Nintendo Switch prislistas i Kanada – kostar motsvarande 2 800 kronor

Permalänk
Melding Plague

Nintendo Switch prislistas i Kanada – kostar motsvarande 2 800 kronor

Till skillnad från tidigare spelkonsoler ska inte Nintendo sälja Switch med förlust. Exakt vad det innebär för pris är inte känt, men nu dyker nya detaljer upp som ger en fingervisning kring detta.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hoppas det stämmer, känns rätt ok. Som vanligt blir den väl dyrare i Sverige, men klarar den sig under 3000:- så tror jag det kommer gå bra. Jag kommer att skaffa en hursomhelst, men då älskar jag ju Nintendos egna serier också....Hoppas på ett nytt Metroid..

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

På med 25% VAT

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Avstängd

Tycker det är som Nvidia shield Variant 3.0 eller nåt, fast med billigare skärm.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag tycker det känns fullt rimligt. Inga konstigheter. Tycker även det är bra att de inte ska gå med förlust.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kina versionen lär vara låst till kinesiska och deras spel va? Svårt att säga nu kanske, men har man fortfarande regionslåsning?
Har inte haft en konsol sen PS2. Men skull vilja ha en konsol med mycket splitscreen spel. Hoppas på Nintendo!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av affero:

På med 25% VAT

Förutom Canada brukar räkna in priserna med så höga skatt?

Permalänk
Skrivet av affero:

På med 25% VAT

+ 400 spänn kemikalieskatt. Visst är Sverige fantastiskt?

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av stavstrom:

+ 400 spänn kemikalieskatt. Visst är Sverige fantastiskt?

Glöm inte copysweeeeeeed den har hårddisk ju

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

@Swedman18:
Kanada priserna är högst troligen utan skatt, under mina 7 månader i Alberta, Kanada så var jag inte med om att de hade priserna med skatt. Var lite rörigt i början när man hade plockat slantarna till en Tim Hortons kaffe och munk, som kostade 1,78, när man sen kom till kassan sa de ett helt annat pris..Det gäller oavsett fysisk eller webshop så är priserna utan skatt.

Kanada har olika skatter men i Alberta var det 5% i andra delar var det högre.. men absolut inte 25%

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag tycker det känns fullt rimligt. Inga konstigheter. Tycker även det är bra att de inte ska gå med förlust.

Roligare när de säljer med förlust som konsument, du får mer för pengarna!

Permalänk
Medlem

Ryktet säger ju att den ska bli regionsfri, vilket vore sjukt trevligt. Speciellt med tanke på att jag drar till Hongkong strax efter lanseringen, och priserna på konsoler är betydligt lägre där.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Glöm inte copysweeeeeeed den har hårddisk ju

fy fan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av stavstrom:

+ 400 spänn kemikalieskatt. Visst är Sverige fantastiskt?

Köp från utlandet istället så slipper ni skatter och avgift. Köp inom EU så blir det ingen tull heller, t ex Tyskland.

Permalänk
Medlem

Låter ganska rimligt för en bättre 7" Surfplatta med en halvtaskig skärm.
De borde ha byggt den som ett alternativ till Ipaddlarna, hade den iallafall för mig blivit mer prisvärd.

Lite småsugen, men är bortskämd med Steam rabatter och skulle aldrig kunna rättfärdiga konsolernas ockerpriser på spel för mig själv, speciellt inte till en glorified surfplatta.
Gissar också att 3e-part stödet blir minst lika dåligt som till de senaste Nintendo konsolerna, eller icke existerande Lol.

Permalänk
Medlem

Ifall detta ger en fingervisning om hur priset kommer bli i Sverige, tycker jag det är fullt rimligt.

Mest troligen runt 3499,99 SEK då, +/- 0,000001%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stavstrom:

+ 400 spänn kemikalieskatt. Visst är Sverige fantastiskt?

Man kan nog spara en hel del genom att importera från Tyska Amazon framöver, så länge man håller sig inom PAL. T.ex min 3ds kom i en förpackning på spanska från en svensk återförsäljare, men fungerade fint ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Köp från utlandet istället så slipper ni skatter och avgift. Köp inom EU så blir det ingen tull heller, t ex Tyskland.

Såvida handeln mellan USA och Sverige inte ändrats markant de senaste 3 åren så måste man fortfarande betala skatt (moms) vilket jag fick göra när jag beställde fälgar till min förra bil, bara det att du ser inte påslaget av moms i direkt i varukorgens första skede, utan att det är något som tillkommer när varan tas in i Sverige, alternativt att man ibland får påslaget precis innan köpet är slutfört i varukorgen.

Observera att detta gäller endast nya varor. Skulle du däremot köpa något begagnat, så som en begagnad bil så är det inte alls samma skatt (moms) vilket är rimligt.

Att köpa inom EU är inte häller de momsfritt. Skillnaden där är att moms är redovisat direkt i köpet, inte i slutskedet av köpet. Men du har rätt att det inte är någon tull, dock brukar den endast vara några få % (beror lite på vad det är för sorts vara).

Permalänk
Medlem
Skrivet av stavstrom:

+ 400 spänn kemikalieskatt. Visst är Sverige fantastiskt?

Beror ju helt på vad man har använt för ämnen i tillverkningen. Kan vissa tillverkare producera elektronik och datorer utan farliga flamskyddsmedel eller tungmetaller så kan nog Nintendo också, om man vill.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

= 3500-4000 kr i Sverige, garanterat.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem

Det kanadensiska priset motsvaras av 244 USD. Brukar vi inte räkna med 10 kr per dollar? Alltså snarare ett pris på 2495 SEK?

Källa:
https://www.youtube.com/watch?v=maXKiEgOuts

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Forza1:

= 3500-4000 kr i Sverige, garanterat.

Köper verkligen föräldrarna så dyra leksaker till sina barn?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gabriel15:

Köper verkligen föräldrarna så dyra leksaker till sina barn?

Inte en chans. Aldrig har en konsol, ipad eller dator köpts åt ungar

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Billigare än jag trodde. Borde landa runt 3k i sverige.

Permalänk
Medlem

Vad härjar folk om? en prissättning på 3500-4000kr?! den är inte tänkt att konkurrera med Xbone eller PS4. Den hgar för dåliga specs för det. 2800kr tycker jag låter fullt rimmligt och dessutom ett pris jag kan tänka mig betala.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Vad härjar folk om? en prissättning på 3500-4000kr?! den är inte tänkt att konkurrera med Xbone eller PS4. Den hgar för dåliga specs för det. 2800kr tycker jag låter fullt rimmligt och dessutom ett pris jag kan tänka mig betala.

Inte konkurrera men Sverige har sån fruktansvärd kass prisbild på elektronik samt så är ju regeringen så smarta att börja med hittepå skatter som trissar upp priset ännu mer. Så jag blir ej förvånad om den kostar över 3000kr när den kommer till Sverige. Samt så är ju kronan på *fritt* fall som gör det bara värre

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Skulle inte bli förvånad om priset blir 3499kr när den släpps i Sverige. 2999kr för en "billig" variant. Men man får ju säkert med något spel till det ju :).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Vad härjar folk om? en prissättning på 3500-4000kr?! den är inte tänkt att konkurrera med Xbone eller PS4. Den hgar för dåliga specs för det. 2800kr tycker jag låter fullt rimmligt och dessutom ett pris jag kan tänka mig betala.

Och hur vet du vad den kommer ha för specs?? Det finns ingen pålitlig information om det alls.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

= 3500-4000 kr i Sverige, garanterat.

Jag tror inte den kommer kosta 4000kr. Trots allt kommer folk att jämföra prestanda/spelutbud och just nu leder PS4 Pro den ligan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9