huawei honor 8 eller samsung galaxy s7 edge?

Permalänk
Medlem

@SpeedRebirth: Tack för hjälpen!
Jag får testa det.

Permalänk

Studenterbjudande aktivt?

Går det fortfarande att få Honor 8 för 1500 kr? Kollade hos tele 2 och lyckades bara få den för 2490 kr. Tror ni det blir någon ytterligare sänkning under mellandagsrean?

Permalänk
Medlem

jag har sj huawei honor 8 och är grymt imponerad av den

Permalänk
Medlem

Läste i en annan tråd att det inte gick att ha engelskt språk och svensk region? Stämmer det verkligen? Jag trodde bara det var Microsoft som var stela på det viset (vilket de dock äntligen mer eller mindre löst).

Tycker Honor 8 känns relativt innovativ för det priset (max. 2500:-). Förhoppningsvis kan Tre ge mig en bra deal tillika trogen-kund-rabatt när jag slår en pling i morgon. Någon som redan beställd honor 8 från 3 och fått en bättre deal än den på hemsidan (350:- 6GB data)? Jag förstår att de flesta i denna tråd (åtminstone tillfälligt) är studenter och köpt från tele 2

Svenska menyer etc är dock en dealbreaker. Men jag förutsätter att det går att lösa. Eller?!

Är ute efter en så prisvärd lur som möjligt utan att var alltför dumsnål. Det kommer för övrigt bli min första android (har kört WP sedan 2011). Har även sneglat lite på Nexus 5X. Men det kanske är ett nerbyte? Sen är ju Huawei P9 bara 500:- dyrare om man skulle köpa kontant. Bah! Beslutsångest!

Är det bättre att köra på P9 med tanke på att jag inte får Honor 8 för ett superpris (typ 1500:- som hälften i denna tråden)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Läste i en annan tråd att det inte gick att ha engelskt språk och svensk region? Stämmer det verkligen? Jag trodde bara det var Microsoft som var stela på det viset (vilket de dock äntligen mer eller mindre löst).

Tycker Honor 8 känns relativt innovativ för det priset (max. 2500:-). Förhoppningsvis kan Tre ge mig en bra deal tillika trogen-kund-rabatt när jag slår en pling i morgon. Någon som redan beställd honor 8 från 3 och fått en bättre deal än den på hemsidan (350:- 6GB data)? Jag förstår att de flesta i denna tråd (åtminstone tillfälligt) är studenter och köpt från tele 2

Svenska menyer etc är dock en dealbreaker. Men jag förutsätter att det går att lösa. Eller?!

Är ute efter en så prisvärd lur som möjligt utan att var alltför dumsnål. Det kommer för övrigt bli min första android (har kört WP sedan 2011). Har även sneglat lite på Nexus 5X. Men det kanske är ett nerbyte? Sen är ju Huawei P9 bara 500:- dyrare om man skulle köpa kontant. Bah! Beslutsångest!

Är det bättre att köra på P9 med tanke på att jag inte får Honor 8 för ett superpris (typ 1500:- som hälften i denna tråden)

Jag kör min Honor 8 med språk och tangentbord på engelska, och region satt till United Kingdom. Du har rätt i att det inte går att sätta Svenska som region då, men vilken skillnad skulle det göra? Jag har inte märkt av några problem med det än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

Jag kör min Honor 8 med språk och tangentbord på engelska, och region satt till United Kingdom. Du har rätt i att det inte går att sätta Svenska som region då, men vilken skillnad skulle det göra? Jag har inte märkt av några problem med det än så länge.

Alright. Nä, då spelar ingen roll. Har kört på allt från US till UK och AUS de senaste åren då jag kört windows phone. Så länge andra regionsinställningar inte påverkar något särskilt i telefon eller OS/appar och det går att fippla till datuminställningar etc på ett bra sätt så är det chill.

Eller. Svenskt tangentbord vill jag givetvis ha. Funkar det oavsett regionsinställning?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Alright. Nä, då spelar ingen roll. Har kört på allt från US till UK och AUS de senaste åren då jag kört windows phone. Så länge andra regionsinställningar inte påverkar något särskilt i telefon eller OS/appar och det går att fippla till datuminställningar etc på ett bra sätt så är det chill.

Eller. Svenskt tangentbord vill jag givetvis ha. Funkar det oavsett regionsinställning?

Tangentbord kan du ha vad du vill, och vad jag vet så ändras inte heller datum eller appinställningar (så du får svenskt playstore till exempel), så inga problem där! Ett tips bara, Googles tangentbord är mycket trevligare och snyggare än Huaweis, så glöm inte att ändra det asap du får telefonen

Medans jag ändå är här kan jag passa på att tipsa om ett tema jag använder för att få mobilen att följa Googles utseende på deras appar och stock android: http://forum.xda-developers.com/honor-8/themes/theme-material... Ger hela telefonen ett mer enhetligt utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

Tangentbord kan du ha vad du vill, och vad jag vet så ändras inte heller datum eller appinställningar (så du får svenskt playstore till exempel), så inga problem där! Ett tips bara, Googles tangentbord är mycket trevligare och snyggare än Huaweis, så glöm inte att ändra det asap du får telefonen

Medans jag ändå är här kan jag passa på att tipsa om ett tema jag använder för att få mobilen att följa Googles utseende på deras appar och stock android: http://forum.xda-developers.com/honor-8/themes/theme-material... Ger hela telefonen ett mer enhetligt utseende.

Gott! Tack för tipsen!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Läste i en annan tråd att det inte gick att ha engelskt språk och svensk region? Stämmer det verkligen? Jag trodde bara det var Microsoft som var stela på det viset (vilket de dock äntligen mer eller mindre löst).

Kändes som ett steg tillbaka med Android. I Windows phone kunde man köra svensk region, men engelskt UI. Men om man som jag vill köra engelskt språk tvungen att köra engelsk region i min Huawei. Provade svenska när jag fick telefonen men var hemskt på vissa ställen att fatta vad saker gjorde. Inte märkt av så mycket att regionen är England, men känns ändå bättre om jag kunnat välja Sverige.

Permalänk
Medlem

En blå beställd. Blev Tre Fastpris 3 Gb för 249:-

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeeKer3Million:

Tangentbord kan du ha vad du vill, och vad jag vet så ändras inte heller datum eller appinställningar (så du får svenskt playstore till exempel), så inga problem där! Ett tips bara, Googles tangentbord är mycket trevligare och snyggare än Huaweis, så glöm inte att ändra det asap du får telefonen

Medans jag ändå är här kan jag passa på att tipsa om ett tema jag använder för att få mobilen att följa Googles utseende på deras appar och stock android: http://forum.xda-developers.com/honor-8/themes/theme-material... Ger hela telefonen ett mer enhetligt utseende.

Jag nöjde mig med nova launcher och Elun-ikoner. Men känns som man kommer ändra lite då och då.
https://1drv.ms/i/s!AtOqcrxTKJr0kfBt074cVKBpSVgegg
https://1drv.ms/i/s!AtOqcrxTKJr0kfBsiVQLRA7jzBZsxg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag kan även rekommendera action launcher, fungerar väldigt bra och man kan fixa mycket som man själv vill.

Permalänk

Nån annan som lyckats böja sin honor 8? Min baksida hade lossnat lite sen tidigare och idag när jag va på jobbet så ställde jag mig upp då small det till sen böjde den sig😂

Visa signatur

i5 6600k@Stock | Corsair H110i GTX | Asus Z170-A | Samsung EVO 250gb x3 | Fratcal Design Define S | 32GB DDR4 2666Mhz |Evga geforce gtx 1070 ftw

Permalänk

@jespergrund: En vän lyckades böja sin när den var i fikan en slirig kväll, funktionen verkar det dock inte vara något fel på. Lite mer mottaglig för fuktskador kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

Har själv Huawei P9 och är grymt imponerad över hur långt dom kommit! Fantastisk telefon med premiumkänsla den enda dåliga är deras overhört dåliga launcher som snabbt byttes till google now launcher.

Tvekar inte en sekund på att även honor 8 lever upp till detta och med den prisskillnaden till galaxy S7 edge så är det ju svårt att rekommendera S7an

Jag stod och valde mellan P9 och Honor 8 och valde P9 pga av vassare hårdvara och ångrar mig inte en sekund.
Honor 8 är mer en design mobil

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Jag stod och valde mellan P9 och Honor 8 och valde P9 pga av vassare hårdvara och ångrar mig inte en sekund.
Honor 8 är mer en design mobil

Men nu kommer ju Honor 8 Pro som har samma hårdvara som P10, förutom kameran. ☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jespergrund:

Nån annan som lyckats böja sin honor 8? Min baksida hade lossnat lite sen tidigare och idag när jag va på jobbet så ställde jag mig upp då small det till sen böjde den sig😂

Har haft rätt tighta byxor men inte haft sönder min. Dock kan den stänga av sig, Kan dock vara mitt skal som gör det lättare. Är ett sådant klassiskt gummiskal

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Om man har i åtanke att Honor 8 kostar 2500 medan s7 edge kostar 7500 så skulle jag välja Honor 8, s7 edge är en bättre telefon helt klart, men inte värt 5000 kronor extra.

Nyfiken, varför anser du att s7an är bättre helt klart? Har använt båda 2 o anser annorlunda

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakesandroses666:

Nyfiken, varför anser du att s7an är bättre helt klart? Har använt båda 2 o anser annorlunda

Skickades från m.sweclockers.com

S7 har mycket bättre kamera, bättre soc, skärm, vattentålig (ip68).

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

S7 har mycket bättre kamera, bättre soc, skärm, vattentålig (ip68).

Nja kameran är väl lite bättre, skärm ja, vattentålig ja, soc? Köpte en honor 8 för ett halvår sen ca o trots att s7an är mycket potent så tycker jag inte att det är så enkelt. Har sett Speedtester där honor 8 är snabbare, sen tycker jag den är snyggare, plus ingen kamerabump, sen anser jag att kamreorna gör ett rätt bra jobb o gillar inte telefoner med fingerscanner på fransidan etc

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av snakesandroses666:

Nja kameran är väl lite bättre, skärm ja, vattentålig ja, soc? Köpte en honor 8 för ett halvår sen ca o trots att s7an är mycket potent så tycker jag inte att det är så enkelt. Har sett Speedtester där honor 8 är snabbare, sen tycker jag den är snyggare, plus ingen kamerabump, sen anser jag att kamreorna gör ett rätt bra jobb o gillar inte telefoner med fingerscanner på fransidan etc

Skickades från m.sweclockers.com

Soc=system on a chip, d.v.s. kirin 950 vs exynos 8890. Ja vid dagligt användande t.ex. öppning och stängning av appar märker du säkert ingen skillnad mellan de två, men vid intensivare applikationer som spel och bildredigering märker man säkerligen skillnad. Kameran är mycket bättre på s7, inget snack om saken. Filmkvalitén på honor 8 duger inte till mer än snapchat=rätt kass. S7 tar mycket bättre kort i dåliga ljusförhållanden, och även i bra ljusförhållanden men där är skillnaden inte lika enorm.

Självklart finns det subjektiva aspekter att ta hänsyn till när man väljer telefon, t.ex. placering av fingeravtrycksläsare och övrig design. Vissa användare vill ha fingeravtrycksläsaren på baksidan, andra på framsidan, vissa bryr sig inte. Vissa kräver vattentålighet, andra skiter i det, vissa vill kunna filma och ta kort i bra bildkvalité oavsett ljusförhållande då de använder telefonen som sin enda kamera, andra bryr sig inte då de endast tar selfies till Snapchat. Vissa använder telefonen på bordet och kräver därför att telefonen inte har en utstickande kamera, andra använder den endast i handen och skiter därför i det. Det förändrar dock inte de mer objektiva aspekterna jag nämnde som man också tar hänsyn till när man köper telefon.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Skrivet av Bakgrund:

Soc=system on a chip, d.v.s. kirin 950 vs exynos 8890. Ja vid dagligt användande t.ex. öppning och stängning av appar märker du säkert ingen skillnad mellan de två, men vid intensivare applikationer som spel och bildredigering märker man säkerligen skillnad. Kameran är mycket bättre på s7, inget snack om saken. Filmkvalitén på honor 8 duger inte till mer än snapchat=rätt kass. S7 tar mycket bättre kort i dåliga ljusförhållanden, och även i bra ljusförhållanden men där är skillnaden inte lika enorm.

Självklart finns det subjektiva aspekter att ta hänsyn till när man väljer telefon, t.ex. placering av fingeravtrycksläsare och övrig design. Vissa användare vill ha fingeravtrycksläsaren på baksidan, andra på framsidan, vissa bryr sig inte. Vissa kräver vattentålighet, andra skiter i det, vissa vill kunna filma och ta kort i bra bildkvalité oavsett ljusförhållande då de använder telefonen som sin enda kamera, andra bryr sig inte då de endast tar selfies till Snapchat. Vissa använder telefonen på bordet och kräver därför att telefonen inte har en utstickande kamera, andra använder den endast i handen och skiter därför i det. Det förändrar dock inte de mer objektiva aspekterna jag nämnde som man också tar hänsyn till när man köper telefon.

Anser att s7a har en lite bättre kamera men inte mycket (pga att honor 8 har ngra fördelar pga dubbellins, men s7ans enkellins vet jag är bättre men anser att det inte är någon slakt). Processorn vet jag är vassare men inte mycket (min åsikt igen, kirin gör ett bra jobb!), s7an har ett riktigt rörigt o äckligt överliggande touchwiz som jag avskyr! Honor 8 har ett överliggande skal jag ogillar( men sånt löses enkelt med rootning av båda iofs) batteritiden har hag ingen aning om men gissar att den är lika bra. Designmässigt är det bara s8 o s9an som är snyggare så är det bara... Försöker få med allt här.. Jo du pratar om vad som är subjektivt kontra objektivt och det enda som spelar ngn roll här är om man inte pratar om ekosystem vilket vi inte gör! Utstickande kamera vs... Vattentålighet vs... Prigrammerbar (enligt mig riktigt bra!) Fingeravtrycksläsare..Alltså vissa saker är helt enkelt viktiga medans andra inte är det oavsett preferens. Vill bara säga också att jag är väldigt teknikintresserad och diskuterar gärna men på en bra nivå, inte ute efter att tjafsa utan bara för att diskutera teknik, gillar s7 och efterföljarna men valde honor 8 pga oriset o prestandan. Hoppas du vill diskutera mer!

Skickades från m.sweclockers.com