Tror ni på ett Fractal Define R6 i år eller ska man köpa ett R5?

Permalänk
Medlem

Tror ni på ett Fractal Define R6 i år eller ska man köpa ett R5?

Vad spekulerar ni, tror ni att dom kommer släppa ett R6 i år?
Funderar på att slå till på ett R5.
Men om dom släppt ett R6 med samma design som deras nya C serie med kammardesign osv hade det ju varit perfekt.

Lite surt o köpa ett R5 nu om dom kanske planerar att släppa ett uppdaterat nice R6 inom det närmaste
Då R5 har 2 år? på nacken nu så kanske det är dags enligt deras typiska release plan. Vet inte hur många år de är mellan R4 o R5.

Permalänk
Permalänk
Entusiast

Om man ser till tiden som R5 varit ute nu så vore det väl rimligt men samtidigt undrar jag vad som skulle kunna förbättras på R5'an?
Det är fortfarande ett väldigt modernt chassi, men USB Type C på framsidan vore väl kanske något för att framtidssäkra det.

Oavsett om ett R6 kommer så kommer det ju garanterat bli dyrt så om du hittar ett R5 till ett bra pris skulle jag köpa det utan ångest

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Till slut kommer det ett R6, problemet är egentligen bara att det inte finns alltför mycket som behöver förbättras och som kan rättfärdiga ett helt nytt chassi än så länge.
USA type C? Förvisso, men det dom också lika gärna släppa som ett separat kit i sig som man får köpa till, likt många tillverkare gjorde när USB 3 kom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Till slut kommer det ett R6, problemet är egentligen bara att det inte finns alltför mycket som behöver förbättras och som kan rättfärdiga ett helt nytt chassi än så länge.
USA type C? Förvisso, men det dom också lika gärna släppa som ett separat kit i sig som man får köpa till, likt många tillverkare gjorde när USB 3 kom.

Det enda jag funderar på är om dom gör någon kammardesign liknande som dom har på C, fast med deras bättre modul hdd burar osv.
Jag mailade Fractal fast jag redan såklart visste svaret
Frågade om det finns planer för R6 inom dom närmaste månaderna då det var över 2 år sedan lanseringen nu.

"Hej Jimmie

Tack för ditt mail. Och tyvärr så kan vi inte avslöja detta."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Det enda jag funderar på är om dom gör någon kammardesign liknande som dom har på C, fast med deras bättre modul hdd burar osv.
Frågade om det finns planer för R6 inom dom närmaste månaderna då det var över 2 år sedan lanseringen nu.

"Hej Jimmie

De sa ju i alla fall inte nej...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

"Hej Jimmie

Det tolkar jag då som att det kommer ett R6 inom en inte alltför lång framtid, skulle tro att dom lanserar det till hösten.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🍎 Macbook Air 13" (2025) - M4 10C CPU 8C GPU 16GB/256GB
🍏 iPhone 16 PRO 128GB Natural titanium
🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X