Skapa OpenVPN anslutning i Fedora 25.

Permalänk
Inaktiv

Skapa OpenVPN anslutning i Fedora 25.

Goddag,

Jag kör Fedora 25 i VirtualBox och försöker att skapa en OpenVPN anslutning till ovpn.se via network-manager.
Jag har importerat konfigurationsfilen samt skrivit in användarnamn/lösenord, men det enda jag får upp är
"aktivering av nätverksanslutning misslyckades". Efter 500'a gången blir det lite frustrerande :/

Någon som vet var man ska börja felsöka, eller något uppenbart fel?

Permalänk
Medlem

Finns det ingen guide du kan följa från ovpn.se ?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lafa:

Finns det ingen guide du kan följa från ovpn.se ?

Inget som hittils har visat sig fungera

Permalänk
Medlem

Hej KaffeMedKotlett nu kör jag inte Fedora 25 men varför måste du ha Gui ? Jag kör allt i terminalen i Debian

Permalänk
Medlem

Allt du behöver är att dra in conf filen och sedan lösenord och användarnamn. Resten skall skötas automatiskt.

Ta en titt på loggarna varför det inte fungerar men skulle gissa mig att du inte har installerat openvpn ?

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ta en titt på Anonine's konfiguration för OpenVPN https://anonine.com/en/guides/openvpn-ubuntu-14.04-64bit

Du kanske hittar nåt som du missat, även om det är Anonine och Ubuntu här ?!

Permalänk
Medlem

Se om du finner några ledtrådar i loggarna: "journalctl -u NetworkManager.service".
Kräver root-privilieger.