Datorn startar inte efter att jag försökt byta gpu

Permalänk
Medlem

Datorn startar inte efter att jag försökt byta gpu

Hej SC

Jag köpte ett nytt grfikkort idag. RX470 4gb och kom hem och installerade det.

Allt får ström då gpuns lampor lyser och fläktar snurrar, och annat lyser med.

Men jag får ingen bild? Och nu när jag byter tillbaka till mitt gammla funkar inte det heller. Snälla hjälp :/

UPDATE: Fick datorna tt funka med det gammla kortet och jag kan använda moderkortet till att spela också. Men inte med den nya gpu'n. Det lyser och fläktar snurrar etc. vad mer kan vara fel?

Permalänk

Har du någon port på moderkortet att plugga in skärmen i?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Har du någon port på moderkortet att plugga in skärmen i?

Ja men kan inte använda den nu iallafall då den är fast skruvad och mer. Har ingen mejsel för det heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

@Nimbee: vad menar du? Är det ett nytt eller begagnat kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikgamer91:

@Nimbee: vad menar du? Är det ett nytt eller begagnat kort?

Det är nytt från Webbhallen

Permalänk
Skrivet av Nimbee:

Ja men kan inte använda den nu iallafall då den är fast skruvad och mer. Har ingen mejsel för det heller.

Vad menar du är fastskruvad?

Ta ur den abeln du kopplat till grafikkortet och sätt den i moderkortet och se om du får bild.

Mvh.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av OpWildChild:

Vad menar du är fastskruvad?

Ta ur den abeln du kopplat till grafikkortet och sätt den i moderkortet och se om du får bild.

Mvh.

Som säkerhets skydd men in skruvad.

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort? Vad är ditt gamla grafikkort?

Flera äldre moderkort har krävt uppdaterat BIOS för att fungera med geforce 600/HD 7000-serien och senare