Permalänk
Medlem

Datorn startade inte direkt

Hejsan, jag bytte precis kylpasta och kan erkänna att jag inte är så bra med datorer och kanske var lite klumpig. Det var ganska krångligt men fick det gjort. När jag skulle starta datorn så gick den inte igång (panik!) jag provade trycka på power knappen flera gånger och inget hände. Jag tog ett varv runt huset då jag hade panik och kom tillbaks och stängde av agget och sedan på igen och då gick datorn igång.

Min fråga är då, är det normalt att datorn inte går igång direkt då man kopplar strömkabeln i nätagget eller har jag skadat moderkortet/nätagget?

Tack!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4790k 4,00 Ghz | GPU: Zotac GTX GeForce 780 3 GB | RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 8GB | MOBO: MSI Z97 GAMING 7 Socket 1150 | STORAGE: Seagate Desktop SSHD 2TB | PSU: XFX ProSeries Core Edition 850W PSU | KYLNING: Intel TS13x Water Cooler | CHASSI: Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Hedersmedlem

Om datorn funkar som förväntat efter detta så skulle jag inte vara orolig.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Instämmer med ovanstående.

Permalänk
Medlem

Tack hörni

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-4790k 4,00 Ghz | GPU: Zotac GTX GeForce 780 3 GB | RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 8GB | MOBO: MSI Z97 GAMING 7 Socket 1150 | STORAGE: Seagate Desktop SSHD 2TB | PSU: XFX ProSeries Core Edition 850W PSU | KYLNING: Intel TS13x Water Cooler | CHASSI: Fractal Design Define R4 Black Pearl