Permalänk
Medlem

love my Corsair K70 RGB men...

Hej
Behöver liten råd
Jag har införskaffat ett Corsair K70 RGB tangentbord för ett tag sedan. Som en hardcore gamer tycker om det väldigt mycket. Men inte som lärare, det inte den bästa tangentbord för skrivande.. Liten för hög knappar, liten för långt ned att slå knappan (long key throw). Tror det personlig upplevelse. Har ni något tips? Byta knappar? Modifiera knappar? Råd till en tangentbord för både gaming och skrivande?
Älskar RGB effekten. Vill behålla belysning!!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Det är väl vanlig OEM-profil på hattarna? Cherry-profilen är ju något lägre, men om du tycker att OEM-profilen är ett problem vet jag inte om Cherry-profilen är tillräcklig dock. Det finns ju också DSA-profilen som är låg, men den är också platt och det är inte alla som blir kompis med den.

Gällande key travel ligger aktiveringspunkten för Cherry MX Red och Browns båda på 2mm om mitt minne inte sviker mig.

Hur du upplever 2mm för långt är dock en gåta. Eller, du kanske har missförstått det hela och tror att man behöver bottna tangenten för att den ska registreras?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Hej
Behöver liten råd
Jag har införskaffat ett Corsair K70 RGB tangentbord för ett tag sedan. Som en hardcore gamer tycker om det väldigt mycket. Men inte som lärare, det inte den bästa tangentbord för skrivande.. Liten för hög knappar, liten för långt ned att slå knappan (long key throw). Tror det personlig upplevelse. Har ni något tips? Byta knappar? Modifiera knappar? Råd till en tangentbord för både gaming och skrivande?
Älskar RGB effekten. Vill behålla belysning!!

Tyvärr får du problem om du ska byta ut knapparna (keycapsen) på ditt t - bord då corsair envisas med att inte ha standardmått på Spacebaren (standardmått är 6x25, corsair k70 har 6x5), Win (standardmått är 1x25, corsair k70 Win har 1x1)).Det finns knappt några passade keycaps sets att köpa.

Finns en länk här om keycaps mått: http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-... Das, Ducky t - borden (finns några till i länken) harr standard botterads mått.

Tillägg å ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Tyvärr får du problem om du ska byta ut knapparna (keycapsen) på ditt t - bord då corsair envisas med att inte ha standardmått på Spacebaren (standardmått är 6.25), Win (standardmått är 1.25). Se länk: http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Jag klagade på det i en annan tråd häromdagen, men blev snabbt upplyst att det finns kompatibla sets. Även om utbudet inte är lika brett som till ett tangentbord med vettig storlek på tangenterna.

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Jag klagade på det i en annan tråd häromdagen, men blev snabbt upplyst att det finns kompatibla sets. Även om utbudet inte är lika brett som till ett tangentbord med vettig storlek på tangenterna.

Jo, men dom är som sagt inte många. Har själv ett front printed ANSI/ISO - UK set (från ett GB på Massdrop för några år sen) som passar på k70. Finns blanka set på bl.a Maxgamin.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

@darrenj:

Jag bytte från K70 Red med tjocka o-ringar till Logitech G Pro och det är en ljuvlig skillnad. Tycker mycket mer om att skriva på den, det går snabbare och framför allt så låter det skönare. Känslan är bättre också. Jag har inte hittat något med den som är sämre. Kan verkligen rekomendera den.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beatnutz:

@darrenj:

Jag bytte från K70 Red med tjocka o-ringar till Logitech G Pro och det är en ljuvlig skillnad. Tycker mycket mer om att skriva på den, det går snabbare och framför allt så låter det skönare. Känslan är bättre också. Jag har inte hittat något med den som är sämre. Kan verkligen rekomendera den.

Utbudet av hattar är ju dock obefintligt till de där Omrom-brytarna. Och eftersom man snabbt nöter ut billiga hattar i ABS vill man ju snart nog kunna köpa nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spara på minnen, inte saker.

Permalänk
Medlem

Om du slår i tangenten hela vägen hela tiden så skulle jag tipsa om o-ringar. (Kolla på e-bay, o-ringar cherry mx kompatibla) kostar inte många kronor.
Då du inte nämnt vilka mx switchar du har är det lite svårt att ge mer direkta tips. Blåa, bruna, röda, speed har alla sina egna speciella för- och nackdelar.
Själv alternerar jag nu mellan Cheery MX Red samt Cherry MX bruna, men älskar verkligen röda framförallt för skrivande. Testade speed ett tag och de har bara 1.2 travel och är extremt snabba och lätta att få in registreringen med. Sålde av det dock då jag trots allt föredrog MX Red, men de var sköna och rejält snabba faktiskt.

Många brukar tipsa om Cherry MX Brown som en bra kompromiss för gaming och skrivande och kan väl instämma i det, men tror att vi behöver veta lite mer om vad du valt och vad du vill mer precis ha för känsla.

O-ringar och liknande har jag själv testat på röda, bruna, blåa samt speed och tycker att det ger en lite mjukare känsla samt att nedslaget blir mjukare och mer dämpat vilket ger en lite "svampigare" tillslag. Själv är jag kluven till om jag gillar det på röda, men på bruna gjorde det stor skillnad i mitt tycke.

Lycka till med tipsen och hoppas att du hittar rätt. Skriv gärna lite mer om vad du har för switchar så att vi kan nerda ner oss i ips! Finns många hugade tangentbordsentusiaster på Swec!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av darrenj:

Hej
Behöver liten råd
Jag har införskaffat ett Corsair K70 RGB tangentbord för ett tag sedan. Som en hardcore gamer tycker om det väldigt mycket. Men inte som lärare, det inte den bästa tangentbord för skrivande.. Liten för hög knappar, liten för långt ned att slå knappan (long key throw). Tror det personlig upplevelse. Har ni något tips? Byta knappar? Modifiera knappar? Råd till en tangentbord för både gaming och skrivande?
Älskar RGB effekten. Vill behålla belysning!!

Hejsan darrenj,

Om du tycker att MX Red behövs tryckas ner för mycket så kan jag isåfall rekommendera dig MX Speed. Våra Rapidfire tangentbord använder sig av de brytarna, med den switchen behöver du inte trycka ner lika mycket för att den ska registera.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan