. Oneplus X fick den inte för att den är en budget telefon.

Citat:

Jag gillar inte när tillverkarna klottrar ner Android. Ren android är riktigt bra och små ändringar som Oneplus har är inte fel men att klottra på sitt fula gränssnitt och skit (som inte bara Samsung gör) förstör upplevelsen. Det värsta är att folk verkar ha börjat tro att Samsung gör android eller att Samsungs Android är annat än de andra tillverkarna.

Citat:

Vad har PK med detta att göra? Att de beter sig religiöst mot apple ja det är sant och synd för Apple är bara ett företag som alla andra och bryr sig inte ett skit om dem, bara deras pengar.
Är du medveten om att när Oneplus one lanserades var den bäst och kostade under 4000kr? Man kan ju också fråga sig vad en bra telefon är. För 2500Kr telefonerna börjar faktiskt se rätt bra ut. Och det man får för lite billigare är inte skit längre.
Samsung Galaxy S3 är fortfarande en bra telefon till och med.

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2015
Skrivet av LeVvE:

Beställde en vit S7 så blir Samsung för första gången nu. Enda som var lite dåligt att vi fick Exynos ist för Snapdragon här i Europa.

Hur kommer detta påverka performance? De sa att den har 30% starkare CPU och 60% Starkare GPU än S6:an. Hur kommer det påverka dessa värden med annat chip?

MSI 980 TI, i7 6700 3,4 GHz, 16 GB RAM
1440p 60Hz, HTC Vive 90Hz