Permalänk
Medlem

Byta grafikkort i acer predator

Hej!

GTX 560ti:t i min 4 år gamla acer predator g3610(Jag vet numera bättre än att köpa färdigbyggt, länk:https://www.komplett.se/product/653655#) gav nyss upp. Eftersom det ändå snart(minst sagt) är dags att byta dator tänkte jag sätta i ett nytt och enkelt grafikkort som korttidslösning, för att eventuellt nedgradera datorn till surfdator eller liknande så fort jag köpt en ny dator. Kortet jag tänkte sätta dit är: https://www.inet.se/produkt/5410151/gigabyte-geforce-gt-710-1...
Nu till frågan: Kan man byta grafikkortet utan problem i acers färdigbyggda datorer, eller kommer datorn att strejka om hårdvaran byts ut. Om inte: Passar detta grafikkortet i datorn?

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

Du kan nog byta, bara PSU'n klarar av att driva den.
Men varför köper du inte ett bättre kort om PSU'n tillåter?
Ta ett begagnat istället men som ger mer styrka, hade jag gjort.

MVH

Permalänk
Avstängd

@Mulzak:

Vill du bara surfa med den så kan du nog använda dig utav CPU's integrerade grafik.
Går ju även att spela med det men var redo på lagg annars kan du ju dra ner upplösningen och ställa in allt på LOW, LOL
https://www.youtube.com/watch?v=XDRM0dgOYj0

MVH

Permalänk
Medlem

@RaBlack: Tror att PSU:n är på bara 450 Watt. Och eftersom jag ändå snart ska byta så tänker jag att det är bäst att inte chansa på ett större begagnat. Det jag var mest orolig för var om moderkortet är inställt på att inte acceptera byten eller liknande.
Edit: Integrerade grafikkortets portar verkar vara blockerade, innebär det att det inte finns en integrerad grafikkrets, eller är det bara för att man ska sätta sladdar på rätt plats?

Permalänk
Medlem

@Mulzak: Det sitter bara plastlock över dom, troligtvis för att man inte utav misstag ska koppla in skärmkabel fel och inte få bild upp när man hade det externa grafikkortet inkopplat.
Hade jag varit dig så hade jag plockat bort dessa och kopplat in skärmen i någon utav moderkortets skärmkontakter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mulzak:

@RaBlack: Tror att PSU:n är på bara 450 Watt. Och eftersom jag ändå snart ska byta så tänker jag att det är bäst att inte chansa på ett större begagnat. Det jag var mest orolig för var om moderkortet är inställt på att inte acceptera byten eller liknande.
Edit: Integrerade grafikkortets portar verkar vara blockerade, innebär det att det inte finns en integrerad grafikkrets, eller är det bara för att man ska sätta sladdar på rätt plats?

Finns säkert en inställning i BIOS också där man kan ändra om inte det skulle räcka med att bara koppla in kabeln.
Lycka till!
MVH

Permalänk
Avstängd

@Mulzak: Kolla på moderkortets baksida, skall finnas en grafikport med VGA anslutning. Något nätaggregatsbyte är inte nödvändigt för att driva ett GT kort, inte heller deras GTX 750/950/960 serier.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|