Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Precis kommti till segmentet med Bruz.

Jag kan tycka att röstskådespelarna för allt som inte är en Orc är bra, Orcher... Måste nog säga att de kunde gjort ett mycket bättre jobb. Perfekt engelska och låter inte som man "förväntar" sig att en orc ska låta... Tråkigt kan jag tycka...

Har ett problem med spelet, har tre skärmar som jag spelar på men den vägrar starta spelet på min main monitor och det är typ omöjligt att få till. Får starta spelet, välja window mode, dra spelet till main och sen maximera och välja fullscreen... Extremt störande. Men annars fungerar spelet väldigt bra

Haha röstskådespeleriet kan jag skratta åt ibland, när någon jävligt udda engelskt dialekt dyker upp, är någon komiker från typ Pakistan eller något som har en röst eller något med haha. Men ja orcherna låter inte så "slemmiga" som de typ var i filmerna osv ^^

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Avstängd

Finns en lyckad Sweetfx som förbättrar texturerna och färgerna, enkel installation:
https://sfx.thelazy.net/games/preset/8380/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

kör med GTX 1080 Ti 2050 mhz med i5 3570k 4.8ghz. cpu användning 40-50 procent. Kör med allt på ultra och upplösning 3840-2160 x1. utan dynamisk upplösning. Herregud vad den taxar gpun. 99 procent konstant användning enligt msi afterburner. 52-60fps beroende på vad som händer i spelet.

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte om jag fattar detta spel riktigt, jag springer runt o slayar som bara den och tar död på kaptenerna, råkar dö och vips vips så är nästan alla kaptener tillbaka. Sen undrar jag om man någonsin blir "klar" i en stad? Tänkte att man skulle dra runt och göra klart allt i första stan innan man går vidare men en av kaptenerna kommer ju tillbaka hela tiden och bara starkare och starkare? Nåjja, det ä'r väll ett ganska ok spel att dra igång o slakta loss lite ett par timmar utan att egentligen komma någon vart

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

Har ett GTX 1070 och lirar detta spelet på MAX grafik 1440p, (förutom motionblur, det är bara skit).

Jag har FPS mätare uppe hela tiden & har ALLTID över 60 fps. Jag tror inte mina clocks gör att detta är möjligt. Nvidia säger att mitt grafikkort ska köra detta på "high" för 60fps~, men det verkar inte stämma.

Tänkte de är bra för er att veta som undrar om er burk klarar spelet.

Bonus info: Har aldrig sett ett spel använda såhär mycket minne på ett grafikkort förr, Starwars Battlefront Betan använde runt 6-7k~, Shadow of war trycker på 8200mb minne, helt jävla sjukt!

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Alltså jag vet inte om jag fattar detta spel riktigt, jag springer runt o slayar som bara den och tar död på kaptenerna, råkar dö och vips vips så är nästan alla kaptener tillbaka. Sen undrar jag om man någonsin blir "klar" i en stad? Tänkte att man skulle dra runt och göra klart allt i första stan innan man går vidare men en av kaptenerna kommer ju tillbaka hela tiden och bara starkare och starkare? Nåjja, det ä'r väll ett ganska ok spel att dra igång o slakta loss lite ett par timmar utan att egentligen komma någon vart

Samma här, jag vet inte riktigt heller om jag spelar på "rätt" sätt. Dödade några kaptener först men ja dom verkar ju bara komma tillbaka eller ersättas i alla fall så jag började köra quests i stället, där får man ju bra gear. Får se om man blir tvungen att döda alla kaptener och warchiefs senare kanske.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Nemesis svårighetsgraden är ganska galen..

Blev ambushad av en TANK orc i min egen bas, jag är level 28 & han 30. Med massa av mina orcer på sig och även mig, ända sättet att döda honom på var att låta mina snubbar uppehålla honom & gå in som "Stealth" och ambusha honom om och om igen.

Mötte en annan tank som jag skulle avenga emot(tror jag), han adaptade mot ALLLLLLLTTTTT jag hade. Visst ska svåraste svårighetsgraden vara svår, men jävlar, dom får ju balansera de på något vis just med hur dom lär sig kontra allt man kan göra

(Då har jag använt upp alla exploderande tunnor & alla monster i närheten osv osv osv osv osv)

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Jag blir inte lika fast i det här spelet som i Shadow of Mordor. Bara spelat runt 14 timmar än så länge. Mest gått runt och köttat men även lite story. Bara level 21-22 än.

Huvudkaraktärens utseende i det här spelet ger mig verkligen 80-tals vibbar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Precis kommti till segmentet med Bruz.

Jag kan tycka att röstskådespelarna för allt som inte är en Orc är bra, Orcher... Måste nog säga att de kunde gjort ett mycket bättre jobb. Perfekt engelska och låter inte som man "förväntar" sig att en orc ska låta... Tråkigt kan jag tycka...

Har ett problem med spelet, har tre skärmar som jag spelar på men den vägrar starta spelet på min main monitor och det är typ omöjligt att få till. Får starta spelet, välja window mode, dra spelet till main och sen maximera och välja fullscreen... Extremt störande. Men annars fungerar spelet väldigt bra

Det känns som man har tittat mer på Warhammers Orks och deras framtoning av hur de talar, vill minnas att Tolkien var språkligt begåvad och att det borde finnas oerhört mycket källmaterial att hämta av här. Men utvecklarna vill troligen sätta sin egna prägel och tolkning av spelet.

men det är ett roligt diskussionsämne om inte annat

Permalänk
Avstängd

Dlc The Blade of Galadriel kom ut idag. Spelade första uppdraget och det ger inte dåligt intryck än så länge, Galadriel har betydligt mindre förmågor än Tallion men det duger.

Permalänk
Medlem

Jag har varit sugen på att installera spelet igen. Jag har nog tagit bort min save men finns det sparat i molnet?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har varit sugen på att installera spelet igen. Jag har nog tagit bort min save men finns det sparat i molnet?

Skall finnas i molnet om du inte valt bort det. Rekommenderar sweet fx ultra realistic mode, låter fånigt med namn som ultra realistic mode, men den jag fann på youtube såg bra ut och ännu bättre när jag körde spelet i 4k med det, tar bort suddigheten, färgerna blir rätt. Blir självklart ännu roligare att spela då.