Permalänk
Medlem

Speltips?

Hej, jag gillar att spela och har datorkraft så det räcker.
Jag har spelat spel som Bioshock serien, Halo serien, Owerwatch och några andra inte fps spel. Jag älskade storyn och singleplayern i Halo och Bioshock, men jag har kört ut de. Jag gillade också storyn i portal 1 och 2 väldigt mycket. Vet någon av er ett bra fps spel som har kul singelplayer och story (inte Destiny 2 tack. Har kört det redan och blev max lvl lite för fort :/).

Tack!

Permalänk
Medlem

Doom är ett utav mina favorit spel kanske det skulle passa dig också.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn: jag skulle rekommendera Deus Ex Human Revolution & Deus Ex Mankind Divided, dem två är som en serie att dem hänger ihop storymässigt med samma huvud karaktär.

sen så skulle jag rekommendera : Middle earth : Shadow of mordor (Samt) Shadow of War.

sen finns det ju Mass Effect 1-3 & Andromeda.

några skräck spel som är bra är : Soma, Outlast 1&2,

Sen så har vi Assassin's Creed Serien, Senaste vilket är Origin, jag antar att du skulle kunna börja spela det då det precis som sitt
namn handlar om Assassin's Creeds Uppstart.

det är vad jag kommer på bara sådär snabbt.

mixat fps o rpg o annat.

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera
Warframe - om du inte har problem med 3rd person shooters, och ett spel som är gratis och inte satsar på uppföljare som Destiny. (grym Dev och spelarbas). Du lär inte maxa detta spel på ett bra tag (skicka meddelande om du vill testa så bjuder jag in dig i Guilden).

Assassins creed - Underbar story

Tom Clancy - Helt ok serie, varning för mycket frustration om du ska spela 1:an senare delarna är mer "FPS" då tidigare är mer fokus på stealth.

Transfomers War/Fall of Cybertron - överaskande bra spel ca 8 - 10 tim speltid

Wolfenstein New order - en av de bättre FPS (singleplayer) därute.

Permalänk
Medlem

Bra single player FPS.

Doom (2016)
Far Cry 3
Wolfenstein: The New Order

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för F.E.A.R. (det första), samt Dead Space I o II!
FEAR har några år på nacken nu, men det har åldrats med stil, och jag spelar om det lite då och då.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem

Dishonored 1+2.
Singularity, underdog som var rolig.
Och måste erkänna att jag gillade FEAR 2 också, lite mer färg och annorlunda encounters.

Visa signatur

Kids, always eat your vegetables and ALWAYS check run as administrator.

Permalänk

Senaste Far Cry 5 var riktigt kul faktiskt!

Permalänk
Medlem

Tack för alla bra tips! Ska kolla på youtube och så får vi se vilka spel som verkar intressanta för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gillar du spel med story ska du ju spela action-rpg spel. Typ Mass Effect 2 and 3, Far Cry 3, Fallout NV, Witcher 3 etc.

(Mass Effect 1 också mycket bra men kan kännas lite gammalt idag)

Permalänk

Spel att köpa om man har 50 euro på steam market?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Borderlands, hela serien är bra även om jag själv rankar Borderlands 2 högst.
Roligast är om du hittar några polare att spela det med i co-op!

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Borderlands, hela serien är bra även om jag själv rankar Borderlands 2 högst.
Roligast är om du hittar några polare att spela det med i co-op!

ska kolla in det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

RAGE var ett spel jag bara började spela utan förväntningar och blev en chock då jag insåg hur pass bra det är! Väldigt bra story och roliga strider.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Makhatma: Samma här! och grafiken såg faktiskt riktigt bra ut än idag.

On topic : Kan rekommendera Dead space 1 och 2 om du inte spelat dessa.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@makhatma
@cubacola
Ok ska kolla på det!
Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu när jag började tänka tillbaka inser jag att nästan ett decennium hunnit passera sedan jag senast spelade igenom ett SP FPS-spel men jag tycker Crysis (ett) var helt fantastiskt då det begav sig. Med tanke på att den tekniska utvecklingen inte tagit allt för många steg sedan dess och att spelet på den tiden tekniskt var helt överlägset alla andra så tror jag nog att det håller bra än idag..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Haft väldigt mycket kul i black ops 4, rekommenderas starkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Davvera:

Haft väldigt mycket kul i black ops 4, rekommenderas starkt

Ah okej! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Borderlands, hela serien är bra även om jag själv rankar Borderlands 2 högst.
Roligast är om du hittar några polare att spela det med i co-op!

Skulle nog ranka presequel över tvåan. Såelade den dock först så kanske lite partisk men var bara så besviken på bossfighten i tvåan som var köjligt lött medan som presequel ändå var lite av en utmaning. Storywise minns jag ej men båda är jäkligt bra spel (dock roligare co-op)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Prey 2017?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn: Jag älskar Dragon age inquisition. prova det

Permalänk
Medlem

Första Crysis är fortfarande ett rätt bra spel, och ser schysst ut än idag.

Eftersom du gillar Portal så tror jag du kommer uppskatta Quantum Conundrum. Det spelet är "bara" 6 år gammalt, släppt året efter Portal 2.

Jag gillade Chronicles of Riddick-spelen back in the day men jag vet inte hur väl de står sig idag. Assault on Dark Athena är 9 år gammalt vid det här laget. Crysis kom förvisso 11 år sedan, precis som första Portal...

Doom från 2016 är också najs.

Jag försökte testa Dead Space nån gång för länge sedan, strax efter att det kom ut till PC, men bland annat mouse input var så extremt buggat att jag inte kom speciellt långt och aldrig återvänt. Har hört att alla spelen ska va schyssta (om man fixar input-problemen, eller kanske spelar på nån konsol).

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Skulle nog ranka presequel över tvåan. Såelade den dock först så kanske lite partisk men var bara så besviken på bossfighten i tvåan som var köjligt lött medan som presequel ändå var lite av en utmaning. Storywise minns jag ej men båda är jäkligt bra spel (dock roligare co-op)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag är rätt partisk jag också då jag körde BL2 först, vill minnas att karaktärerna man träffar i 2:an är snäppet över pre-sequel.

Men vi får blicka framåt! Game awards 7:e dec 01:30-04:30, Borderlands 3 kommer med största sannolikhet presenteras! Choooo choooo, all aboard the hypetrain!!

Permalänk
Medlem

Bli bra på Quake Champions och Quake Live så kommer du aldrig mer fundera över vad du vill spela. Att spela något annat är som att försöka komma över heorinmissbruk med folköl.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Wrk4Pwn:

Om Bioshock är en favorit så rekommenderar jag starkt att du ska spela ut Prey samt Dishonored 1 & 2. Men framförallt Prey.

Väldigt likt i känsla med Bioshock i både gameplay en spännande story samt art style även om det är ett helt annat tema.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jegendal:

@Wrk4Pwn:

Om Bioshock är en favorit så rekommenderar jag starkt att du ska spela ut Prey samt Dishonored 1 & 2. Men framförallt Prey.

Väldigt likt i känsla med Bioshock i både gameplay en spännande story samt art style även om det är ett helt annat tema.

Mvh

tackar, ska kolla,
Tack för alla svar!

Skickades från m.sweclockers.com