Permalänk
Medlem

Uppgradera min dator? Hjälp

Tjena,

Tänkte be lite om hjälp eftersom jag själv inte är så kunnig inom just datorkomponenter!
Har under ett längre tag funderat på att öppna upp en stream, men har inte haft den möjligheten då min dator alltid varit precis från att kunna klara av det utan att påverka min FPS in-game. Har provat det mesta som går att ändra på, och det går inte att streama är slutsatsen men min nuvarande dator. ( Kan även tilläggas att min dator har andra problem som Bluescreen väldigt ofta ).

Nu är frågan, om jag bör köpa en helt ny dator eller kan jag uppgradera min nuvarande till en som fungerar att streama CS:GO, Hearthstone , League of Legends, osv helt laggfritt, och utan bluescreens?

Min dator:

Intel Core i5, 2500K , 4 kärnor , 3.3 GHz
NVIDIA GeForce GTX 660 (uppgraderade från en GTX570)

RAM 8 GB 2x4096MB
Minnestyp: DDR3 1600Mhz, Corsair XMS3

Datorn är från INET "Taurus Hardcore Mini GTX 570 2500k" dvs chassit är väldigt litet, kanske är en anledning till varför jag får bluescreens?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

Hårdvaran bör klara dina spel + streaming utan bekymmer tycker jag.

Vad har du för temperaturer? Kanske är det bara att det överhettas, och att du kan köpa en ny kylare och någon extra fläkt så är dina bekymmer ur världen.

Har du någon SSD? Om inte så rekommenderas det starkt

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Temperaturerna ligger på 100 grader, Core 1-4#

Load:
CPU Total: 50-70%
Core 1-4# : 40-60%

Vad är normalt? Är det här troligtvis problemet?

Permalänk
Skrivet av Swefrog:

Temperaturerna ligger på 100 grader, Core 1-4#

Load:
CPU Total: 50-70%
Core 1-4# : 40-60%

Vad är normalt? Är det här troligtvis problemet?

Låter som att fläkten kan vara felmonterad eller lös, då 100 grader är på tok för mycket. Kan också vara att kylpastan har torkat på processorn (vet inte särskilt mycket om de däremot). Vad är de för temperaturer på grafikkortet under Load

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8700k | GTX 1080 TI | 32GB 3200Mhz ddr4