Något värde i halvgammalt grafikkort från 2000 talet?

Permalänk
Avstängd

Något värde i halvgammalt grafikkort från 2000 talet?

Vet inte var detta skall ligga, men
Är det någon idé att försöka kränga mitt gamla Sparkle kort med Nvidia kretsar, eller överstiger annonskostnaden värdet?
Tycker det var synd att slänga det.

Klarar ju Skyrim och liknande ganska galant om man inte sitter och kör 4K moddar och liknande, om inte annat...

Om det inte har något värde åker det in i någon av mina gamla riggar så länge det fungerar.

Edit, finns en vattenkylare till det också...

Edit
Kortet är ett Sparkle GeForce GTX 470 1280MB

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Lättare att besvara din frågeställning om du berättar vad det är för kort.
Snackar vi typ.. GTX 460? Nä, det är för nytt eller?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Eftersom du inte skriver vad det är för grafikkort så går det inte att svara på din fråga...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd

Sorry folks, det föll tydligen bort...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Sorry folks, det föll tydligen bort...

två kanske trehundra, eller 2 pizzor....
Släng det i en låda och ha som framtida nödkort kanske, kortet är dock för nytt för att platsa som retro...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Jag försökte GE bort ett GTX470 på Facebook förra året men fick ingen som nappade. Om det nu ger en hint om marknadsvärdet. Synd på ett såpass fint grafikkort tyckte även jag.

Problemet är väl att i datorer där det bara behövs "nåt" grafikkort så finns det smidigare och strömsnålare alternativ att köpa idag, och de som spelar vill ha något snabbare.

Permalänk
Avstängd

Ok, då blir det en retroburk...
(eller byta om någon annan specifikt vill ha det)

Får se om jag har tid framöver så blir det ett galleri i så fall.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem

Det är ju ett helt okej kort att slänga i en XP-burk i alla fall. Personligen vill jag väl ha G-sync även på en sådan, och tänkte plocka upp ett 670 eller 680 till min XP-burk nu när luften gått ur grafikkortsmarknaden efter kryptovalutornas ras, men brydde jag mig inte om det skulle jag definitivt varit nöjd med ett GTX470

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Avstängd

Måste säga att det faktiskt är ett ganska kraftfullt kort för att vara så gammalt.
Har lirat många timmar både skyrim hårdmoddat och fallout 3 på hög upplösning på det, det hade litet kämpigt i vissa situationer i fallout New Vegas om man maxade ljuseffekterna (klarade det, man jag fick kortvariga problem med floating och lagg, men det var som sagt allt så maxat det var tekniskt möjligt i NV... ), men det har ju åas även moderna kort mid range segmentet fortfarande kämpigt med... Tror man måste upp i typ 980 eller motsvarande för att komma runt det helt utan någon form av överlast... (Var först när jag bytte till 1080 kort jag inte längre behövde tänka på det i något spel på ultra high med max fraktaler och skit... Men man kör ju sällan sådana extrema inställningar om man inte tänkt ta supersnygga screnshoots och liknande men då är ju åas fps inte längre kritiskt.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd

Tror jag har ett Riva TNT2, Diamond Viper kvar någonstans också...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Avstängd

Finns ju massa roligt att göra med dem, server eller nuc t.ex.

Permalänk
Avstängd

Kanske skall göra en bildtråd sedan med de prylar som finns och låta er läsare här bestämma vad det skall bli, och sedan posta resultatet i galleriet...

Vore faktiskt rätt skoj ide när jag tänker på det, måste försöka komma ihåg det bara till när jag har mer tid över.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tror jag har ett Riva TNT2, Diamond Viper kvar någonstans också...

Sweclockers söker efter bilder på gamla grafikkort