Bästa moderkortet för FM2+ (AMD A10 7890K)

Permalänk

Bästa moderkortet för FM2+ (AMD A10 7890K)

Så jag köpte en ny processor (amd a10 7890k) för att gamla bottlenecka min gpu. Efter jag hade installerat processorn så hade jag äckligt mycket problem med mitt moderkort. Windows började crasha osv. Till slut fixade jag det med att uppdatera bios. Sen när ny jag fick windows att funka så och gjorde ett cpu test i cinebench så gav inte processorn all sin prestanda. Sedan provade jag processorn på min kompis dator o fick direkt mycket mycket bättre prestanda. Så själv har jag ny förstått att jag skulle behöva ett nyt moderkort. Så vad skulle det bästa moderkortet vara för min amd a10 7890k processor? Bryr inte om priset. Har tänkt på att köpa den här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2758967 för de är en rog board och på dem kan man väl alltid lita på?

Min dators specs just nu:
Moderkort: gigabyte ga-f2a58m-ds2
Ram: 2X4 crucial ballistix
CPU: amd a10 7890k
GPU: Amd radeon r9 380x
Nätaggregat: SFC 500W
HDD: Toshiba 1TB

Permalänk
Medlem

Varför inte skicka in moderkortet på garanti? Så får du pengarna tillbaka eller ett nytt fungerande kort?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Skrivet av Captain_Spock:

Varför inte skicka in moderkortet på garanti? Så får du pengarna tillbaka eller ett nytt fungerande kort?

Det är nämligen så att jag beställde min dator från greattech.se
Själv kan jag säga att beställ ALDRIG nåt från greattech. Det tog över 2 månader att leveransen kom, och tom vi hade lagt till 8 gb ram o betalat extra för det så la de aldrig de 4 gb extra. Och jag har haft datorn över ett år nu så jag kan inte få nån garanti heller. (Och det här moderkortet som jag har just nu säljs inte ens i sverige)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@JohannesHarju: Var det länge sen? Annars ska du ju ha garanti kvar och då ska du ha rätt enligt konsumentköpslagen att skicka in det per reklamation.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Vad har din vän för moderkort? Verkade som det funkar bra på det, och att du redan svarat på din egen fråga.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Gaminglaptop. 13700H, 32Gb RAM, RTX 4070, 4Tb SSD.

Permalänk

@serverfel: Han hade en mini-ITX och jag vill ha ett ATX moderkort för mitt grafikkort är väldigt stort.

Permalänk

@JohannesHarju: Du kan ju köra ditt grafikkort på mitx moderkort