Internet crashar kort vid anslutning till "spelserver"

Permalänk
Medlem

Internet crashar kort vid anslutning till "spelserver"

Hej,

Sitter på ett problem jag ignorerat ett tag å nu vill lösa. Varje gång jag går för att ansluta till en server på cs:go/andra spel, crashar (endast) datorns internetkoppling i ca 2 min. Lyckas jag connecta utan att krascha helt, sitter jag på skyhög ping å löss under de 2 minuterna.
Enda jag fått fram genom googling är att man kan begränsa ping/min under "Steam>Settings>In-Game" å sätta "In-Game server browser: Max pings / minute" ifrån standard 5000. Sätter jag detta nummer på 500 eller t.o.m 250 får jag inte detta problem med internet, men upplever mycket lag då jag väl är ansluten. Problemet uppstår en gång varje gång ett spel öppnas, t.ex. "cs.go.exe" crashar internet en gång kortvarigt innan jag någon gång startar om det. Skulle därför vilja lösa problemet utan att sitta med begränsad 250 eller 500.
1/2 min går väl att leva med, men skulle veta vad problemet är även om det inte går att lösa.

Tack på förhand för hjälp!

Permalänk
Medlem

Försöker hålla mig för att vara dryg och säga att jag inte tror att internet kraschar Är det hela nätverket som dör? Alla som är anslutna så att säga? Eller är det bara din datta?

Kan vara så att nätverkskortet krånglar för dig.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk

Har råkat ut för att vissa spel sänker hela routern. Assetto Corsa var ett sånt spel. Har ett Killer Nic E2500 och det hjälpte att ta bort applikationen som hör till och bara köra ren driver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeGreeZ:

Försöker hålla mig för att vara dryg och säga att jag inte tror att internet kraschar Är det hela nätverket som dör? Alla som är anslutna så att säga? Eller är det bara din datta?

Kan vara så att nätverkskortet krånglar för dig.

Nej, uttrycker mig lite "löst", menar då att det är datorns internet som dör under de 1-2 minuterna

Permalänk
Medlem
Skrivet av wsn:

Nej, uttrycker mig lite "löst", menar då att det är datorns internet som dör under de 1-2 minuterna

Ok, testa det som föregånde postare skrev, det låter lite som att det är det som är problemet.

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMajestic:

Har råkat ut för att vissa spel sänker hela routern. Assetto Corsa var ett sånt spel. Har ett Killer Nic E2500 och det hjälpte att ta bort applikationen som hör till och bara köra ren driver.

Skrivet av DeGreeZ:

Ok, testa det som föregånde postare skrev, det låter lite som att det är det som är problemet.

Förstår inte helt, ni får nog förklara lite ytterligare. Killer Nic E2500 e någon sorts mjukvara för nätverkskortet då eller? Får förklara hela processen för mig

Permalänk
Medlem

Vilket näterverkskort har du? Trådat eller trådlöst?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Vilket näterverkskort har du? Trådat eller trådlöst?

Sitter med detta moderkort https://www.asus.com/se/Motherboards/Z170-PRO-GAMING/, å så vitt jag vet har jag ett ett integrerat "Intel Ethernet Connection I219-V"