ROG Gaming Center, problem

Permalänk
Medlem

ROG Gaming Center, problem

Morgon!

Skaffat mig en bärbar som duger till spel. Förinstallerat i denna finns övervakningsprogrammet ROG Gaming Center, vilket jag tyckte var smidigt då det presenterade temperaturer, tillgängt RAM minne osv.

Dock har det slutat fungera, och fungerar inte heller om jag installerar om det eller reparerar befintlig installation. Verkar heller inte gå att finna någon uppdaterad version på Asus hemsida.

Jag startar programmet, det verkar få information från alla enheter utom processorn, sedan säger det något i stil med att "Fel har uppstått" och stänger sig.

Någon annan som upplever problem med detta program, eller vet om det är beroende av något annat program i "Asus origianl setup" för att det skall fungera?

I övrigt fungerar datorn helt som den skall, bara detta program som stökar. Jag känner till att det finns andra program som gör samma sak, men gillar detta och skulle vilja fortsätta använda det om det går.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Prova gå in i C och ta bort hela mappen. Sen installera om det.
Använd Ccleaner efter du avinstallerat så får du bort eventuella rester.