Permalänk
Medlem

Ducky Shine 3 vs Ducky Shine 5, Skillnad?

Någon som haft både Ducky Shine 3 och nu Ducky Shine 5. Finns de några speciella skillnader förutom RGB? Byggkvalité eller liknande? Info önskas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WEBRUNNER:

Någon som haft både Ducky Shine 3 och nu Ducky Shine 5. Finns de några speciella skillnader förutom RGB? Byggkvalité eller liknande? Info önskas!

Det är inte samma case som du har på Shine 3 utan Shine 5 RGB har samma case som Shine 4.
Med dom fula klumpiga "Bigfoot" fötterna.

Tycker att Shine 3 har ett mycket bättre/snyggare case än Shine 4/5 RGB borden.

Har själv några ISO/Nordic - ANSI Shine 3 + 2st ANSI Shine 4 bord.

Dock har jag inte ett Shine 5 RGB utan ett ANSI Ducky One RGB YOTG t-bord (finns/fanns bara i vitt case), som har inte samma case som Shine 4/5 RGB. Ducky One caset är mycket snyggare/bättre designat än Shine 4/5 RGB casen.

Förutom RGB LEDen kan jag köra med en LED färg, ska funka likadant på Shine 5 RGB borden.
Finns Marco på mitt bord, så det finns även på Shine 5 RGB.

Från min manual: Keyboard power mode:

In order to achieve a better backlight display, Ducky Year Of The Goat usin USB 3.0 Power supply, when plug into the computer with USB 3.0 port.

However, insufficient computer power may cause USB devices receivin Power shortages and unnable to work properly. Please switched Ducky Year Of The Goat to the USB 2.0 power mode.

USB 3.0 Power mode (Default)

Hold Right Alt + Spacebar and plug-in USB port.

USB 2.0 Power mode

Hold Left Alt + Spacebar and plug-in USB port.

Note: The keyboard will save the settin automatically, when swicthin over the power mode.

Ska finnas på Shine 5 RGB osså.

Har Micro USB port på mitt bord, är lite osäker om Shine 5 RGB har samma port.
Shine 3/4 hade Mini USB port.
Fick beställa nya USB kablar hos Pexon.

Mitt ANSI Ducky One RGB YOTG.

En dålig bild på RGB LEDen.

Mina ANSI Ducky One RGB YOTG å ISO/Nordic Ducky Shine 3 bord med Jukebox SA keycaps sets.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Önskar Ducky kunde släppa vita keyboard igen ;/ Verkar som dom övergav det.

Vitt case + keycaps med rgb är så snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Önskar Ducky kunde släppa vita keyboard igen ;/ Verkar som dom övergav det.

Vitt case + keycaps med rgb är så snyggt.

Det släpptes dessa helvita Ducky One RGB YOTG t-bord i ISO/Nordic layout i Sverige men bara med Cherry MX Red å Brown men dessa tog visst snabbt slut, mitt ANSI Ducky One RGB YOTG har Cherry MX Black. ANSI layouten finns/fanns alltså med Cherry MX Red, Brown å Black.

Tror att det totalt gjordes 2015 ex.

Dom helvita ANSI Ducky One RGB YOTG som finns kvar hos några återförsäljare har allt för högt (över) pris i dagsläget.

Man kunde köpa det vita ANSI keycaps setet som finns/fanns på ANSI Ducky One RGB YOTG borden löst. Detta set är "Sold out", vet inte om setet kommer åter i lager.

Som vanligt inget ISO/Nordic set.

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Tillägg i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jo. Men eftersom Ducky Shine 4 släpptes i vitt så tycker man dom borde fortsatt ;/ Synd dom inte ville släppa vitt i Shine 5.

Däremot kommer jag ha svårt att gå ifrån Costar stabilizers.
Provat Cherrys på Ducky och Corsair men så fruktansvärt svampig känsla.
När man är van vid costar är de svårt att byta, problemet är att typ 95% av alla keyboards som släpps idag har Cherry