Skapa OpenVPN anslutning i Fedora 25.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015

Skapa OpenVPN anslutning i Fedora 25.

Goddag,

Jag kör Fedora 25 i VirtualBox och försöker att skapa en OpenVPN anslutning till ovpn.se via network-manager.
Jag har importerat konfigurationsfilen samt skrivit in användarnamn/lösenord, men det enda jag får upp är
"aktivering av nätverksanslutning misslyckades". Efter 500'a gången blir det lite frustrerande :/

Någon som vet var man ska börja felsöka, eller något uppenbart fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Finns det ingen guide du kan följa från ovpn.se ?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Lafa:

Finns det ingen guide du kan följa från ovpn.se ?

Inget som hittils har visat sig fungera

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
root
Registrerad
Jan 2004

Hej KaffeMedKotlett nu kör jag inte Fedora 25 men varför måste du ha Gui ? Jag kör allt i terminalen i Debian

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007

Allt du behöver är att dra in conf filen och sedan lösenord och användarnamn. Resten skall skötas automatiskt.

Ta en titt på loggarna varför det inte fungerar men skulle gissa mig att du inte har installerat openvpn ?

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4.1GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2004

Ta en titt på Anonine's konfiguration för OpenVPN https://anonine.com/en/guides/openvpn-ubuntu-14.04-64bit

Du kanske hittar nåt som du missat, även om det är Anonine och Ubuntu här ?!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2016

Se om du finner några ledtrådar i loggarna: "journalctl -u NetworkManager.service".
Kräver root-privilieger.