Permalänk
Medlem

vrchat

Någon som har testat vrchat?

nyfiken på hur emersive och kul det är liksom

Har pengar till att köpa en dator och vr utrustning men osäker på om det är värt det.

jag är mest ute efter social vr spel och vrchat verkar vara det mest coolaste jag hittat under den kategorin , man kan göra sina egna karaktärer och världar och sånt .

Permalänk
Inaktiv

VRchat är riktigt bra och sjukt kul.

Du kan också kolla in Rec Room om du gillar såna här sociala spel

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa vrchat utan vr-headset.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

@Blupparen: sorry men det går inte att jämnföra upplevelsen av spelet utan vr

är ju hela VR grejen som är grejen så att säga. Det jag är nyfiken på

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att VR i sig är riktigt coolt och nu nästan prisvärt (på reor i alla fall). Men om du behöver köpa en helt ny dator för VR känns det lite onödigt. Har haft Vive sen release men ändå spelat mindre än 20 timmar. Just VRChat är ett ganska intressant spel för de som gillar att prata, men om man inte är helt säker på engelskan och inte gillar att prata genom mikrofonen så kanske spelet inte riktigt är för en. Spelat en del, men hittar typ bara massa anime karaktärer som inte är mycket frestande att starta en konversation med.

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Testade spelet själv, ungefär efter 15min så tröttnade jag.
Finns inte direkt någon "poäng", utan allt handlar bara om att Rollspela, vilket jag inte direkt känner för.
Dock tyckte min Sambo att det va förjävla roligt och spenderade nog 2 timmar där inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av h3l1m4n:

Testade spelet själv, ungefär efter 15min så tröttnade jag.
Finns inte direkt någon "poäng", utan allt handlar bara om att Rollspela, vilket jag inte direkt känner för.
Dock tyckte min Sambo att det va förjävla roligt och spenderade nog 2 timmar där inne.

ja naturligtviss är det en smaksak också

jag är en person som älskar rollspel så det låter ju lovande

och tanken på ett rollspel som är väldigt emersive verkar ju drömmen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleecin:

@Blupparen: sorry men det går inte att jämnföra upplevelsen av spelet utan vr

är ju hela VR grejen som är grejen så att säga. Det jag är nyfiken på

Ja, det är ju klart men jag tänkte att det var bättre att testa det utan vr först innan man lägger 15-20k på ny dator och vr-headset. Det är ju ett gratisspel och kanske inte kul för alla. Nu såg jag att du gillade rollspel så du kanske redan vet att du kommer gilla det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Jag har nu testat vrchat på min i5 7400 8gb ram nvidia 1060

Servers var överbelastade och det laggade och svårt att komma in.

Men Fick lära mig hur man bytar start rum och vrchat har fixat mkt av överbelastningen nu.

Så det funkar toppen när allt är som det ska.

Jag blev åksjuk men går att välja att teleportera sig fram och då blev jag mkt mindre åksjuk . Man blir oftast mindre åksjuk av att vänja sig över tid med. Jag käkade ingefära och tuggade tuggummi för att hålla illamående nere.

Efter jag spelar om jag spelat flera timmar får jag hangover bakfylla dagen efter. Blir nog också bättre efter mer vana.

Det som förvånade mig när allt funkade som det ska var hur det för mig totalt kändes som man var i en annan verklighet . Nästan läskigt men även grymt kul och häftigt.

Jag chillade vid lägereld i en mysig skog. Jag gick var i sword art online världen och klappade lvl 1 mobs . Jag dansade med anime karaktärer på en scen. Jag lärde känna både idioter och mkt snällt folk. Jag håller mig till världar med inte allt för mkt folk så brukar stämningen vara ofta trevlig .

Jag gillar rollspel och är öppen för det mesta.

Det enda jag inte gillade var när nån höll på typ bete sig snuskigt över gränsen . Men lätt att blocka folk och vips slipper man se och höra dom .

Man kan nu skapa privata kopior av världar där bara vänner får komma in.

Jag är väldigt nöjd med vrchat efter jag löste åksjukan och höll mig till lite mindre befolkade världar. Jag förväntade inte mig för högt häller pga det är alpha. Krångel kan uppstå men då tar jag paus och det krångel jag stött på har vrchat löst inom 4 timmar . Dom är lyhörda och gör bra jobb. Deras användare har ökat med tio gånger över några veckor.

Impad det funkar så bra som det gör ändå

Det har min lilla review hittills . Hoppas nån fann det intressant .

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

VRChat är överöst med små figurer som RP'ar personer från Uganda och säger "kno di whey?" hela tiden. 9gag och de andra har övermemat överallt på alla servrar typ.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

VRChat är överöst med små figurer som RP'ar personer från Uganda och säger "kno di whey?" hela tiden. 9gag och de andra har övermemat överallt på alla servrar typ.

när man väljer ett rum kan man välja vilken instance man vill ha av det. välj ett rum med lite mindre folk.

Lika så kan du välja en värld som har ett totalt nummer av användare som är lite lägre än dom mest populära.

Jag har klarat mig rätt bra undan dom där dryga personerna. Och även skaffat några vettiga vänner längs vägen som jag skapar privata rum ihop med. och deras vänner som är likasinnade joina med så får man en bra uppleverlse tillsammans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sleecin:

Någon som har testat vrchat?

nyfiken på hur emersive och kul det är liksom

Har pengar till att köpa en dator och vr utrustning men osäker på om det är värt det.

jag är mest ute efter social vr spel och vrchat verkar vara det mest coolaste jag hittat under den kategorin , man kan göra sina egna karaktärer och världar och sånt .

Finns inte en chans att jag skulle bygga en dator och köpa ett VR-Headset endast för att spela VR Chat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dredd:

Finns inte en chans att jag skulle bygga en dator och köpa ett VR-Headset endast för att spela VR Chat.

Nä de lär väl bara va ruskigt mysko personer som gör de. Hur man nu spelar vrchat.

Jag tycker de är direkt obehagligt med andra riktiga personer i vr överlag

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@sleecin: Är detta vanligt förekommande i VR chat?

Eller är det endast en begränsad grej?

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hur kan det finnas så många VR anvädare i Uganda? Och alla verkar lika bombade...

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600