Enkelt videoredigerings program.

Permalänk
Avstängd

Enkelt videoredigerings program.

Hej!

Det är så att dottern på åtta år vill börja spela in videos och lägga upp på youtube, kanske inte lägga upp videos nu direkt, men börja spela in videos och träna att redigera, finns det något enkelt program för detta som hon klarar av med lite handledning av mig?

Hon har en logitech z920 kamera och en iphone 5s, dator med win7.

Tanken är väll att någon gång köpa en beggad macbook i framtiden.

Några förslag?

Permalänk

Imovie är nog det bästa efterssom att det är så simpelt, så om du köper en mac blir ju det perfekt! Själv använder jag Sony Vegas Pro 14 men skulle nog säga att det och tex After Effects är för avancerade och svårlärda för en åttaåring :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MOBO: Asus Z170M Plus | CPU: i7 6700k @4.5GHz
GPU: Asus GTX 1060 Dual OC 6GB | PSU: Corsair CX 600
RAM: HyperX 4x4GB DDR4 2400MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteBassket:

Imovie är nog det bästa efterssom att det är så simpelt, så om du köper en mac blir ju det perfekt! Själv använder jag Sony Vegas Pro 14 men skulle nog säga att det och tex After Effects är för avancerade och svårlärda för en åttaåring :/

Skickades från m.sweclockers.com

After effects är ju ämnad för just effekter. Ska man fokucera på video redigerandet är det ju premiere som gäller.

Jag hade sagt att windows movie maker är det lättaste. Då fattar hon nog iaf det basala med videoredigering. Sen skulle jag säga att hoppet är direkt till sony vegas eller adobe premiere eller vad nu mac har för något program, kanske heter final cut?
Skulle säga att premiere och vegas är avancerade, men hyggligt lätta iaf. Bara att klippa och klistra är väldigt lätt i premiere, men man kan göra massvis av roliga saker i premiere bara man letar efter dom specifika sakerna.

Jag rekommenderar att hon hoppar rakt in i vegas eller premiere. För att bara klippa och klistra i premiere behöver hon bara kunna hur man placerar klipp i tidslinjen, hur man drar klippen rätt i tidslinjen, hur man klipper och klistrar (shortcut c och v med högerklick->ripple delete) och sen hur man lägger till text i klippet (listat under title/titel). För att exportera trycker hon ctrl+m eller går ned på exportera i arkiv. Sen väljer hon h264 mp4 i export settings och matchar source settings.
Klart. nu får hon ett videoklipp

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Jag blir alltid lika förvånad över att folk alltid skall rek. samma samma samma. Ingen vågar testa något nytt. Jag har användt massor av olika program ända upp till Adobe Premiere.

Ett gratisprogram för en nybörjare behöver inte ha alla effekter. Men effekter och funktioner växer vartefter man får kunskapen om vad man kan och vad man vill.

Moviemaker är gratis till windows och ändå helt okej att jobba med.

Jag använder Filmora idag och är mycket nöjd med det. Klart det saknas någon funktion men det är inget som håller tillbaka mig direkt

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]