Lillkusin ska ha sin första dator!

Permalänk
Medlem

Lillkusin ska ha sin första dator!

Tjena, min kusin ska nu köpa sin första riktiga gaming dator. har har skärm och all krings utrustning men behöver hjälp med resten, vad som är bra och prisvärt. Jag kan bygga ihop datorn men jag har inte jättebra koll på prisvärdhet just nu. Han har en budget på slängarna av 10-13000. Det han behöver är;

Chassi (absolut helst mITX då han flyttar en del, ju mindre ju bättre.)
Moderkort
Grafikkort
Processor
Kylare
Ramminne
SSD
HDD (beroende på storlek av SSD, kanske onödigt)
PSU
Windows

Han spelar mycket enkla spel så som League of Legends, Overwatch etc. men han vill ha en dator som är framtidssäker och en han kan spela mer krävande spel på om han skulle vara sugen, PUBG etc. Prioritering är prisvärdhet, så om man kan få in några bra deals under mellandagsrean så är ju det perfekt, annars är det bara ganska viktigt att den ska vara liten/enkel att ha att göra med.

Jag och speciellt han uppskattar all er hjälp! God fortsättning!

Permalänk
Avstängd

@MickeRd: Grafikkort, nätaggregat och moderkort kan du köpa ifrån komplett.se istället. Windows licens skulle jag köpt på annat håll till förmån för 16GB ram. http://www.inet.se/kundvagn/visa/11207996/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Underbart! Vad vet du om för säkra ställen man kan köpa windows billigare ifrån?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MickeRd:

Underbart! Vad vet du om för säkra ställen man kan köpa windows billigare ifrån?

Ebay, g2play etc.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Mer eller mindre lika som peppar2014 förslag, dock högre hastighet på minnena och sen tycker jag personligen om Phanteks enthoo evolv chassit !. Sen finns det ställen att köpa billigare OS på. Tex jontestechtips, tror han tar 300 kr för ett.