WD My Cloud Home

Permalänk
Medlem

WD My Cloud Home

Hej

Jag hittade nyligen en intressant NAS från Western Digital. Produkten heter My Cloud Home: https://www.wdc.com/en-ie/products/personal-cloud-storage/my-...

Är det någon som har erfarenhet av denna produkt eller tankar kring den?

Förutom att lagra bilder etc så kommer den till stor del att användas för streaming med Plex, ca 2 strömmar samtidigt.

Tror ni det är en lämplig produkt för det?

Om inte, vad rekommenderar ni för alternativ?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Ingen som har något att bidra med? Jag är väldigt intresserad ifall det är någon som har koll på denna. En annan modell som jag funderar på är WD PR2100, men det är en rätt stor prisskillnad.

Så är den jag länkat till ovan (WD Cloud Home) bra så hade ju det varit mkt intressant med tanke på det priset.

Permalänk
Administrativ avgift

@konsum: Finns egentligen inte mycket att säga om den , extern hårddisk , WD red i den. Den funkar för ändamålet att lagra saker på och nå dom utifrån förutsatt att din router stödjer detta. Du kommer inte att kunna köra plex ifrån denna, utan då måste du ha en server för detta. Detta är endast en extern hårddisk.

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

@konsum: Finns egentligen inte mycket att säga om den , extern hårddisk , WD red i den. Den funkar för ändamålet att lagra saker på och nå dom utifrån förutsatt att din router stödjer detta. Du kommer inte att kunna köra plex ifrån denna, utan då måste du ha en server för detta. Detta är endast en extern hårddisk.

Nja, det är ju det som är det intressanta, det är inte bara en extern hårddisk. Det är ju egentligen en behändig NAS. Och det finns även en dedikerad Plex app för denna. Så det är mkt intressant. Men frågan är hur bra den fungerar att använda mex Plex och hur många streams man kan ha igång samtidigt.

Permalänk
Medlem

Det brukar vara en stackars liten ARM-processor i dessa och med alldeles för lite minne i sig så du kommer att bli besviken på dessa om du har mer välvuxna NAS att jämföra sig sedan tidigare.

- du får vara glad om du ens kan ha en stream igång utan hack och ryck så länge du ligger på 1920 och mindre i upplösning - och du kan glömma allt vad omkodning on the fly heter. Betrakta denna som en ganska mjäkig (prestandamässigt) USB-disk över nätverkssladd (med sådär 30 - 50 MB/s hastighet som max över nätverksanslutningen) så har du förväntningarna på rätt nivå och allt som man lyckas över detta - ses som en bonus.

Det finns anledning till att bättre NAS kostar en slant och en sådan 'WD-home' har man lagt max någon eller ett par hundra på HW i jämförelse med ev ren USB externdisk och det kommer att märkas i alla aspekter.