Permalänk
Medlem

Julmust på midsommarafton

Tja. Jag undar om det är politiskt inkorrekt att dricka julmust på midsommarafton?

Permalänk
Medlem

Nej, julmust går att dricka året om.

Permalänk
Föredetting

Men nog lyckas du säkerligen göra någon #kränkt med en tråd som denna. Själv tycker jag julmust är odrickbart året om, personligen, men jag är ingen att tala om för dig vad du ska göra. YOLO, etc.

Permalänk
Inaktiv

Damen hittade en påskmust i skafferiet som ligger på kylning nu.
Den öpppns i morgon till maten

Permalänk
Rekordmedlem

Ja naturligtvis, jag har även 2 flaskor glögg och pepparkakor till glassen.

Permalänk
Medlem

Sill o must är en klassiker, kör hårt!

Permalänk
Medlem

Klart du inte kan dricka julmust mitt i sommaren.
Skulle någon se dig kommer de skratta och idiotförklara dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Men nog lyckas du säkerligen göra någon #kränkt med en tråd som denna. Själv tycker jag julmust är odrickbart året om, personligen, men jag är ingen att tala om för dig vad du ska göra. YOLO, etc.

Nu har du KRÄNKT mig! Vadå odrickbar! Alltså detta! Jag har då aldrig... Nej.. Fyy.. Alltså du din.....!!!

haha

Permalänk
Medlem

På midsommaren ska det vara (mid) sommarmust såklart!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av cursekillerx:

Tja. Jag undar om det är politiskt inkorrekt att dricka julmust på midsommarafton?

Finns inget mer underbart än någon som faktiskt sticker ut från mängden.
Seriöst menat. Drick muljust året om, om det är något som tilltalar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Finns inget mer underbart än någon som faktiskt sticker ut från mängden.
Seriöst menat. Drick muljust året om, om det är något som tilltalar dig.

Muljust säger jag också xD

Permalänk
Medlem

Must kan man alltid dra i sig, men blir det för ofta så blir det mindre speciellt enligt min mening. Gäller andra saker med såsom kräftor etc.
Men vafan, kör på med det göttiga!

Permalänk
Medlem

Olaga Julmusteri har varit ett brott sedan 1975. Nuförtiden sitter det mikrochipp i korkarna, så räkna med en polisstyrka utanför dörren inom fem minuter av uppkorkningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonny Myran:

Olaga Julmusteri har varit ett brott sedan 1975. Nuförtiden sitter det mikrochipp i korkarna, så räkna med en polisstyrka utanför dörren inom fem minuter av uppkorkningen.

Sån tur att jag har en burk

Permalänk
Medlem

Om jag inte får julskinka, går Sommarskinka minst lika bra om inte bättre

Dold text
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mieriola:

På midsommaren ska det vara (mid) sommarmust såklart! https://pbs.twimg.com/media/CBqql-lWAAAdIAB.jpg

Skickades från m.sweclockers.com

Observera också att de gjort en smyghöjning av priset, flaskorna rymmer bara 1,4 liter i stället för 1,5 men inte har de blivit billigare.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe:
fortsäyy ha på foliehatten, apotekarnes har varit 1,4l i många år nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Observera också att de gjort en smyghöjning av priset, flaskorna rymmer bara 1,4 liter i stället för 1,5 men inte har de blivit billigare.

Den ändringen gjorde de för flera år sedan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Den ändringen gjorde de för flera år sedan.

Jo men den är lika ful för det.

Permalänk
Medlem

politiskt inkorrekt? det är väl bara att dricka och äta vad du vill på midsommaren/sommaren, det har väl inte andra med att göra och det tycker jag du bör skita i, om de skulle höja på ögonbrynen åt det.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av moonblase:

@mrqaffe:
fortsäyy ha på foliehatten, apotekarnes har varit 1,4l i många år nu

Det är ingen konspiration, det är ett standardsätt att höja priser. Ibland försöker producenterna skylla ifrån sig men det är nästan alltid ett sätt att antingen dölja en prishöjning eller så försöker de verkar billigare än konkurrenterna. Finns även tillfällen, som till exempel marabous olika chokladkakor, där de vill ha samma pris på alla liknande produkter. En chokladkaka på 200 g varierar mellan 180 och 200 beroende på smak och fyllning.

Tillbaks till ämnet. Förra helgen åt jag det här:

Semla gjord på lussekatter som blivit kvar i frysen. Mandelmassan fungerade riktigt bra med saffran.

Permalänk
Medlem

När jag var grabb fanns det helgmust. Gick bra att dricka varje helg oavsett högtid. Kommersen skapar riktlinjer vi går på. Fria musten, bevara sinnesro!

Permalänk
Medlem

Man kan alltid dricka must, det är alltid korrekt.

Permalänk
Medlem

Zotamedu det där är ju på gränsen till landsförräderi