15 år på Swec, ett litet tack

Permalänk
Medlem

Av någon anledning börjar medlemmar från 2001-talet vakna. Jag har sällan sett några medlemmar skriva i forumet. )

9 år här..

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

@Lorault: Kan bara skriva för mig själv, men jobb och familj tar upp mycket av tiden.. Men är nog här en gång om dagen och läser saker

Permalänk
Medlem

Vart med sen begynnelsen. Innan reg 2001. O swec har ju inte direkt utvecklats så möe på den tiden. NH är bättre på allt utom forum delen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Smack i datorn gör att du glöder för nya delar

Permalänk

Inte så ofta man skriver nått, har aldrig varit mycket för att skriva. Men man kollar in nästa varje dag

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk

Reggade mig på sweclockers 2009 några månader efter jag blev bannad från guru3d pga det stötande användarnamnet "guru3dsuckz". Amerikaner har ingen humor alls och är otroligt lättstötta. Numera håller jag mig till Svenska och Europeiska forum där folk har lite distans till sig själva :D.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

Det kan man. Om man är mig.

Varit med sedan gamla SC, mitt första konto hann jag bara använda en stund. Registrerade nytt konto 2002 för jag glömde lösenordet och hade inte kvar den gamla email adressen för återställning.

Misstänker att det gamla kontot är borta, eftersom det borde vara rensat i databasen efter 15 år av inaktivitet?

För övrigt,
Kul läsning i tråden, men man känner sig som sagt inte ung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefanp67:

Reggade mig på sweclockers 2009 några månader efter jag blev bannad från guru3d pga det stötande användarnamnet "guru3dsuckz". Amerikaner har ingen humor alls och är otroligt lättstötta. Numera håller jag mig till Svenska och Europeiska forum där folk har lite distans till sig själva :D.

Guru3D är väl en holländsk sida?

Permalänk
Medlem

Hah! 15 år om 8 dagar för min del, även om man hängde här några år innan man skaffade användare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av squix:

Varit med sedan gamla SC, mitt första konto hann jag bara använda en stund. Registrerade nytt konto 2002 för jag glömde lösenordet och hade inte kvar den gamla email adressen för återställning.

Misstänker att det gamla kontot är borta, eftersom det borde vara rensat i databasen efter 15 år av inaktivitet?

För övrigt,
Kul läsning i tråden, men man känner sig som sagt inte ung

Om du registrerade det första kontot i juli 2001 eller senare, borde det finnas kvar. Hör av dig via http://www.sweclockers.com/kontakt i så fall, så ska vi titta på det.

Permalänk
Medlem

The early days! Tack för all hjälp man fått genom åren!

Permalänk
Medlem

Lite småkul, jag har inte reflekterat över det men jag vet att jag hängt här länge innan jag registrerade mig igen. Kollade just min nuvarande profil och det står att jag registrerade mig 2002-08-06. Så EN dag från 15 år. Komiskt!

Huruvida jag hade ett konto på gamla sidan eller inte minns jag inte, troligen hade jag det. Orkar inte kolla upp det. 15 år med "nya" kontot räcker för mig.

Keep on clockin'

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Jag har också varit medlem rätt länge, är inte så aktiv på forumet men tittar in ibland och läser lite nyheter. Nuförtiden använder man telefonen mer än datorn så den står mest oanvänd här hemma.

Kul att sidan finns kvar fortfarande efter alla dessa år

Permalänk
Medlem

Numera blir det mest lurkande

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Medlem

14 år dvs sedan 2003 har man suttit här olika aktivt

Permalänk
Medlem

Även jag en 15 åring på detta forum såg jag nu när jag kollade "Registrerad 2002-04-01"

Var mer aktiv förr helt klart när man moddade och byggde saker - nu blir det mest läsande och att kolla in andras lösningar på olika problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Kul med lite nostalgi, åren går fort och även om man inte är så aktiv i forumet så går jag in någon gång i veckan och läser nyheterna.

Visa signatur

Athlon64 3200+, Asus K8V-SE Deluxe , 2x 512mb 3200 samsung, AX800pro

Permalänk
Medlem

Efter att ha tappat tillgången till mitt förra konto är nu detta ersättningskonto 12 år.
Fun times

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orfi:

Efter att ha tappat tillgången till mitt förra konto är nu detta ersättningskonto 12 år.
Fun times

Du är välkommen att höra av dig till oss, så kan vi titta på om vi kan ge dig tillgång till det gamla kontot igen samt sammanfoga det med det nya.

Permalänk
Medlem

@Gi][Gurra: Ahahaha hade glömt bort sy med castor

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem

woho!

Någon som minns revolutionen mot castor och greenday(hette han så?) typ 2001?

när vi blev arga på att vi inte fick prata om vad vi ville i övriga ämnen så vi gick och startade ett eget forum vid sidan av som hade ett eget ämne kallat personangrepp

sköna tider!

har själv vart sweclockers medlem över halva livet och är relativt aktiv fortfarande, är inne o läser nyheter varannan dag ,och läser allt som sker i retro

terman sweclockers-blå finns etsad i mitt vokabulär för evigt

Skrivet av SunQ:

Edit: Sen är det lite extra ära att tillhöra de heliga "tresiffriga" medlemmarna

ha! 504 här=)

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

15 år här 2002-06-28 Sweclockers besöker jag fortfarande dagligen men olika aktiv att skapa och svara i trådar.

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem

Ja, nog har man varit medlem ett tag

Skrivet av TimmyQ:

ha! 504 här=)

669 rapporterar!

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albert:

Du är välkommen att höra av dig till oss, så kan vi titta på om vi kan ge dig tillgång till det gamla kontot igen samt sammanfoga det med det nya.

Tja Albert, var i kontakt med er "back then" angående detta men då jag inte hade tillgång till mailen längre så har jag för mig att tipset var att skapa nytt konto istället vilket jag gjorde. Har inte tänkt på det sedan 2005 fram till nu

Man har hängt här hela livet och man lär hänga här nästa med, när jag blir pånyttfödd som en 19G's router med ostrypt bandbredd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Orfi:

Tja Albert, var i kontakt med er "back then" angående detta men då jag inte hade tillgång till mailen längre så har jag för mig att tipset var att skapa nytt konto istället vilket jag gjorde. Har inte tänkt på det sedan 2005 fram till nu

Man har hängt här hela livet och man lär hänga här nästa med, när jag blir pånyttfödd som en 19G's router med ostrypt bandbredd.

Om du kommer ihåg vilken e-postadress kontot var registrerat på och det inte har använts under alla de här åren, skulle det sannolikt vara en tillräcklig bekräftelse på att kontot är ditt nu när det har gått så här lång tid. Hör som sagt gärna av dig (lämpligen via kontaktformuläret), så tittar vi på det.

Permalänk
Medlem

Minns jag inte helt fel så registrerade jag mig innan -00 men de bytte forum-programvara till något nyare -01 så att man fick registrera om sig. Var ett tag sen jag var riktigt aktiv här, läser mest nyhetssidan någon gång i veckan.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk
Medlem

Reg år 2009-12-03 men började tidigare med datorer dos 6.22 sen win3,11 , nu win 10 1070 msi alltid byggt själv.
still going string snart 71 år.

Permalänk
Skrivet av Yrch:

Guru3D är väl en holländsk sida?

Det stämmer, jäkla lättstötta holländare

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av jokke:

Minns jag inte helt fel så registrerade jag mig innan -00 men de bytte forum-programvara till något nyare -01 så att man fick registrera om sig. Var ett tag sen jag var riktigt aktiv här, läser mest nyhetssidan någon gång i veckan.

Stämmer bra det.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Varit med ett tag jag med

Permalänk
Medlem

Hur ser man vilket medlemsnummer man har?

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!