Lågprofilskylare eller AIO i Corsair Air 240?

Permalänk
Medlem

Lågprofilskylare eller AIO i Corsair Air 240?

Jag sitter med en I7 5820k och ett R9 290 i mitt lilla Corsair Carbide Air 240 och funderar lite över processorkylningen.
I dagsläget har jag en CM Liquid Pro 240 AIO som kyler processorn alldeles utmärkt, men jag har insett att det nog inte är det bästa för luftflödet till grafikkortet, så jag funderar på om det inte vore bättre med en enklare luftkylare på CPU.

Som chassit ser ut så får inte kylaren sticka ut mer än 120mm (enligt spec) så alla de vanligaste tornkylarna går bort och jag är hänvisad till något i stil med Noctua NH-L12S, CRYORIG C1 eller Raijintek Pallas.
Har vi någon här med erfarenheter från dessa?
Duger de något till när även när grafikkortet drar igång och det blir lite varmt i burken?
Har ni några andra förslag som jag borde kolla på?

Det idealiska i ett chassi som detta hade förstås varit en custom loop, men det är jag på tok för lat för att fixa med ;P

Permalänk
Medlem

Kraken G12 + AiO på GPUn? Arctic Accelero Extreme IV kanske om det får plats?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Kraken G12 + AiO på GPUn? Arctic Accelero Extreme IV kanske om det får plats?

Kraken G12 hade jag inte koll på men den verkar inte vara kompatibel med CoolerMaster AIO. Hittar inget när jag googlar om att någon testat det heller.

Tror generellt inte att jag får plats med en större luftkylare på grafikkortet, men det är redan utrustat med en Windforce 3X, så jag tycker det borde duga.

+ för nya idéer dock!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Kraken G12 hade jag inte koll på men den verkar inte vara kompatibel med CoolerMaster AIO. Hittar inget när jag googlar om att någon testat det heller.

Tror generellt inte att jag får plats med en större luftkylare på grafikkortet, men det är redan utrustat med en Windforce 3X, så jag tycker det borde duga.

+ för nya idéer dock!

Tänkte att du köper en annan AiO till G12.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA