SweClockers drop!

Kingston HyperX Cloud II: är dom fortfarande bra? Eller är JBL E55 BT bättre?

Permalänk
Medlem

Kingston HyperX Cloud II: är dom fortfarande bra? Eller är JBL E55 BT bättre?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2983517&o=inkfrakt

På Prisjakt kommer HyperX Cloud II upp först om jag filtrerar lurar på Over-Ear/Trådlös/Headset, och alla recensioner jag sett på Google talar gott om dom. Sedan söker jag på detta forum, och får upp typ 10-15 klagotrådar. Visst, vissa av klagotrådarna är mer "den här produkten var inte rätt för just mig", eller "7.1 Surround är så överskattat!", men sedan är det en massa andra tekniska trådar om trasigheter och gnisselljud.

Mina Steelseries Siberia dog just (vänstra luren tyst) och jag vill ha ett par nya okej over-ear gaminglurar för runt tusingen, och HyperX Cloud II ser bra ut enligt Prisjakt. Vad tycker ni?

Är JBL E55 BT bättre?

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3922815&o=inkfrakt

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming Plus
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: GIGABYTE Radeon RX 7600 GAMING OC 8Gb
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Skulle inte kalla Clouds för over ear.
Dess 7.1 är skräp.
Förvånansvärt bra ljud med tanke på priset.
Mycket väl byggda.

Vägrar tro att nått billigt bluetooth normie headset har något att säga till om.
Kan inte hitta någon recension från någon källa jag känner sen tidigare heller.
Hur kommer det sig att du överväger dom?

Permalänk
Medlem

@Sinery: För att på Prisjakt kommer HyperX Cloud II upp först om jag filtrerar lurar på Over-Ear/Trådlös/Headset. Jag antar att dom har nån anledning att vara populärast.

Kan man slå av och på 7.1-effekten på dom?

Vad skulle du rekommendera för gaming-lurar under 1200 kr, då? Väldigt öppen för förslag. Behöver inte vara trådlös eller ha mick (jag har en stativmick), men helst over-ear.

Också: har du nån input om JBL E55 BT?

Visa signatur

MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston Renegade 1Tb - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

@Sinery: För att på Prisjakt kommer HyperX Cloud II upp först om jag filtrerar lurar på Over-Ear/Trådlös/Headset. Jag antar att dom har nån anledning att vara populärast.

Kan man slå av och på 7.1-effekten på dom?

Vad skulle du rekommendera för gaming-lurar under 1200 kr, då? Väldigt öppen för förslag. Behöver inte vara trådlös eller ha mick (jag har en stativmick), men helst over-ear.

Också: har du nån input om JBL E55 BT?

Yep, för priset finns det inget att diskutera om för headset.

Yep, knapp på USB dongle.

Begagnade Fidelio X2s, brukar se dom på blocket för sub 1k.

Inget förutom dom verkar skumma.

Permalänk
Medlem

@Sinery: Tack för tipsen. Jag har haft lite dålig erfarenhet av begagnad elektronikutrustning sista året, så det blir nog Cloud 2 i alla fall. Men recensenter nämner upprepade gånger hur bekväma dessa är, så det blir nog bra. Och jag är inte audiophile på basregister och facktermer, bara trevligt om det är krispigt och klart ljud. Vissa recensioner nämner att Cloud 2:s bas inte är superstark, och det är ju bara bra, det blir tröttsamt att spela Project Reality eller Squad och få öronen manglade för att du spelar en Irakisk map där din trupp blir jagad av folk med granatkastare (mortars) i tio minuter i sträck, konstanta explosioner. Då är man glad om ens lurar inte kör med fabrikslåst Bass Boost.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Föredrar mina Cloud 2 före mitt fidelio x2 till spel. Spelar dock utan 7.1, det låter för jävligt.

Nu har jag spelat med qpad qh90 och cloud 2 i 3-4år, så har lyssnat in mig på dessa men är sjukt bra. Nu köpte jag mina för 600:- men inte många som slår dessa lurar sub 1000:-. Enda nackdelen jag hört är mic'en som kan vara dålig och börja dumma sig, men ingen som klagat till mig, finns värre.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Föredrar mina Cloud 2 före mitt fidelio x2 till spel. Spelar dock utan 7.1, det låter för jävligt.

Nu har jag spelat med qpad qh90 och cloud 2 i 3-4år, så har lyssnat in mig på dessa men är sjukt bra. Nu köpte jag mina för 600:- men inte många som slår dessa lurar sub 1000:-. Enda nackdelen jag hört är mic'en som kan vara dålig och börja dumma sig, men ingen som klagat till mig, finns värre.

Tack för feedbacken. Jag har stavmick på bordet så jag lämnar mick-sladden från cloud II hängandes då. Har beställt för 799, känns jättebra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur