Razer lanserar sofftangentbordet Turret

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Razer lanserar sofftangentbordet Turret

Datorns framtåg till vardagsrummet har lett till utveckling av soffvänliga tillbehörslösningar från ett flertal bolag, där amerikanska Razer är senast med att visa upp sin modell Turret.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2007

Minsta möjliga sens i spel: 80000000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tumba
Registrerad
Mar 2005

Musplattan är nästan lika liten som en styrplatta för fingret...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014
Skrivet av Blomkungen:

Bra att Razer kör med typ en miljon i dpi på alla sina möss. Äntligen hittat användning för det!

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Twisting Nether
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av jeeq:

Musplattan är nästan lika liten som en styrplatta för fingret...

Du ska bara röra handled när du spelar/sitter vid datorn, större rörelser så skadar du dig i längden.

Bara kolla på alla mongoloid prospelare med sina skador som bara hänger med axeln utan nå armbågstöd, gör grova rörelser med hela armen konstant.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Blomkungen:

Haha jo den där musmattan är lite väl liten
... åtminstone på höjden. Bredden går nog att leva med.

maybe i'm a one trick pony
but i ride it ride it ride it ride it
ride it honey

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Sicka jävla priser...

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015

Sjukt snyggt tangentbord. Dom skulle släppa ett utan musmattan till desktop. Det hade jag betalat stadiga pengar för.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

Dat prisjaktlänk dock, what a steal!

i5 3570k @ 4.5ghz | Kingston 16GB DDR3 | STRIX 1070 8GB | Z77MX-DH3 | Corsair GT 120gb | Corsair TX550M | Fractal Design Arc | OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Feb 2011

Intressant produkt helt klart. Dock är jag tveksam till priset... Men det kanske går ner när det väl börjar säljas.

Första inlägget i en tråd är sällan relevant när tid har förflutit. Vänligen svara på mitt senaste inlägg i tråden, inte det första, annars blir det kass. http://ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Bruce Wayne:

Sicka jävla priser...

Jag kan bara hålla med! fy fan!
1750kr för detta man har till sin TV WTF!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014

Musytan är ju lika stor som musen

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Frövi
Registrerad
Feb 2011

hade ju varit intressant om prislappen hade varit lite mer "human". Fan betala nästan 2000 spänn känns ju lite väl, då kan jag lika gärna köpa valfri trådlös mus/tangentbord och komma undan nästan 1500 billigare -_-

Iofs, det är ju utan det gröna och utan den gigantiska musmattan.

Processor: 6700k
Moderbräda: Asus pro gaming z170
Ram: 16gb ddr4 @ 3000MHz
Grafikkort: GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Bruce Wayne:

Sicka jävla priser...

Får du inte mus+tangentbord?

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2015

Hahaha mina kompisar svor åt mig som tyckte att det här var en bra grej. De spelar FPS allihopa och har typ 500 DPI på sina möss så man måste skicka ut dem på parkeringen för att vända sig om en gång. Själv sitter jag i ritprogram och myser på 4000 så en 4k-skärm för mig är typ 2-3cm rörelse, tyckte det här såg precis lagom ut.

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Sjukt snyggt tangentbord. Dom skulle släppa ett utan musmattan till desktop. Det hade jag betalat stadiga pengar för.

Det finns ett som är lite i den stilen.
https://www.inet.se/produkt/6607651/razer-deathstalker-chroma... har det fast med bara grön belysning ganska konstigt att använda men man vänjer sig .

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av griid:

Får du inte mus+tangentbord?

Jo förvisso, tycker ändå priset är i överkant. Men det är ju det man får betala idag, 800:- styck ca.
Jag tycker det är för mycket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Bruce Wayne:

Jo förvisso, tycker ändå priset är i överkant. Men det är ju det man får betala idag, 800:- styck ca.
Jag tycker det är för mycket.

Hade också gillat lite lägre pris, men med tanke på vad ett tangentbord och mus idag kostar så är det inte så blodigt ändå.

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av griid:

Hade också gillat lite lägre pris, men med tanke på vad ett tangentbord och mus idag kostar så är det inte så blodigt ändå.

Nej blodigt är väl att ta i, finns ju värre överprisade exempel. Men som sagt är ju allt relativt, sen har jag enbart haft dåliga erfarenheter av Razers produkter genom åren.
Lite det jag grundar min prisbild på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012

1750:- för ett laptoptangentbord, nej tack 👎

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Bruce Wayne:

Nej blodigt är väl att ta i, finns ju värre överprisade exempel. Men som sagt är ju allt relativt, sen har jag enbart haft dåliga erfarenheter av Razers produkter genom åren.
Lite det jag grundar min prisbild på

Och jag har bara haft positiva erfarenheter än så länge

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av griid:

Och jag har bara haft positiva erfarenheter än så länge

De senaste black widow jag hade krånglade mjukvaran från dag ett, litterally. Varenda inställning man försökte göra resulterade likt Mionix mjukvara i att hela programmet hängde sig.
Deathaddern jag hade var skön och presterade bra förutom att scrollhjulet var trasigt efter 1 halvår.

Otur kanske? Jag rör inget mer från detta företag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

"Bästa pris på... LEGO Teenage Mutant Ninja Turtles 30270 Kraang Laser Turret" Hehehe XD

Tycker för övrigt att mitt K400 funkar bra även om man då saknar belysningen, men för ett par hundra kr så är det helt klart tillräckligt. Över tusenlappen är alldeles för mycket.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Granter:

Du ska bara röra handled när du spelar/sitter vid datorn, större rörelser så skadar du dig i längden.

Bara kolla på alla mongoloid prospelare med sina skador som bara hänger med axeln utan nå armbågstöd, gör grova rörelser med hela armen konstant.

Fast deras skador är främst just i handlederna så ditt tips skulle bara förvärra situationen...

Burken : W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Granter:

Rip alla CS spelare då

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Twisting Nether
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av phreec:

Fast deras skador är främst just i handlederna så ditt tips skulle bara förvärra situationen...

Om du får en skadad handled så är de för att du böjer den för mycket och inte har den rakt utformad med handen.

De är därför de finns handledsstöd som höjer din handled över bordets yta, mycket rekommenderat!

Är samma sak om man ont i ryggen så är de direkt relaterat till otränad kropp, skulle du köra exempelvis planka varje dag. Låt säga 1minut x 5minuter. Eller så länge du klarar av 5gånger så skulle du kunna gå ifrån att kunna sitta ner i 2-3timmar innan du får ont till 6-7timmar!