Chrome OS kan få stöd för Android-appar

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Chrome OS kan få stöd för Android-appar

Den senaste utvecklarversionen av Chrome OS pekar mot att operativsystemet inom en inte allt för avlägsen framtid får stöd för att köra Android-appar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

Det gör ju Chrome OS till något man kan överväga i så fall.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2016

Kanske inte har med saken att göra...hoppas Chrome OS kan hoppa in som ett alternativ mot Windows eller Linux.

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Trevligt!

Ju mer säker funktionalitet som möjligt är bara bra för operativsystemet.
Chrome OS är en riktigt bra idé tycker jag, inte hört om några problem från föräldrarna över huvud taget sedan de började använda det.

Nedstängt och fint

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,7 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Oringen:

Kanske inte har med saken att göra...hoppas Chrome OS kan hoppa in som ett alternativ mot Windows eller Linux.

Chrome OS använder redan Linux-kärnan.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av dlq84:

Chrome OS använder redan Linux-kärnan.

ah, där ser man

I5 4690K@4,5GHZ||Z97-HD3 rev 2.1||GTX970||8GB RAM||CM V700|| EVO 840 250GB||1TB Seagate||H440||NH-D15||Morpheus VGA cooler 360W||

-Eat sleep exercise, repeat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Kanske man slipper "hacka" sin Chromebook då för att få Android-appar på den. Tänker på Remix OS.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Mera Ganoo/Loonix för folket, yay!

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På jobbet
Registrerad
Aug 2004

ryktet säger att androidappar kan vara på väg till windows med, det ska vara möjligt att implementera iaf, sen om det händer är en annan femma.
http://www.windowscentral.com/google-could-allow-all-androids...

Hemma hos mig är det numera en Apple-fri miljö..

Nätverk: UniFi Security Gateway, UniFi US-8, UniFi AP AC PRO... sen en äldre managerbar D-Link 18p.

Ljud: Pioneer SC-LX501. Triangle Plaisir 5.1. Onkyo Atmos Add-ons

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Detta tog jag var givet från första början, ack så fel då.

Skickades från m.sweclockers.com

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The space-time continuum
Registrerad
Maj 2010

Ett steg i rätt riktning. Tycker Google kan slå ihop sina OS till ett enda så kan man köra alla appar åt bägge hållen på alla enheter. Blir enklare för både utvecklare och mig som konsument/användare.

MacOS: MacBook Pro 15" [16/256GB], W10 Pro: Surface Pro 2 [8/512GB], iOS: iPad New/3 [32GB], iPad Mini Retina/2 [128GB], iPhone 8 [64GB], W10M: hp X3 Elite
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åstorp
Registrerad
Okt 2008

En riktigt trevlig nyhet! Är själv nöjd Chrome OS användare. Min Chromebook är den dator jag använder absolut mest nu mera. Så att få tillgång till Android appar jag redan använder på min Android telefon är mycket välkommet!

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2004

vore ju riktigt trevligt! Tycker Chrome OS är suveränt som laptop för min del, vill vara surfa och ha bra batteritid och det uppfyller enheten perfekt. Vet iofs inte vad jag skulle vilja ha för appar men om möjligheten finns så finns det säkert något man kan få nytta av.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Jun 2013

Bra då kan jag äntligen köra viaplay utan att behöva flytta min stationära till tvn varje gång det är fotboll

| R7 1700 @ 3.7GHz @ 1.260V | EVGA GTX 1070 SC @ 2.1 GHz | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | SanDisk SDSSDXP1 120GB SSD | Crucial MX100 256GB SSD | WD BLUE 1TB | EVGA Supernova G2 750W | Be-Quiet Silent Base 800 | Audio Technica ATH-M50 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av Agustavsson:

vore ju riktigt trevligt! Tycker Chrome OS är suveränt som laptop för min del, vill vara surfa och ha bra batteritid och det uppfyller enheten perfekt. Vet iofs inte vad jag skulle vilja ha för appar men om möjligheten finns så finns det säkert något man kan få nytta av.

Som han skrev under dig, t.ex Viaplay tänk om man är ute på semester t.ex