Youtube video uppladdning alltför långsam, lösning?

Permalänk

Youtube video uppladdning alltför långsam, lösning?

Hej,

Har nyligen startat youtube kanal och försöker ladda upp 6 minuters videos från bl.a Fifa17 etc..
Har fått lite tips att prova konverteringsprogram för att minsta storleken på filerna innan jag uploadar i Youtube.

Har hittills provat med Handbrake och Format Factory. Filen minskar i storlek men kvaliteten är ej bra. Vad finns det för lösningar och tips? Har uppladdning hastighet på 10Mbs.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Hur stora är filerna, och hur lång tid tar det?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Ja alltså... vad är det som blir fel? Handbrake fixar ju det du själv säger åt den att göra. Om kvalitén inte är bra nog, ja men vad kör du för inställningar då? Högre bitrate? Eller skalar du ned klippen?

Det är inget fel på handbrake, använder det själv. Det är mest troligt inställningarna du använder som är felet.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

Ok testade med http://www.dvdvideosoft.com/index.htm free mp4 video converter och det blev betydligt bättre utan några inställningsändringar. Problemet är att den fria versionen kör med watermark.

Filen som jag testar är på 10Gb.

Ska göra ett nytt försök med Handbrake så får vi väl se.

Permalänk

om du laddar upp en fil på 1000Mb kommer det ta ca 13min minst med en 10Mbit lina om du får ut dina 10Mbit hela tiden dvs mer rimligt är väl runt 15-20min om man räknar in lite svackor i hastigheten osv.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows