Visst är det denna ni rekommenderar https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1145031 ? för den nya har väl ett S på slutet?
Jag vill verkligen ha en ghost i framtiden, och nu när en kylare skall inhandlas så är det lika bra att köpa den ni gillar bäst
Kommer en i5 8600k med TDP på 95W funka i ett ghost föresten? Eller kommer det att bli för varmt? Den kommer troligtvis paras ihop med ett gtx 1060.
Måste säga det igen, Ghost är lätt det snyggaste och mest stilrena chassi jag sett. Har kört mac i vääääldigt många år nu och det här är ett av de få chassin som kan få mig att byta till hemmabyggt.
Så skönt att höra vad du tycker om det estetiska, det är EXAKT så jag känner. Med prototypen stående hemma igen är det till och med så att jag kikar in i "arbetsrummet" då och då bara för att vila ögonen ibland
Testet vi körde var med en 91W TDP Intel Core i7-7700K Kaby Lake och vi fick extremt låga temperaturer, nästan identiska med de resultat vi fick när vi testade allt på en "naken" spine. Aldrig några problem med throttling och goda temperaturmarginaler även om vi hade ställt fläktarna defensivt för ljudlös gång. Se resultaten här: AlphaTest
Resultaten är kanske svårtolkade och de är definitivt svåra att tro, självklart eftersom vi gjort testerna själva. Därför uppmanar vi er att titta extra noga på de temperaturresultat som förhoppningsvis kommer presenteras av våra reviewers inom kort. 95W TDP kan omöjligt bli problem med samma kylare.
Det finns många riktigt bra kylare på marknaden, vi har använt 4,5 st, NH-L9i stock fan (NF-A9x14), NH-L9i med NF-A9 (25mm), NH-L9ix65, ZALMAN CNPS8900 Quiet (förstår inte vad som hänt med ZALMAN, förr var de riktigt populära, nu inte alls. Kanske för att de är jobbiga att installera?) och L12:an. Alla utom den första fungerar riktigt bra men L12:an är favoriten av dessa alternativ - Den du länkar till är precis denna.