Permalänk
Medlem

Tjockare foam till Oculus Rift?

Hallå.

Jag undrar om det finns någon som vet på rak arm vart jag kan beställa en foam till mitt oculus headset.
Det måste vara tjockare än orginal, då jag har glasögon och dom tar i linsen i vissa lägen. Så jag vill förebygga det och slippa repa både linser och mina glasögon. Plus att det är extremt obehagligt när headsettet trycker på glasögonen ibland.

Så finns det någon foam som är lite tjockare så jag kommer ut ifrån headsettet någon/några mm.

Tjockleken på original foam som sitter på?
Någon som vet det?

Tackar på förhand.

Permalänk
Avstängd

https://vrcover.com/product/oculus-rift-facial-interface-foam... är väl de som har foam till riften. Men om den är bättre eller inte till dina glasögon vågar jag inte svara på.

Har du justerat allt ordentligt och sätter du på dig riften med framsidan först ? Det sättet funkar bäst med glasögon tycker jag.

Annars, skaffa lite mindre glasögon eller inserts (https://vr-lens-lab.com/product/oculus-rift-lens-inserts/) eller använd linser.

Kom ihåg tull om du beställer, brukar bli dyrt för lite skum som det skrivits trådar om tidigare här.

Permalänk
Inaktiv

Nu är det inte någon lösning för alla men just att ha linser istället för glasögon kan underlätta i många fall, inte bara för VR-användande. Nu håller jag förvisso själv på att fundera på att ha glasögon igen (använder månadslinser och glasögon 1-2 dygn på en månad ungefär) men det är väldigt smidigt. Sedan är dagens linser bättre än de som funnits för bara ett par år sedan också.

En tjockare foam insert kan vara bra dock, speciellt om någon annan med glasögon vill prova lösningen.

Permalänk

En annan lösning jag gjorde var att ta ett par gamla glasögon och skruva av skalmarna, sen fäste jag dem med lite häftmassa inne i Riften. Funkar förvånansvärt bra och är väldigt bekvämt.

Permalänk
Medlem

Bilder så jag ser hur du fäst. Kör vr lenslablinser då de jag inte fixar kontaktlinser. Och det är ju tokdyrt dessutom. TJockare foam eller ej du kommer repa om du kör glasögon samt får mindre sweetspot och mindre fov. Pluset är lite svalare headset och behöver rengöra linser mindre frekvent.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Tror det kan vara bättre att köpa linser med styrka som man fäster i ett eget facial interface, se Widmo exempelvis. Att riskera att repa linserna över huvud taget är rätt tråkigt med tanke på vad grejerna kostar.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tror det kan vara bättre att köpa linser med styrka som man fäster i ett eget facial interface, se Widmo exempelvis. Att riskera att repa linserna över huvud taget är rätt tråkigt med tanke på vad grejerna kostar.

Absolut, jag såg sånna där grejjer fast då mycket dyrare än sidan du länkade till.
Tackar för svaret.

Och tack ni andra.

Det får nog bli en lösning som det senaste.

Skickades från m.sweclockers.com