Permalänk
Avstängd

Jag gillar sånadär svängda skrivbord. Man kommer närmare allting då, har man ett rakt jättelångt bord hamnar allt så långt bort. En hurts ser jag som ett måste också, men mima skrivbord är skruvbord också, så lödkolven måste vara nära till hands.

Typ ett sånt, fast det jag hade var något större och vinkeln var något längre, och det var en hurst med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Meathim:

Jag gillar sånadär svängda skrivbord. Man kommer närmare allting då, har man ett rakt jättelångt bord hamnar allt så långt bort. En hurts ser jag som ett måste också, men mima skrivbord är skruvbord också, så lödkolven måste vara nära till hands.

https://www.elite-kontorsmobler.se/8889-large_default_2x/svangt-hoj-och-sankbart-skrivbord-vitt-stativ-och-ek-skiva.jpg

Typ ett sånt, fast det jag hade var något större och vinkeln var något längre, och det var en hurst med.

Skickades från m.sweclockers.com

Kinnarp har många skivor i den stilen, har själv ett sånt bord på jobbet. Du måste inte ha deras ben om du tycker de är dyrt med tex 3 motordrivna sitt/stå ben så lägg skivorna på nått annat och ställ ett par rullhurtsar under...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waup:

Jag köpte en bänkskiva på Bauhaus som är 80cm bred och 200cm lång. Vanligtvis så är ett skrivbord och bänkskivor 60cm, men dessa extra 20 centimeter ger en ett perfekt avstånd till skärmen och man får mycket mer utrymme som är behagligt.
Bänkskivan i sig är ganska rå, den behövs slipas och målas. Jag slipade bänkskivan med sandpapper så den fick runda och "mjuka" kanter. Sedan tänkte jag att jag skulle ha en svart färg som gjorde att man fortfarande såg trät i skivan, men det blev att jag vara målade en gång och fick en ganska mörk träton istället, vilket gav en ganska häftig "vintage look".

Under bänkskivan har jag två stycken Ikea "hyllor" (vet inte vad ska kalla dom) som också fyller en bra funktion!
Allt gick på en kostnad på 1400kr

200 meter är perfekt längd om du vill ha 3st 27tum skärmar eller 3st 24tum skärmar, man vår även plats med högtalare på sidorna om man vill ha det.

Jag har på denna bild två st 24tum skärmar, idag har jag 3st 27tum fast på väggen

Det här är den enda bilden jag har, jag är inte hemma just nu så jag kan ta en bra bild.. But here it goes!

https://image.ibb.co/ibWbXd/Skrivbord.jpg

Jättesnyggt skrivbord! Jag ser att det är ett tag sedan nu , men kommer du ihåg vilket material du köpte och vad du målade med för att få den vintagelooken? Gillar den riktigt mycket!

Är också intresserad av själva skärmfästet, vad är det för något och tycker du den fungerar bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhaho:

Jättesnyggt skrivbord! Jag ser att det är ett tag sedan nu , men kommer du ihåg vilket material du köpte och vad du målade med för att få den vintagelooken? Gillar den riktigt mycket!

Är också intresserad av själva skärmfästet, vad är det för något och tycker du den fungerar bra?

Tjena! Jag kan kolla upp det om några dagar, återkommer då

Det är det här fästet:
https://www.inet.se/produkt/2213959/deltaco-gaming-gam-040-du...

Det känns robust och bra, har inget o klaga på

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"