Permalänk
Avstängd

Folk måste börja förstå att det inte har med datorn att göra när det gäller CS. Det är ett av dom sämst optimerade spelen som existerar för tillfället.

Jag hade 500 fps+ i matchmaking när jag skaffade mitt 1070 tillsammans med en överklockad 3770k, ett par uppdateringar från Valve senare så ligger jag på 180-300. Ta bara en sån sak att det knappt spelar någon roll vilka inställningar man spelar på, skillnaden är minimal.

Så länge spelet inte optimeras så kan du stoppa vilka delar du vill i datorn, det gör knappt någon skillnad.

Visa signatur

9900K @ 5,0ghz | Gaming X Trio 2080 Super | 16gb ram 3200mhz CL14

Permalänk
Medlem

@Saddl3r:

i detta forum så går det inte att svara med ironi då det alltid missuppfattas där av mitt svar

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

Det har dock faktiskt rätt mycket med hårdvaran att göra. CS är ett jättekasst optimerat spel och motorn är sämst, inget snack om saken, men faktum kvarstår att CSGO tjänar oerhört mycket på en högt klockad processor, medan grafikkortet spelar mindre roll efter GTX970 och uppåt. Att klocka min 3770k från stock till 4,6GHz gav i de flesta situationer cirka 100 mer fps. Samma sak med min 6700k, där var det mindre skillnad däremot då stockklocken är betydligt högre från början, men det blev ändå rätt stor skillnad.

Nu borde en i7 6700 klara av spelet galant ändå, men med tanke på priset mellan de två så är det rätt dumt att välja en i7 6700 när det handlar om åtminstone 80~ fps skillnad.

tl;dr: överklockad prolle och hög ramhastighet är nyckeln till en betydligt trevligare upplevelse i csgo.

Permalänk
Medlem

@sesese: Haha sorry, lyckades identifiera ett ironiskt inlägg men inte ditt! Så många idioter i tråden så det blir svårt

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Saddl3r:

Kan verkligen en hårddisk ge lägre fps när den väl laddat in allt? Nä, tänkte väl...

Oj, ursäkta att jag var otrevlig mot dig när jag skrev till trådskaparen
Nu vet jag inte om du läste allt jag skrev.
"Problemet med en SSHD är att spelet buffras upp på det inbyggda flashminnet (8GB) och behöver spelet mer än så ja då blir det problem."

Jag har tidigare haft en SSHD (aldrig mer) och det var bara problem, disken laddade in filer på flashminnet som användes aktivt, (stort plus) sedan gick disken ner i varv och så skulle spelen ha en mindre aktiv fil och ja då dippade det till ordentligt i prestandan. (mindre roligt)

Men skall erkännas att min fakta på det hela inte är dagsfärsk då det var några år sedan jag hade denna typen av disk, men det var det som var problemet då och kanske kunde det vara problemet nu. Förlåt om du tar/tog illa upp för det jag skrev, jag var inte otrevlig mot någon och försökte bara hjälpa till

Till TS, hoppas det löser sig

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

@Edvin-89: Då förstår jag vad du menade, kan tänka mig att det dippar i prestanda när skivan måste snurra upp så det stämmer nog. Tror inte att det skulle hända i just CS eftersom banorna är så pass små, men fullt möjligt. I större spel som exempelvis witcher 3 kan jag mycket väl tänka mig att det är ett bekymmer!