Permalänk
Medlem

Intressekoll Cube i9

Hej,

Tackade nyligen ja till en IT - utbildning och kommer behöva en laptop med mer klös i. Hade inte räknat med att behöva köpa ny laptop och gör därför denna intressekoll för min nuvarande laptop. Som ni förstår hade jag inte planerat att sälja den alls innan jag fick veta att kraftfullare krävs för utbildningen. Jag är egentligen nöjd med datorn men jag kommer inte få användning för mer än en laptop.

Jag tittade snabbt på Aliexpress och hittade att man kan köpa denna laptop för 4300 inklusive tangentbord. Därför är mitt förslag på riktpris 2000kr och uppåt.

Datorn köptes i Peking av en kompis på affärsresa vid release 2016. Jag är enda ägaren. Den fungerar överlag bra, men det finns lite små skavanker. Vanligt för denna modell är ett slags ghost-tryck på Windows-tangenten, detta händer sällan och endast någon enstaka gång. Ena skruven till stödet är borta men jag har fäst stödet väldigt bra med ståltråd och det syns inte alls för den som inte känner till det.

BIOS-inställningar är uppdaterade m.h.a filer från en tråd på XDA - developers (detta har bland annat gett en Intellogga som uppstartsbild).

Datorn finns i Helsingborg men jag har sommarkort och kan tänka mig att mötas lite varstans efter överenskommelse. Annonsen är i första hand tänkt som intressekoll men jag känner mig ganska tvungen att sälja datorn för att ge plats åt en ny. Svarar gärna på frågor - bara hör av er.

Specifikationer m.m:
https://techtablets.com/cube-i9/

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

ge ett först bud på 1500 kr. kan komma och hämta från och med nästa vecka.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@pukis: så, nu har jag semester i 3 veckor. så kan hämta det från och med imorgon. bara så du vet.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

Samma här! Har skickat sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@pukis: så, nu har jag semester i 3 veckor. så kan hämta det från och med imorgon. bara så du vet.

Tack. Som det ser ut nu så tycker jag budet är för lågt för att jag ska nappa. I nuläget behåller jag hellre datorn och hittar på något användningsområde.

Ändrar jag mig så hör jag av mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grandahl98:

Samma här! Har skickat sms.

Har svarat på SMS.

Permalänk
Medlem

@pukis: kan tänka mig gå upp till 2k

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@pukis: kan tänka mig gå upp till 2k

Ber om ursäkt för sent svar. 2k tar emot lite men jag säljer för det.

Jag håller på att flytta och har rätt fullt upp. Hoppas du kan vänta ungefär en vecka till. Jag måste lista ut hur jag nollar SSD:n och jag måste även se till att allt är backupat. Vi kan höras i PM i helgen föreslår jag.

Permalänk
Medlem

@pukis: visst. hör av mig på söndag.

Visa signatur